Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ دوم ستاد ارسلان پرویز در نشست خبری به مناسبت هفته پدافند هوایی با بیان اینکه پدافند هوایی تجهیزات محور است، اظهار کرد: در همه حوزه‌ها به خود باوری و خود اتکایی کامل رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: توانسته‌ایم در چند سال اخیر به همت دانشمندان جوان و برنامه‌ریزی در حوزه سازندگی، طراحی و تولید و تأمین نیازمندی‌های دفاعی به خودکفایی برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر به کمک مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی و صنایع دفاعی تعداد زیادی از انواع سامانه‌های کشف فعال (رادار) و غیر فعال (اپتیک و رادارهای پسیو) بومی در بردهای مختلف را در اختیار داریم، عنوان کرد: با بکارگیری از این تعداد انبوه از حساسه ها پوشش کامل هوایی داخل کشور و کیلومترها فراتر از مرزهای هوایی کشور را تحت رصد و کنترل پدافند هوایی قرار داده‌ایم.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور با بیان اینکه حداکثر تسلط و اشراف اطلاعاتی و راهبردی را فراهم کرده‌ایم، عنوان کرد: با رصد دقیق و بی نقص دشمن و صدور اخطارهای و برخوردهای قاطعانه پدافند هوایی دشمن جرأت نزدیک شدن به حریم مرزهای شرف و عزت کشورمان را ندارد.

وی با اذعان به اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال جنگ افروزی نبود و نیست، اظهار داشت: ولی چنانچه در عرصه نظامی دشمن دچار توهم تجاوز و تهاجم شود امنیتی برای آنها نخواهد بود و سیلی محکمی از جایی که فکرش را نمی‌کنند خواهند خورد.

امیر سرتیپ دوم ستاد پرویز با بیان اینکه از قدرت دفاعی و حفظ عمق راهبردی کوتاه نخواهیم آمد، تصریح کرد: پیشرفت‌های حوزه پهپاد پدافند هوایی خارج از تصور و انتظار بوده و بسیار جلوتر از برنامه‌های پیش بینی شده هستیم.

در حال تبدیل شدن به قطب پهپادی کشور هستیم

وی عنوان کرد: مجموعه پهپاد پدافند هوایی هم اکنون مجهز به انواع پهپادهای پیشرفته بومی با قابلیت حمل انواع مهمات و محموله‌ها است.

وی با بیان اینکه در حال تبدیل شدن به قطب پهپادی کشور هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر پدافند هوا پایه بدون سرنشین در مأموریت‌های کشف و شناسایی، جمع‌آوری اطلاعات، رهگیری و رزم هوایی، مدیریت صحنه نبرد، جنگ الکترونیک و ارزیابی سامانه‌ها در صدها کیلومتر دورتر از محل پرواز با استفاده از اطلاعات سامانه‌های راداری و تحت شبکه فرماندهی به صورت اثر بخش استفاده می‌شود.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور عنوان کرد: بر مبنای وظیفه ذاتی خود و برابر منویات مقام معظم رهبری در خصوص همکاری نیروهای مسلح اقدامات شایانی در منطقه تحت مسئولیت انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه در همه روزها و دقایق وظیفه مهم و ۲۴ ساعته داریم، ادامه داد: پایش، رصد، کشف و اقدام تاکتیکی بر روی تمام پرنده‌هایی که در آسمان پرواز می‌کنند را انجام می‌دهیم.

امیر سرتیپ دوم ستاد پرویز با اشاره به اینکه پدافند هوایی امروز از صیانت به سیادت رسیده است، گفت: سازمان بین‌المللی هوانوردی (ایکائو) اعلام می‌کند آسمان ایران امن ترین آسمان غرب آسیا است و این یعنی تلاش همکاران ما در پدافند هوایی به ثمر نشسته است.

وی با بیان اینکه پدافند هوایی خط مقدم دفاع از حیثیت و موجودیت و آبروی کشور است، افزود: هیچ مأموریتی بدون چتر حمایتی پدافندی قابلیت اجرا ندارد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور با اشاره به سال «تولید، پشتیبانی و مانع زدایی» گفت: ما با تولید امنیت از تولیدات کشور پشتیبانی می‌کنیم.

کد خبر 5293069

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری پدافند هوایی بیرجند منطقه پدافند هوایی شرق کشور ویروس کرونا هفته دولت بوشهر واکسن کرونا آمار کرونا شیوع کرونا گرگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه افتتاح طرح عمرانی سفر رئیس جمهور به خوزستان اردبیل دولت سیزدهم محرم 1400 پدافند هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۲۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، سید مجید میر احمدی معاون امنیتی _ انتظامی وزیر کشور درباره آخرین اقدامات درباره فنس کشی و ایجاد دیوار در مرزها گفت: یکی از اقدامات بسیار شایسته و تعیین کننده دولت جناب آقای رئیسی تصمیم گیری و سرمایه‌گذاری اساسی برای انسداد مرزهاست.

معاون امنیتی _ انتظامی وزیر کشور وزیر کشور افزود: در ابتدای کار ما یک جمع‌بندی را خدمت آقای رئیسی ارائه و شرایط و وضعیت مرزها را تبیین کردیم و خسارت‌های اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی که عدم انسداد مرزها برای کشور دارد نیز برای رئیس جمهور تشریح شد.

تخصیص ۳ میلیون یورو برای انسداد مرزها طی ۵ سال

میراحمدی با بیان اینکه سالیانه بیش از ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور یا از کشور خارج می‌شود فقط یک بخش از خسارت‌های اقتصادی درباره مرزها است، تصریح کرد: قاچاق مواد مخدر و ناامنی‌هایی که برای کشور وجود دارد همه از طریق یک سرمایه‌گذاری اساسی برای انسداد مرزها قابل حل است همان اقدامی که در دولت‌های قبلی از آن غفلت‌های اساسی شده بود.
وی ادامه داد: جناب آقای رئیسی به سرعت با این موضوع موافقت و دستور دادند تا ۳ میلیون یورو ظرف ۵ سال در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح قرار داده شود و نیروهای مسلح به سرعت فرآیند انسداد مرز را آغاز کنند.

استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح برای انسداد مرزها

معاون امنیتی _ انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه راهبری موضوع انسداد مرزها توسط سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انجام می‌گیرد، تاکید کرد: این کار اکنون جزو اولویت‌های کاری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح است و با هدایت و راهبری وی در حال پیگیری است.
وی افزود: در این راستا، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همه ظرفیت‌های مهندسی نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، فراجا و قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) را به کار گرفته‌اند و یک تقسیم کار انجام شده که این نهادها اقدامات خوبی را برای انسداد مرز آغاز کردند.

اولویت‌بندی برای انسداد مرزها چگونه است؟

میراحمدی گفت: یک اولویت‌بندی برای انسداد مرزها انجام شده و مسیرهایی که از طریق آن‌ها قاچاق انسان و قاچاق سلاح انجام می‌گیرند در اولویت بوده و در حال پیگیری است که بخشی از این اولویت‌ نیز، مرز افغانستان است.
معاون امنیتی _ انتظامی وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه انسداد مرزها فقط به صورت دیوار کشی است یا به طریق دیگری انجام می‌شود، اظهار کرد: انسداد مرزها یک طرح جامع است که در چند لایه انجام می‌گیرد، هم به صورت فنس و هم به صورت دیوارکشی و هم سیستم‌های هوشمند کنترل مرزی.
وی در پایان افزود: اگر این طرح به طور کامل انجام شود آن‌گاه دستاوردهای راهبردی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی برای کشور حاصل می‌شود.

کد خبر 847407 منبع: فارس برچسب‌ها مرزباني ایران و افغانستان وزارت کشور خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟
  • ایران به هاب ترانزیت داده نزدیک می‌شود؟
  • مقام ارشد حماس : انحلال شاخه نظامی به شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین / مرزهای 67 را قبول می کنیم
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو