Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، یک روز پس از انفجار انتحاری در فرودگاه کابل و اطراف آن که به کشته و زخمی شدن بیش از ۱۷۰ نفر از جمله ۱۳ سرباز آمریکایی منجر شد، مقامات ارتش آمریکا اعلام کردند به مواضع داعش در شرق افغانستان حمله هوایی انجام داده اند.

دیروز جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفته بود عاملان این حمله انتحاری را مجازات خواهد کرد و به پنتاگون دستور داد در این زمینه وارد عمل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندهی مرکزی آمریکا ساعاتی پیش اعلام کرد این حمله در ولایت ننگرهار در شرق کابل انجام شده است، ولی در بیانیه این فرماندهی مشخص نشده آیا هدف با عاملان حمله به فرودگاه کابل مرتبط بوده یا خیر.

در بیانیه ارتش آمریکا آمده است: نشانه‌های اولیه نشان می‌دهد که هدف ما مورد اصابت موشک قرار گرفته و کشته شده است. ما از تلفات غیرنظامیان در منطقه اطلاعی نداریم.

شاخه خراسان گروه تروریستی داعش پنجشنبه در بیانیه‌ای مسئولیت حمله انتحاری به فرودگاه کابل را برعهده گرفت. به گفته منابع خبری در این حمله انتحاری بیش از ۱۷۰ نفر کشته و زخمی شدند که در این میان ۱۳ سرباز آمریکایی کشته و تعدادی نیز مجروح شدند که در عملیاتی به آلمان منتقل شدند.

حدود ۵ هزار سرباز آمریکایی به منظور تخلیه نیرو‌های خارجی و مردم افغانستان که می‌خواهند خاک این کشور را ترک کنند در فرودگاه کابل حضور دارند. حمله روز گذشته در فرودگاه کابل مرگبارترین حادثه برای نظامیان این کشور در یک دهه گذشته در افغانستان است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرودگاه کابل گروه داعش ارتش آمریکا حمله پهپادی فرودگاه کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۲۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با بیان اینکه روزانه بالغ بر 600 نفر از پل هوایی اتصال به هواپیما (ایربریج) فرودگاه بین المللی هاشمی رفسنجانی کرمان تردد دارند، گفت: ایربریج این فرودگاه به‌لحاظ قدمت 23 ساله و نوع ساختار فقط قابلیت سرویس‌دهی به هواپیماهای بدنه متوسط به بالا را دارد که در حال حاضر هواپیماهای A300/B4 A306, A343 و B743 شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.   به گزارش عصر ایران؛ علی جزینی‌زاده گفت: راه‌اندازی مجدد ایربریج فرودگاه کرمان پس از چند سال با عملیات بهسازی و معماری داخلی روی آن انجام شد و در سال 1402 با بهره‌گیری از تخصص همکاران اداره تسهیلات و سامانه‌های فرودگاهی و مشارکت یکی از شرکت‌های دانش بنیان کرمانی و حمایت‌های اداره‌کل تسهیلات و سامانه‌های فرودگاهی، تمامی امور از بروزرسانی تا تعمیرات الکتریکال و مکانیکال همچنین بهسازی این سامانه در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد.   وی در ادامه از صرفه‌جویی اقتصادی و کاهش هزینه‌های ساماندهی ایربریج خبر داد و افزود: با تلاش همکاران و علیرغم اعمال تحریم‌های همه جانبه موفق شدیم با صرفه‌جویی قابل توجهی این سامانه را با حمایت‌های اداره‌کل تسهیلات و سامانه‌های فرودگاهی و با اعتباری حدود ۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با کیفیت فنی مطابق نمونه اصلی، بازسازی مجدد کنیم.   مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با اشاره به اینکه طراحی داخلی پل هوایی اتصال به هواپیما (ایربریج) برگرفته از آرایه‌های تجسمی آرام‌بخش و مفرح است و گفت: طراحی داخلی شامل بدنه با نمایی از طرح سنگ بوک مچ و در سقف شاهد تصویری از آسمان هستیم و همچنین کف این سامانه طرح کفپوش هواپیما است تا جاذب الکتریسیته ساکن باشد.   وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید وزیر راه‌وشهرسازی و نیز برای سرویس‌دهی و خدمت‌رسانی بهتر به مسافران، در تلاش هستیم تا دومین پل اتصال به هواپیما برای هواپیماهای بدنه متوسط به پایین را راه‌اندازی کنیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برخورد کامیون با وانت یک کشته و یک زخمی بر جا گذاشت
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • سقوط بالگرد ارتش کلمبیا در منطقه جنگی/ تمام ۹ سرنشین کشته شدند
  • دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • تمساح سرگردان در فرودگاه/ عکس
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند