Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@11:37:44 GMT

کره شمالی: کوبا یک شهروند آمریکایی را دستگیر کرد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۱۷۳۰۷

کره شمالی: کوبا یک شهروند آمریکایی را دستگیر کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کره شمالی امروز چهارشنبه گفته کوبا یک فرد آمریکایی را که قصد داشته افراد را از هاوانا به ایالات متحده قاچاق کند دستگیر کرده است.

وزارت خارجه کره شمالی این خبر را در مقاله‌ای در وب‌سایت رسمی دولت این کشور منتشر کرده و گفته که فرد آمریکایی روز ۷ اوت (۱۶ مرداد) با یک قایق تندرو به سواحل شرقی پایتخت کوبا نزدیک شده و قصد داشته چندین شهروند کوبا را به آمریکا منتقل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این مقاله آمده است: «گارد ساحلی کوبا این قایق تندرو را توقیف و شهروند آمریکایی متعرض به آب‌های سرزمینی کوبا را دستگیر کرد.»

کره شمالی گفته اقدام کوبا، اقدامی مشروع در جهت دفاع از حاکمیت ملی این کشور بوده است.

پیونگ‌یانگ در مقاله مذکور نوشته وزارت کشور کوبا روز ۲۲ اوت توقیف این کشتی و دستگیری شهروند آمریکا را اعلام کرده است.

وزارت خارجه کره شمالی بارها در بیانیه‌هایی در مورد کوبا، ایالات متحده را متهم به طرح ریزی برای شعله ور کردن اعتراضات ضددولتی در کشور متهم کرده است. کره شمالی به دنبال حفظ روابط نزدیکتر با کشورهای دوست از جمله کوبا در بحبوحه بن بست مذاکرات اتمی با واشنگتن است.

چندی  قبل اعتراض‌های گسترده‌ای در هشت شهر کوبا از جمله «هاوانا» پایتخت این کشورعلیه سیاست‌های دولت برگزار شد و معترضان به وضعیت معیشتی خود اعتراض کردند.

علی‌رغم تلاش‌های گسترده آمریکایی‌ها برای ریختن هیزم به آتش این نا‌آرامی‌ها و مداخله در امور داخلی کوبا، هزاران کوبایی‌ها چند هفته پیش در میدان «لا پیراگوا» در شهر هاوانا گرد هم آمدند تا حمایت خود را از سران انقلاب کوبا نشان دهند و بر تبلیغات آمریکا در زمینه بی کفایتی دولت کوبا خط بطلان بکشند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کره شمالی آمریکا کوبا توقیف قایق تندروی آمریکا کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۷۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل در خراسان شمالی

سردار سعید مطهری‌زاده در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ماموران سازمان اطلاعات شهرستان شیروان یک نفر متهم به کلاهبرداری میلیاردی از تعدادی از شهروندان در این شهرستان شناسایی شد.

وی در ادامه افزود: ماموران طی یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر نموده و به مقر پلیس انتقال دادند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: این متهم دارای سوابق متعدد کلاهبرداری با مبالغ میلیاردی در استان خراسان رضوی بوده و به مدت ۷ سال متواری شده بود و به همین جهت از سوی پلیس بین الملل تحت تعقیب بود که با تیزهوشی ماموران پلیس شیروان دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی در پایان گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 6092555

دیگر خبرها

  • پلیس «پدرخوانده» را در یکی از شهرهای شمالی دستگیر کرد + جزئیات
  • ادامه اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ بازداشت گسترده در کارولینای شمالی
  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • پیروزی بدون جنگ
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل در خراسان شمالی
  • تداوم سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ ده‌ها دانشجو در دانشگاه ویرجینیا دستگیر شدند