Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، متقاضیان استعداد درخشان با آزمون و بدون آزمون ورودی در مقطع کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی بایدهمزمان با سایر داوطلبان عادی از ۲ تا ۴ شهریور ماه جاری نسبت به انتخاب رشته محل خود اقدام کنند. متقاضیان لازم است با کد رهگیری خود وارد سامانه شده و انتخاب رشته محل را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد فقط در زمان یاد شده مجاز به انتخاب رشته محل هستند.

 متقاضیان استعداد درخشان بدون آزمون ورودی درصورتی‌که در آزمون با شرایط عادی شرکت کرده و از شرایط عادی استفاده کرده‌اند، دارای دو فرم انتخاب رشته محل مخصوص تمامی داوطلبان و مخصوص متقاضیان استعداد درخشان بدون آزمون هستند.

متقاضیان در صورتی‌که در جلسه آزمون شرکت کرده و تمایل به انتخاب اولویت‌های خود با استفاده از شرایط عادی باشند، باید علاوه بر فرم انتخاب رشته‌محل استعداد درخشان، فرم مخصوص داوطلبان عادی را نیز تکمیل کنند.

متقاضیان استعداد درخشان بدون آزمون ورودی درصورتی‌که در آزمون همزمان از شرایط استعداد درخشان با آزمون نیز استفاده کرده و در جلسه آزمون شرکت کرده‌اند، دارای دو فرم انتخاب رشته محل مخصوص با آزمون و مخصوص متقاضیان بدون آزمون هستند. بدیهی است عدم تکمیل هر یک از فرم‌ها به منزله انصراف از انتخاب رشته محل مربوطه بوده و متعاقباً اقدامی میسر نخواهد بود.

در آزمون سال گذشته تعدادی از داوطلبان بدون آزمون، با تکمیل فرم داوطلب عادی، نسبت به تکمیل فرم استعداد درخشان بدون آزمون خود اقدام نکردند که این امر به منزله انصراف از این سهمیه بوده و فرصت استفاده از این سهمیه را از دست دادند و متعاقباً نیز مجاز به انتخاب رشته محل نشدند. به همین منظور داوطلبان این سهمیه دقت لازم را در تکمیل فرم‌های انتخاب رشته محل خود داشته باشند.

سهمیه استعداد درخشان (با آزمون، بدون آزمون) متقاضیان واجد شرایطی که دانشگاه محل تحصیل‌شان نسبت به معرفی و تایید آنها اقدام کرده است، اعمال خواهد شد. بدیهی است در صورت عدم معرفی اسامی واجدین شرایط و یا عدم تایید از سوی دانشگاه به‌صورت اینترنتی طی زمان مقرر، مکاتبات بعدی قابل رسیدگی نبوده و مرکز سنجش آموزش پزشکی مسئولیتی را بعهده نمی‌گیرد.

در صورتی‌که متقاضی استعداد درخشان بدون آزمون، برای استفاده سهمیه استعداد درخشان بدون آزمون به هنگام انتخاب رشته محل یک مجموعه را انتخاب کرده و واجد شرایط رشته‌های آن مجموعه باشد، مجاز به انتخاب کلیه رشته محل‌های مورد پذیرش در رشته انتخابی بر اساس جدول پذیرش است. مثلا دانش آموخته پرستاری که جدیداً فارغ‌التحصیل شده و فاقد سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی باشد، مجاز به انتخاب رشته پرستاری مراقبتهای ویژه نبوده و با انتخاب و پذیرش در آن متخلف محسوب می‌شود و ضمن لغو قبولی، اقدامات لازم برای این فرد بعمل خواهد آمد.

متقاضیان واجد شرایط استفاده از سهیمه استعداد درخشان (بدون آزمون که در آزمون شرکت کرده‌اند و با آزمون)، علاوه بر این سهمیه، در سهمیه آزاد یا رزمندگان و ایثارگران بر اساس فرم ثبت‌نامشان، همانند سایر داوطلبان عادی نیز مورد سنجش واقع خواهند شد. براساس بند ۱۳-۱۶ -دفترچه راهنمای ثبت‌نام در پذیرش سهیمه استعداد درخشان بدون آزمون، برای سهمیه استعداد درخشان بدون آزمون، در دانشگاه‌های پذیرنده مقطع کارشناسی ارشد که خود دارای دانشجویان رتبه اول مقطع کارشناسی در ورودیهای مختلف و کد ورودی متفاوت هستند، به دلیل محدودیت ظرفیت، پذیرش دانشجویان رتبه اول حائز شرایط امکانپذیر نیست و بر اساس ظرفیت موجود فرد دارای امتیاز بالاتر پذیرفته خواهد شد.

در سایر دانشگاههای پذیرنده دارای ظرفیت پذیرش که فاقد دانشجوی رتبه اول جهت استفاده از سهمیه بدون آزمون هستند، از بین دانشجویان رتبه اول سایر دانشگاه‌ها، فرد دارای امتیاز بالاتر پذیرفته خواهد شد. داوطلبان سهمیه استعداد درخشان الزاماً پیش از انتخاب رشته محل خود به مفاد آیین نامه دقت کنند.

در سهمیه استعداد درخشان با آزمون، شرکت فرددر جلسه آزمون ومعرفی و تایید داوطلب توسط دانشگاه، به منزله استفاده از تسهیلات است. در صورت انصراف، عدم انتخاب رشته محل ویا عدم قبولی، به دلیل استفاده یک نوبت، داوطلب مجازبه استفاده مجدد از این تسهیلات نیستند.

داوطلبان متقاضی ادامه تحصیل در رشته‌های پرستاری مراقبتهای ویژه  پرستاری، مراقبت‌های ویژه نوزادان، پرستاری اورژانسو مدیریت پرستاری، باید دارای حداکثر تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ دارای دوسال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی باشند. به عبارتی بلافاصله بعد از فراغت از تحصیل از دوره کارشناسی مجاز به انتخاب این رشته‌ها نیستند. حق استفاده از شرایط آئین نامه مذکور برای این قبیل افراد بعد از سپری کردن دوره دو ساله براساس ضوابط همان سال، محفوظ  است.

متقاضیان استعداد درخشان که در آزمون شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته محل شده و انتخاب رشته‌محل را انجام دهند، درصورت کسب نمره قبولی و پذیرش در ۲ حالتعادی و استفاده از شرایط استعداد درخشان، متعاقباً به هنگام ثبت‎نام در دانشگاه محل پذیرش باید از یکی از دو مورد انصراف خود را اعلام کنند. پس از قبولی و اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان هرگونه تغییر رشته  یا جابه‌جایی در مقاطع تحصیلات تکمیلی ممنوع است.

انتهای پیام/

نیوشا یعقوبی کد خبر: 1108251 برچسب‌ها انتخاب رشته

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: انتخاب رشته استعداد درخشان بدون آزمون متقاضیان استعداد درخشان سهمیه استعداد درخشان مجاز به انتخاب رشته انتخاب رشته محل آزمون شرکت کرده رتبه اول رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۳۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا دهم اردیبهشت تمدید شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،

پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۸و اطلاعیه‌های اصلاح آن‌ به تاریخ‌های ۰۲ و ۱۴۰۳/۰۲/۰۵، ضمن اعلام اصلاحات جدید مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته، به اطلاع داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در این آزمون می رساند برای فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ (۱۴۰۳/۰۲/۰۸) برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده‌ است که بتوانند تا پایان روز دوشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۰نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

بنابراین داوطلبان باید در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و مندرجات اطلاعیه‌های فوق و این اطلاعیه، به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی در آزمون مذکور اقدام کنند.

در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به مشاهده یا ویرایش کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

برای مشاهده فایل اصلاحات سری سوم مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال ۱۴۰۳ و بارگذاری فایل های مرتبط اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار دوم تمدید شد / جزییات
  • تمدید دوباره مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا دهم اردیبهشت تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار دوم تمدید شد
  • فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ دوباره تمدید شد
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • امروز ، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • امروز، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • امروز آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری