Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@21:01:47 GMT

پینوشه آفریقا بر اثر کرونا در گذشت

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۶۵۱۰

پینوشه آفریقا بر اثر کرونا در گذشت

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، الجزیره در گزارشی اعلام کرد که «حسین حبری» رئیس جمهور سابق کشور چاد در مرکز آفریقا، در زندان بر اثر ابتلا به کرونا درگذشته است.

حسین حبری که به «پینوشه آفریقا» معروف بود و به او دیکتاتور چاد می‌گفتند، به دلیل «جنایت جنگی، شکنجه و جنایت علیه بشریت» در زندان به سر می‌برد و برایش حکم حبس ابد صادر شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وزارت دادگستری سنگال اعلام کرد: «حسین حبری امروز (سه‌شنبه) در زندان به دلیل ابتلا به کرونا در گذشت. او ۷۹ سال سن داشت.»

رئیس دولت نظامی چاد نیز به دنبال اعلام این خبر «به خانواده حبری و مردم چاد تسلیت گفت.»

یک مقام ارشد از چاد به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: «روز سه‌شنبه حبری را به دلیل کرونا به بیمارستان بردند. او هفته گذشته در زندان به کرونا مبتلا شد و پیش از آنکه او را به بیمارستان منتقل کنند، به کلینیکی در چاد بردند.»

حسین حبری از ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۰ (۱۳۶۱ تا ۱۳۶۹) ریاست‌جمهوری چاد را برعهده داشت. او که در سال ۱۹۸۲ به تحریک فرانسه با یک کودتای نظامی قدرت را در دست گرفته بود، سرانجام در سال ۱۹۹۰ پس از یک کودتا برکنار شد و به سنگال فرار کرد و از بیست و سه سال گذشته در ویلای خود در این کشور زندگی می‌کرد.

یک کمیسیون تحقیقاتی پیشتر اعلام کرد در دوران ریاست جمهوری حسین حبری، چهل هزار نفر از مخالفان او توسط پلیس سیاسی‌اش به قتل رسیدند که بسیاری در گور‌های دسته جمعی دفن شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار آفریقا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۶۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرار نافرجام از زندان + فیلم

تعدادی از زندانیان در یکی از زندان‌های ونزوئلا، پس از یکسال و نیم تلاش برای حفر تونل از زندان به بیرون، در نهایت از ایستگاه پلیس سردرآوردند؛ پلیس ونزوئلا در طول ماه‌ها این چند زندانی را تحت نظر داشته است؛ این افراد دوباره دستگیر و به زندان بازگردانده شدند.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • فرار نافرجام از زندان + فیلم
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود