Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@18:05:48 GMT

ترکیب جادویی برای التیام درد معده

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۸۳۹۳

ترکیب جادویی برای التیام درد معده

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ساینس اینفو، درد معده یکی از درد‌های شایع دستگاه گوارش است که می‌تواند به دلیل طیف گسترده‌ای از مسائل بروز کند. بیماران به طور رایج از علائمی مانند درد، سوزش شکم، و گرفتگی عضلات و درد مبهم رنج می‌برند.

دلیل بروز درد معده می‌تواند ناشی از مصرف حجم بالایی از پروتئین حیوانی باشد که در این حالت بر اثر فعالیت سنگین معده برای هضم آن میزان قابل توجهی اسید معده تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این درد ممکن است به دلیل زیاده روی در مصرف غذای تند یا ترش و یا مصرف مشروبات الکلی برای مدت طولانی باشد.

برخی فعالیت‌ها نیز می‌تواند باعث بروز زخم معده شود. مواردی همچون عصبانیت، اضطراب و تنش‌های عصبی باعث تشدید ترشح اسید معده شده و زخم جداره داخلی آن را به همراه خواهد داشت. متاسفانه بسیاری از مردم نمی‌دانند که مشکلات مرتبط با معده به طور مستقیم بر فعالیت پنج اندام دیگر حیاتی بدن شامل قلب، کبد، طحال، ریه ها، و کلیه‌ها اثر می‌گذارد.

حال محققان می‌گویند با یک ترکیب گیاهی می‌توان علاوه بر کاهش و التیام درد معده، فعالیت پنج اندام حیاتی مرتبط دیگر را نیز بهبود بخشید. برای این کار لوبیا سبز، سیاه، سفید، قرمز و دانه سویا را بو داده و آسیاب کنید و ترکیب این پنج گیاه را روزانه با آب مخلوط کرده و مصرف کنید.

لوبیا سیاه سرشار از ریزمغذی هاست که برای خون، ادارآوری و سم زدایی از کلیه‌ها مفید است.

لوبیا سبز باعث سم زدایی از کبد می‌شود. لوبیا قرمز باعث افزایش سلول‌های خونی، تنظیم ریتم قلب، و کمک به بهبود خواب می‌شود.

لوبیا سفید سرشار از مواد معدنی بوده و به بهبود فعالیت ریه‌ها کمک می‌کند.

دانه سویا نیز غنی از فیبر بوده و به بهبود فرآیند گوارش کمک کرده و مواد مغذی موجود در چهار نوع لوبیا موجود را تنظیم می‌کند.

توصیه می‌شود پس از بو دادن این پنج ماده غذایی و آسیاب کردن آنها، روزانه میزان کمی از آن را با آب جوش مخلوط کرده و میل کنید. می‌توانید برای بهبود طعم و مزه آن از شیرین کننده‌های طبیعی مانند عسل بهره ببرید.

بیشتر بخوانید 

چقدر برنج و روغن بخوریم تا چاق نشویم؟ حذف برنج از رژيم غذايي چه ضرري دارد؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: درد معده خواص حبوبات سم زدایی درد معده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۸۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ علی‌اصغر محمدپور گفت: در راستای برخورد با قاچاق، ماموران انتظامی جهرم هنگام گشت‌زنی در جاده ها به یک سواری پراید حامل ۲ سرنشین مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که سرنشینان اقدام به بلعیدن مواد مخدر کرده‌اند و قصد انتقال آن را به شیراز دارند.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان این که پس از انتقال به مقر انتظامی و خروج مواد مخدر از معده قاچاقچیان، در مجموع ۱۵۰ بسته هروئین به وزن یک کیلو و ۱۵۴ گرم کشف شد، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دیگر خبرها

  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • همه چیز درباره روغن جادویی سی بی دی
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • عدد جادویی ۹۹۷ تهران!
  • غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم
  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده یک قاچاقچی در یزد
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب