Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@18:05:10 GMT

ادعای ترسناک؛ فوتی های کرونای ایران ۷ برابر آمار رسمی!

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۱۱۴۱۷

ادعای ترسناک؛ فوتی های کرونای ایران ۷ برابر آمار رسمی!

کوروش هلاکویی نائینی، استاد آمار و اپیدمولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به عبور آمار مرگ و میر از ۱۰۰ هزار نفر، به این روزنامه گفته است: این آماری که ارائه می‌شود آمار رسمی است، اما با برآورد‌هایی که وجود دارد، طبق آنچه خود دکتر حریرچی گفته است آمار فوت را باید دو و نیم تا سه برابر کرد. اما من می‌گویم شما می‌توانید آمار فوتی‌ها را تا هفت برابر کنید!

وی توضیح داده است: طبق آمار‌هایی که ابتدای شروع کرونا از مناطق مختلف کشور دریافت می‌کردم، متوجه شدم که در برخی از مناطق می‌توانیم آمار رسمی را تا هفت برابر کنیم تا به آمار واقعی برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شهریور ماه سال گذشته ما برآورد ۳۵۰ هزار مرگ را داشتیم، اما داده‌ها را به گونه‌ای مهندسی می‌کنند که اگر شما از من سندی بخواهید سندی ندارم؛ چراکه به داده‌ها دسترسی ندارم و داده‌ها در اختیار نیست.

به گفته او، اما چیزی که مشخص است و خود دکتر حریرچی گفته آمار فوتی دو و نیم تا سه برابر آمار رسمی است. اخیراً هم دکتر زالی رسماً اعلام کرد که ما به سازمان جهانی بهداشت آمار دروغ داده‌ایم! پیش از این من به دکتر اسدی لاری گفتم پژوهشی که در قم انجام داده‌اید و نتایج آن را برای WHO فرستاده‌اید باید در اختیار من پژوهشگر ایرانی باشد، اما متأسفانه در وزارتخانه هر کاری که انجام می‌شود برای سازمان‌های جهانی است، اما در داخل کشور برای حفظ منافع برخی افراد ویروس را رها کرده‌اند.

منافع رها کردن مدیریت کرونا!

هلاکویی نائینی در پاسخ به این پرسش که ‌چه منافعی در رها کردن ویروس وجود دارد گفته است: شما دارو‌ها را ببینید، دارو‌های مرتبط با کرونا را ببینید! همین بازار سیاهی که در حوزه دارو ایجاد شده‌است، ببینید چه سود‌های کلانی در آن وجود دارد! در فروردین ماه ۱۳۹۹ ما مطرح کردیم که اگر لاک داون را انجام بدهید، در عرض چهار ماه می‌شود بیماری را کنترل کرد. این کاری است که در همه دنیا انجام شده‌است. بعد از آن بحث واکسن پیش آمد. در این زمینه تا دلتان بخواهد تعارض منافع وجود دارد و در حال حاضر کرونا ابزاری شده که همه کاری با آن می‌توان کرد و انگار این بیماری منافع بسیاری از افراد را تأمین می‌کند و همین تعارض منافع‌ها هم مانع برنامه‌ریزی برای مهار کرونا شده‌است.

به گفته او، اصلاً مدیریتی وجود ندارد. من در تاریخ ۶ اسفند ماه سال ۹۸ در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان گروه‌های مختلف پزشکی تشکیل شد و همه نگران بودند، این نکته را مورد تأیید قرار دادم که کنترل بیماری‌ها یا سی‌ دی ‌سی ایران در مورد طغیان‌های بزرگ ناکام است.

قرنطینه به شیوه حکومت نظامی

این متخصص با اشاره به اینکه پیک‌های بعدی در راه است بر ضرورت لاک‌دان تاکید کرده و گفته است: لاک داون به شیوه حکومت نظامی باید اتفاق بیفتد. در نیوزلند حدس زدند یک مورد ابتلا به دلتا باشد، سه روز کشور را تعطیل کردند؛ حتی سوپرمارکت‌ها و داروخانه‌ها را بستند.

او افزود: در حالی که هم اکنون به صراحت می‌گویند سوش دلتا در کشور در حال چرخیدن است. این افراد باید محاکمه شوند! اگر سویه دلتا در کشور در حال چرخیدن است، ما باید آنقدر منظم باشیم و پایگاه‌های دیده‌وری داشته باشیم که حتی با مشاهده یک مورد دلتا در یک شهر آن شهرستان را لاک‌داون کنیم تا ویروس به جا‌های دیگر کشور نرسد، اما مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا به دلیل ضعف مدیریت خود، چرخش ویروس را به حساب گونه‌های جدید ویروس دلتا یا هندی و انگلیسی می‌گذارند. پیشنهاد ما این است که باید قطعا لاک‌داون انجام شود و دو هفته حداقل به صورت حکومت نظامی این لاک‌داون پیش رود بعد از این دو هفته باید معیار‌های کنترل راه‌اندازی شود.

هلاکویی نائینی، همچنین بر ضرورت سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون و افزایش پایگاه‌ها برای جلوگیری از ازدحام در مراکز، تاکید کرده است./روزنامه جوان

منبع: فردا

کلیدواژه: آمار رسمی آمار مرگ و میر کرونا فوتی کرونا در ایران آمار رسمی لاک داون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۱۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، جعفر میعادفر شامگاه شنبه در نشست با مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران افزود: امدادگران پرتلاش و فداکار اورژانس سالانه بیش از پنج میلیون ماموریت امدادی برای خدمات رسانی به بیماران و حادثه دیدگان مختلف در سطح کشور انجام می دهند.

میعادفر ابراز کرد: این میزان خدمات بصورت هوایی، دریایی و زمینی به اقشار مختلف مردم بصورت رایگان انجام می شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون یکی از چالش های اصلی دولت خدمت گذار بحث کاهش عوارض ناشی از حوادث ترافیکی که در سطح جاده های کشور است.

میعادفر عنوان کرد: تلاش ما در مجموعه سازمان اورژانس کشور توسعه متوازن و محرومیت زدایی در تامین پایگاه های اوژانس در سراسر کشور است.

وی بیان کرد: اورژانس هوایی با در اختیار داشتن ۵۲ پایگاه هوایی بزرگترین ناوگان هوایی کشور محسوب می شود.

رییس اورژانس کشور با بیان اینکه بیش از ۲۶ هزار نفر نیروی انسانی در بخش فوریت های پزشکی فعالیت می کنند گفت: بیش از سه هزارو ۳۰۰ پایگاه اورژانس در کشور وجود دارد که از این تعداد یکهزارو ۹۰۵ پایگاه آن جاده ای و یکهزارو ۳۸۵ پایگاه دیگر شهری است.

وی بیان کرد: در ترافیک های شهری بیش از ۴۰۰ موتورلانس در نقاط پر تردد انجام ماموریت می کنند و برای حوادث دسته جمعی بیش از ۶۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس در کشور وجود دارد.

میعادفر عنوان کرد: سه هزار دستگاه آمبولانس فرسوده در کشور وجود دارد، که بیش از ۱۵ سال عمر دارند.

ضرورت استقرار بالگرد هوایی در گچساران و کهگیلویه

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون ۵۳ پایگاه اورژانس جاده ای زمینی و یک پایگاه اورژانس هوایی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد کار خدمات رسانی به حادثه دیدگان را به عهده دارند.

امین نیکویی نژاد افزود: از این تعداد پایگاه های اورژانس جاده ای بیش از ۱۹ مورد شهری مابقی جاده ای هستند.

وی بیان کرد: با توجه به سخت گذر بودن مناطق مختلف این استان استقرار بالگرد در شهرستان های گچساران و کهگیلویه نیاز ضروری است.

سرپرست اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تلاش های شرکت نفت و گاز و رایزنی های انجام شده دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران راه اندازی خواهد شد.

نیکویی نژاد ابراز کرد: تاسیس پایگاه اورژانس هوایی مجهز به بالگرد و کادر امدادی متخصص به بهبود حال و سلامت مصدومان حوادث احتمالی در این منطقه حساس کمک زیادی می کند.

وی بیان کرد: به دلیل قرار گرفتن شهرستان گچساران در مسیر استان های جنوبی و بروز حوادث جاده ای متعدد و همچنین وجود تاسیسات نفتی و صنعتی، راه اندازی پایگاه اورژانس هوایی در گچساران ضروری بود که با همت مسئولان شرکت نفت و گاز گچساران این مهم در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟
  • ۱۰ برابر کشور‌های پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟
  • ادعای متوهمانه و عجیب مشاور اوباما درباره خیزش دانشجویی در این کشور
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد