Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت مدیره شرکت انسی ‏ماکارون در خصوص مهمترین موانع تولیدکنندگان این صنف ‏گفت: تولیدکنندگان برای تهیه گندم مورد نیاز خود با چالش های اساسی رو به رو هستند. دکتر سید یاسر میراحمدی، در نشستی خبری به بررسی این مشکلات پرداخت و از دولت خواست تا اقدامی جدی در زمینه حمایت از ‏تولیدکنندگان صنعت غذایی و به صورت خاص تولیدکنندگان فعال در صنعت ماکارونی کشور صورت دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  ‏
عضو انجمن صنفي كارفرمايان و توليد كنندگان ماكاروني با اشاره به پیشینه ‏فعالیت شرکت انسی ماکارون گفت: یکی از مواردی که این شرکت را متمایز و حرفه ای  کرده است استفاده از دستگاه های ‏تمام اتوماسیون بروز دنیا از جمله ایتالیا است.
وی ادامه داد: شرکت انسی تنها تولیدکننده رشته پلویی به سبک خاص و حرفه ‏ای است که این مساله موجب شده بزرگترین صادرکننده این محصول هم باشیم.
وی گفت: همچنین در زمینه اسپاگتی هم با بهره ‏گیری از بهترین دستگاه ها در صادرات ممتاز هستیم و طبق برنامه ریزی توسعه بازار داخلی در این محصول طی امسال و ‌‏۱۴۰۱ نیز در دستور کار است. 
رئیس هیئت مدیره شرکت انسی ماکارون با بیان اینکه در حال حاضر به ۴۵ کشور جهان ‏صادرات داریم گفت:  مهمترین این مقاصد صادراتی شامل آمریکا، استرالیا، کانادا، آلمان، سوئد، فرانسه، افغانستان، ‏کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای آفریقایی است.‏
میراحمدی با بیان اینکه در حال حاضر دولت یک سهمیه گندم با قیمت ‌‏۲۷۰۰ تومان به شرکتهای تولیدکننده ماکارونی اختصاص داده است افزود: این گندم برای مصرف ماکارونی مناسب نیست و ‏در واقع برای حفظ کیفیت ناچاریم گندم مخصوص ماکارونی که با قیمت بالاتر است را تهیه کنیم.
به گفته او گندم مخصوص ‏نان با خاک زیادی همراه است و تنها حدود ۳۰ درصد این نوع گندم قابل استفاده می شود. 
وی با بیان اینکه گندم مناسب برای ‏تولید ماکارونی در خوزستان و فارس تولید می شود گفت: مشکل کمبود آب بر تولیدات این محصولات اثرگذار بوده است، به ‏علاوه اینکه بیش از ۵۰ درصد کشت گندم خوزستان به برنج تغییر کرده است.
رئیس هیئت مدیره شرکت انسی ماکارون در ‏بخش دیگری از اظهارات خود به سهمیه های صوری برای اختصاص گندم اشاره کرد و گفت: هر چند عنوان می شود که به ‏عنوان مثال ۱۰۰۰ تن سهمیه گندم داریم، اما در واقع ابن ارقام اختصاص پیدا نمی کند.‏
رئیس هیئت مدیره شرکت انسی ماکارون  یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان این بخش را پیمان های ارزی عنوان کرد و ‏گفت: درخواست داده ایم تا این رقم را به زیر ۳۵۰ دلار کاهش دهند. 
به گفته او در حال حاضر مقدار قابل توجهی از دلارهای ‏تولیدکنندگان این حوزه به دلیل پیمان ارزی بلوکه شده است.‏
میراحمدی در بخش دیگری از اظهارات خود با انتقاد از قوانین خلق الساعه در حوزه تولید و صادرات گفت: در برخی مواقع ‏انقدر قوانین تغییر می کند که بخش خصوصی اصلا از آن مطلع نمی شود و با گرفتاری مواجه می شود.
وی با بیان اینکه در ‏حال حاضر ۲۲ ارگان مشغول تصمیم گیری برای بخش خصوصی هستند گفت: این در شرایطی است که یکی از اصول ‏موفقیت کشورهای توسعه یافته و شرکتهای موفق نظام واحد در راس تصمیم گیری آنهاست.
این فعال بخش خصوصی با بیان ‏اینکه بسیاری از فرصت های صادراتی را به دلیل مصوبات متعدد، نبود مواد اولیه، عدم حمایت از تولید و نوسانات ارزی از ‏دست دادیم تصریح کرد: یکی از این بازارهای صادراتی بازار عراق بود که به دلیل نوسانات ارزی از دست رفت و هم اکنون ‏ترکیه، مصر و عربستان در حال پیشرفت هستند.
رئیس هیئت مدیره شرکت انسی ماکارون تعدد قوانین و کج سلیقگی ها در ‏حوزه تولید را به مثابه مین گذاری برای تولید عنوان کرد و گفت: بازار افغانستان نیز از دیگر بازارهایی بود که از دست ‏دادیم.
وی گفت: البته در اروپا هنوز بازارهایمان را حفظ کرده ایم و در امارات و گرجستان شرایط مناسبی داریم.‏
این فعال بخش خصوصی، افزایش هزینه های تولید و بسته بندی را از دیگر چالش های مهم تولیدکنندگان ماکارونی در چند ‏سال اخیر و به خصوص طی یک سال اخیر عنوان کرد و گفت: در یک سال گذشته قیمت سلفون افزایش ۳۰۰ درصدی داشته است و این ‏در حالی است که قیمت نهایی محصولات ما سرکوب شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر با تورم در قوانین و شناور ‏بودن آن رو به رو هستیم افزود: چون قوانین زود به زود تغییر می کند، تولیدکننده در این شرایط نمی تواند برنامه ریزی لازم و ‏افق روشنی پیش رو داشته باشد.
میراحمدی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه صرف بیان شعارها برای حمایت ‏از تولید دردی از آنها دوا نمی کند افزود: باید در زمان تصمیم گیری تولیدکنندگان حضور داشته باشند، در غیر این صورت شعار حمایت از تولید عبث و بیهوده خواهد بود.
رئیس هیئت مدیره شرکت انسی ماکارون با بیان اینکه در کنار سازمان ‏حمایت از مصرف کننده باید سازمانی برای حمایت از تولیدکننده نیز ایجاد شود، تصریح کرد: بر اساس قانون شرکت های تولیدکننده ‏ماکارونی از سال گذشته حق افزایش قیمت نداشته اند و این در حالی است که همه موارد مرتبط با تولید از دستمزد تا هزینه بسته ‏بندی و غیره در این مدت افزایش چند برابری داشته است.
وی با بیان اینکه در این شرایط برخی تولیدکنندگان برای جلوگیری ‏از زیان اقدام به افزایش خودسرانه قیمت محصولات خود کردند، گفت: وقتی دولت گندم قابل عرضه  ندارد و قیمت ها هم رو به افزایش است، در این شرایط تثبیت قیمت یعنی نابودی صنایع غذایی که به سختی در حال تولید هستند.
میراحمدی با بیان اینکه در حال حاضر نیز شاهد تعطیلی ۵۰ تا ۶۰ ‏درصدی این شرکتها در تابستان هستیم افزود: سالهای گذشته قیمت گندم ۴۰۰ تومان بود و این در حالی است که الان فقط هزینه ‏جابجایی گندم ۵۰۰ تومان در هر کیلو است.‏
وی در بخش دیگری از صحبت های خود چند نرخی بودن را از موانع مهم در تولید که رانت زا هستند، عنوان کرد و گفت: در ‏حوزه گندم شاهد هستیم که به علت تصمیمات غلط در جایی با مازاد گندم رو به رو هستیم و در جایی دیگر با کمبود که این مساله ‏در نهایت منجر به رانت و فساد می شود.
عضو انجمن صنفي كارفرمايان و توليد كنندگان ماكاروني با بیان اینکه با بلبشویی از ‏مشکلات رو به رو هستیم گفت: تولیدکننده در ایران یا باید عاشق باشد یا مجنون که در چنین شرایطی به کارش ادامه می دهد.
وی گفت: در حال حاضر از ترکیه ‏پیشنهاداتی داریم که ضمن ارائه زمین، تسهیلات ارزان قیمت با بازپرداخت طولانی و معافیت مالیاتی و بیمه در آنجا مشغول ‏به کار شویم، اما تولیدکنندگان در ایران با همه مشکلات پای کار هستند و در ابن شرایط حاضر به ترک کشور خود نیستند.
میراحمدی با اشاره به سهم کمتر از یک درصدی ‏اسپاگتی تولید ایران در جهان گفت: این رقم در ترکیه بیش از ۱۰ درصد است.
وی با انتقاد از تسهیلات بالای بانکها برای ‏بخش تولید گفت: سود دریافتی بانکها در ایران ۴ برابر بیشتر از بسیاری از کشورهاست و طبیعی است که در این شرایط ‏فعالیت های سفته بازانه بیشتر از تولید سودآوری داشته باشد.
رئیس هیئت مدیره شرکت انسی ماکارون، ظرفیت اسمی تولید ‏ماکارونی کشور را یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: اما این رقم در حال حاضر ۷۰۰ تا ۷۵۰ هزار تن است که به ‏دلیل مشکلاتی است که به آن اشاره کردم.‏
 عضو انجمن صنفي كارفرمايان و توليد كنندگان ماكاروني به شرایط فروشگاه های زنجیره ای ‏برای تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: سود حاصله را در این میان تنها فروشگاه های زنجیره ای کسب می ‏کنند و هم تولیدکننده و هم مصرف کننده به لحاظ کاهش وزن محصولات و… در نهایت با زیان رو به رو می شوند.
وی گفت: رسوب پول تولیدکنندگان در فروشگاه های زنجیره ای که گاهی به ۶۰ روز هم می رسد از مشکلات تولیدکنندگان ‏صنایع غذایی با آنهاست.
وی در پایان تصریح کرد: انتظار داریم تا دولت جدید در عمل و بدون شعارزدگی حمایت و مانع ‏زدایی از تولید را در دستور کار قرار دهد.‏
شرکت صنایع غذایی انسی ماکارون تاسیس ۱۳۵۱ به نسل اول  کارخانجات تولید مواد غذایی به شیوه مدرن در ایران تعلق ‏دارد. مهمترین محصولات این شرکت رشته آش و پلو و از سال گذشته  تا کنون در زمینه اسپاگتی بوده است. همچنین این ‏کارخانه در سایر محصولات غذایی از جمله انواع رب، زیتون، ترشیجات، شربت، آبلیمو، پودر سوخاری، پودر کیک و سویا ‏تولید دارد. صادرات این کارخانه به ۴۵ مقصد صورت می گیرد با ان وجود مشکلات و موانع بسیاری اهداف در نظرگرفته ‏شده برای شرکت را با مشکلات زیادی همراه کرده و در صورت تداوم بیشتر می کند.  

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حال حاضر عنوان کرد و گفت بخش دیگری بخش خصوصی رو به رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۰۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز خوشمزه شدن ماکارونی

خیلی‌ها ماکارونی درست کردند، ولی برای تهیه ماکارونی مجلسی خوشمزه باید یک سری نکات را رعایت کنید که در ادامه مطلب آورده شده است.

رمز و راز تهیه ماکارونی خوشمزه و خوش فرم:

۱ – اگر نشاسته ماکارونی به خوبی از آن خارج شود ماکارونی شما خوشمزه‌تر می‌شود، چون به راحتی سس ماکارونی به خرد آن می‌رود و مزه فوق‌العاده‌ای می‌گیرد. برای همین وقتی ماکارونی پخت باید به وسیله آب سرد آن را آبکش کنید تا نشاسته‌ای آن خارج شود و هم با دست ماکارونی‌ها را باز کنید تا به یکدیگر نچسبد و ماکارونی را بد فرم نکند.

۲ – برای اینکه ته دیگ سیب زمینی ویژه‌ای داشته باشید که به راحتی از قابلمه جدا شود شما باید ابتدا سیب زمینی‌ها را مقداری با روغن زیتون سرخ کنید و سپس مقداری کنجد به ته قابلمه بریزید و سیب زمینی‌ها را روی آن‌ها قرار دهید. این کار باعث می‌شود سیب زمینی‌ها خوش رنگ‌تر شود و به راحتی از قابلمه جدا شود.

۳ -به هنگام پخت ماکارونی در قابلمه آب جوش، از نمک، زردچوبه و روغن استفاده کنید تا از وا رفتن و چسبندگی ماکارونی جلوگیری کند.

۴ – سعی کنید از ماکارونی‌های با قطر کم استفاده کنید، چون هم تایم پخت کمتری دارد و هم میزان نشاسته آن‌ها کمتر است.

۵ – وقتی آب قابلمه جوش آمد و شما میخواهید ماکارونی را با آن اضافه کنید ابتدا مقداری آبلیمو اضافه کنید و سپس ماکارونی‌ها را اضافه کنید این کار باعث می‌شود ماکارونی مزه بهتری بگیرد و حتما به ماکارونی در حال جوش نمک اضافه کنید تا ماکارونی مزه خوبی بگیرد.

۶ – قابلمه‌ای که برای جوشاندن ماکارونی در آن استفاده میکنید باید بزرگ باشد تا نشاسته‌های ماکارونی بعد از جدا شدن از ماکارونی دوباره به خرد ماکارونی نرود و باعث چسبندگی ماکارونی نشود.

۷ – طعم خوشمزه ماکارونی به مایه آن است پس سعی کنید حتما از سیر و فلفل دلمه‌ای در مایه ماکارونی استفاده کنید تا مزه بهتری بگیرد.

۸ – وقتی ماکارونی به مرحله دم کردن رسید نصف فنجان آب ماکارونی می‌توانید اضافه کنید تا ماکارونی خوب بخار کند و رنگ ماکارونی را قرمزتر کند و بافتی نرم به ماکارونی‌ها بدهد.

۹ – برای اینکه ماکارونی عطر و رنگ بی نظیری بگیرد یک قاشق چایخوری زعفران دم کرده به مایه آن اضافه کنید.

۱۰ – وقتی ماکارونی را درون قابلمه آب جوش می‌ریزید توجه داشته باشید که نباید ماکارونی‌ها را زیاد هم بزنید، چون باعث می‌شود ماکارونی شما خمیر شود.

منبع: برترین‌ها

دیگر خبرها

  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در دیم‌زارهای چهارمحال‌وبختیاری
  • جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید