Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش‌ روز دوشنبه ایرنا، آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافعان سلامت در محل موزه ملی تاریخ پزشکی دانشگاه تهران برگزار و تورج فرهادی شهردار منطقه ۶ با گرامیداشت روز پزشک، جامعه پزشکان را به عنوان سفیران سلامت و تندرستی و بهروزی یاد کرد و گفت : شیوع ویروس کرونا در جامعه، ارزش وجودی فرشتگان نجات را بیش از گذشته عیان کرده است و امروز تمام اقشار از مسئولان تا مردم قدردان ایثار و تلاش مدافعان سلامت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تکریم جامعه پزشکی و ادای احترام به مقام شامخ شهدای مدافع سلامت افزود: همه ی ما همدل و همراه کادر درمان در روزها و ماه های سخت کرونایی هستیم  و هیچگاه این عشق و ایثار را فراموش نخواهیم کرد.

در این مراسم که به همت اداره سلامت معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه ۶ برگزار شد، تمبر یادبود شهدای مدافع سلامت به کادر پزشکی قلب پایتخت اهدا شد.

اجرای طرح نگهداشت شهر پیش از آغاز بارندگی ها 

علیرضا جعفری معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه گفت: طرح بهبود نگهداشت شهر منطقه ۱۵ با جدیت پیش از آغاز بارندگی در نواحی هفتگانه منطقه در حال اجراست.

 وی افزود: در این راستا طرح بهسازی۲ هزار مخازن سطح محلات شامل شست و شو و کف تراشی، تعمیر اساسی، رنگ آمیزی و رنگ آمیزی زیر مخازن ها طی ماه گذشته انجام شد.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح فوریتی ارتقای کیفیت خدمت رسانی، کاهش پراکندگی زباله های شهری در معابر عمومی، حفظ بهداشت، جلوگیری از شیوع بیماریها، تسریع عملیات جمع آوری زباله ها و حذف آلودگی های بصری محیطی عملیات بهسازی است که به همین منظور ۵۰ مخزن نو نیز در معابر فاقد مخزن در محلات نصب شد.

جعفری به اجرای طرح بهبود نگهداشت شهر چهار شنبه ها و پنج شنبه ها اشاره کرد و ادامه داد،   عوامل خدمات شهری چهارشنبه ها در محله و معابر هفتگانه و پنج شنبه ها در معابر اصلی و پرتردد منطقه طبق یک برنامه عملیاتی ویژه به اجرای فعالیت می پردازند.  

وی افزود: در این طرح نظافت، پاکسازی، لایروبی و رسوب برداری انهار روباز و روبسته و شبکه فرعی جمع آوری آبهای سطحی منطقه و عملیات رفت و روب و شستشوی کامل تمامی المانهای شهری، بهسازی فضای سبز و پاکسازی و رنگ آمیزی دیواره ها انجام می شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه گفت: طرح ویژه نگهداشت شهر با به کارگیری ماشین آلات تخصصی و مکانیزه به صورت متمرکز علاوه بر چهارشنبه و پنج شنبه ها در تمامی روز ایام محرم در حال انجام است.

جعفری به تشریح اقدامات خدمات شهری منطقه در لایروبی مسیل ها پیش از فرا رسیدن فصول بارش اشاره کرد و اظهار داشت: عملیات لایروبی تمامی انهار روباز و روبسته و حوضچه ها به اتمام رسید که با شروع فصل بارش مشکلی برای آبگرفتگی معابر پیش نیاید.

بهسازی و ایمن سازی حدود ۶ هزار متر از پیاده روهای شمال شرق تهران 

مهدی پورشاسب معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه  ۴ تهران از اجرای طرح بهسازی و ایمن سازی پیاده روها خبر داد و گفت: در سالجاری حدود ۶ هزار متر از پیاده روهای منطقه ۴ برای تردد ایمن عابران و افراد کم توان بهسازی شد.

وی افزود: به منظور تردد ایمن و کم خطر شهروندان به ویژه سالمندان و افراد کم توان و زیبایی سیمای شهری، بهسازی پیاده روها و ایجاد مسیرهای مناسب برای عابران و دوچرخه سواران در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این طرح پیاده روهای بزرگراه شهید سلیمانی به طول حدود ١٢٠٠متر، خیابان های نظامی حدود٤٠٠ متر، خواجه عبدالله از شهید عراقی تا شریعتی به طول تقریبی ١٤٥٠ متر و خیابان وارباز در محله شمیران نو به طول حدود ١٣٠٠ متر به پایان رسیده است.

پورشاسب افزود: مرمت و پیاده روسازی شریان های اساسی منطقه از قبیل خیابان های جشنواره به طول حدودی ٦٥٠ متر، خیابان فرجام حدود ٧٠٠ متر و خیابان محمودی حدود ٤٠٠ متر در حال اجراست.

معاون شهردار منطقه ۴ با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این معابر گفت: رفع مشکل تردد و عدم پیوستگی مسیر دوچرخه، همسطح کردن، برطرف نمودن فرورفتگی و برآمدگی مسیردوچرخه، مرمت نوار نابینایان در طول مسیر، اجرای مسیر بساوایی در پیاده رو، مناسب سازی رمپ جهت افراد کم توان در این معابر از مهمترین اقدامات صورت گرفته به شمار می رود.

توزیع بیش از ۴۰ هزار تن آسفالت در محورهای عبوری منطقه ۱۴

لطیف پنداریان معاون فنی و عمران منطقه ۱۴ تهران گفت: عملیات عمرانی لکه گیری و روکش آسفالت معابر و بزرگراه های منطقه ۱۴ در حال انجام است.

وی افزود: لکه گیری و آسفالت کشی با هدف رسیدن به استاندارهای قابل قبول معابر و محورهای عبوری در نواحی شش گانه در شیفت شب و روز در حال انجام است.

پنداریان با بیان اینکه در چند ماه گذشته تاکنون تغییر درکیفیت روسازی معابر و خیابان ها برای شهروندان منطقه ملموس بوده است، افزود: بیش از ۱۲ هزار و ۵۵۳ تن آسفالت پخش شد و بزرگراه های بسیج، شهید محلاتی همچنین خیابان خاوران از جمله نقاط عبوری اصلی برای این منظور مناسب سازی شده است.

 وی همچنین با اشاره به اجرای بیش از ۵ هزار تن روکش و آسفالت مکانیزه واستفاده بیش از ۷ هزار تن برای لکه گیری معابر و خیابان ها از جمله در خیابان ملاشریفی، درودیان، واضحی فرد، کریمشاهیان، پاسدار گمنام، اظهار داشت: برای روان سازی تردد شهری در مسیرهای اصلی و فرعی و رفاه حال شهروندان نیز بیش از ۴ هزار تن آسفالت برای بهسازی مسیرهای اتوبوس تندرو منطقه از جمله در محور بسیج و خاوران انجام شده است.  

پنداریان با اشاره به فعالیت های این حوزه برای پخش بیش از ۴۲ هزار تن آسفالت تا پایان سال، یاداور شد: به منظور ایجاد خیابان ها و معابری حتی المقدور بی نقص، جهت تردد شهروندان و وسایل حمل و نقل عمومی، مناسب سازی و فعالیتهای شبانه روزی این حوزه در نواحی ۶گانه  این منطقه به صورت مستمر انجام می شود.

تعمیر تابلوهای ورودی جنوب پایتخت

علی توکلی شهردار منطقه ۱۹ تهران گفت: کلیه تابلوهای ورودی جنوب شهر تهران در محورهای بزرگراهی و شریان های اصلی محدوده منطقه ۱۹ تعمیر و بروزرسانی شدند.

 وی مبادی ورودی شهر را یکی از نقاط مهم و تأثیرگذار آن دانست و گفت: با توجه به اینکه منطقه ۱۹ به لحاظ جغرافیایی دروازه بین المللی پایتخت محسوب شده و هر روز میزبان جمع زیادی از شهروندان و مسافران نقاط مختلف کشور است، هرساله اقدامات شهری مختلفی به منظور ساماندهی و زیبایی سیمای بصری آن صورت می گیرد.

به گفته وی، در همین راستا طی اقدامی کلیه تابلوهای ورودی به محدوده منطقه ۱۹، نصب شده در این مبادی از جمله بزرگراه های شهید هاشمی، شهید کاظمی مرمت و بروزرسانی شدند.
 
وی با بیان اینکه تابلوهای ورودی به عنوان نخستین المان های ورودی به محدوده شهری محسوب شده که مزین به نمادهای منطقه است افزود: با توجه به فرسودگی ظاهری این تابلوها که بر اثر شرایط جوی دچار فرسودگی شده بود، ضمن انجام تعمیرات مورد نیاز، برچسب های آن ها تعویض و پایه تابلوها براساس پالت رنگی مصوب سازمان زیباسازی شهر تهران رنگ آمیزی شد.

 توکلی، بازآماد ساعت های شهری موجود در معابر شهری، بوستان بزرگ ولایت و سایر بوستان ها را از دیگر اقدامات اجرایی به منظور بهسازی نمای شهری منطقه اعلام و بیان کرد: طی این فعالیت  ١٤ پایه ساعت با اجرای عملیات رنگ آمیزی و تنظیم و رفع نواقص فنی، بازآماد شد.

شهردار منطقه همچنین به پاکسازی معابر منطقه از دیوارنوشته، برچسب ها و شعارهای تبلیغاتی غیرمجاز اشاره کرد و گفت: این اقدام به منظور حذف آلودگی های بصری و آراستگی منظر شهر در ۲۱۰۰ مترمربع از جداره های این منطقه انجام شد.

نصب نیوجرسی و بهسازی گاردریل در بزرگراه شهید یاسینی منطقه۱۳ 

سیدرضا تربت جو، معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۳ تهران گفت: عملیات نصب نیوجرسی و بهسازی گاردریل بزرگراه شهید یاسینی به منظور ایمن سازی این محور و جلوگیری از حوادث احتمالی در حال اجراست.  
 
وی با بیان اینکه طرح نصب نیوجرسی و مرمت گاردریل بزرگراه شهید یاسینی آغاز شده است، عنوان کرد : در حال حاضر،   این عملیات در محور شمال به جنوب حدفاصل تره بار پیروزی تا میدان شهید کلاهدوز در دستور کار قرار دارد که تاکنون بیش از دو هزار  نیوجرسی با وزن ۶.۵ تن نصب و ۶۰ مترطول گاردریل نیز  مرمت شده است.  

به گفته وی؛ یکی از مزیتهای نصب نیوجرسی استحکام لازم و افزایش ضریب ایمنی خودروهای عبوری می باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک همچنین در خصوص اجرای عملیات خط کشی محوری به متراژ ۶ هزار و ۸۰۰مترطول در ناحیه یک اظهار داشت:  این عملیات در راستای ایجاد امنیت ترافیکی در سطح منطقه، افزایش ضریب ایمنی و همچنین ایجاد سیمای بصری  در خیابان های محوری دهقان و عادلی به اجرا در آمد و در سایر نواحی نیز ادامه می یابد.

تربت جو یادآور شد : به منظور افزایش ضریب ایمنی، گاردریل های  آسیب دیده در بزرگراه امام علی(ع) جنوب به شمال مرمت می شوند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مدافعان سلامت شهرداری منطقه شش تهران شهرداری تهران مدیریت شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مدافعان سلامت شهرداری منطقه شش تهران ویروس کرونا مدافعان سلامت شهرداری منطقه شش تهران شهرداری تهران مدیریت شهری تابلوهای ورودی بزرگراه شهید شهردار منطقه نگهداشت شهر نصب نیوجرسی خدمات شهری تن آسفالت خیابان ها رنگ آمیزی منطقه ۱۹ هزار تن شنبه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۳۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کبد مرد جوان ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که بر اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

مهدی احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان، اظهار کرد: عمل پیوند عضو صبح امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ انجام و کبد محروم امیر حسین ربیعی ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که در اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، برای پیوند به شیراز منتقل و به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

وی افزود: زنده‌یاد ربیعی چهار روز قبل بر اثر سانحه تصادف به بیمارستان شهید باهنر منتقل و علی‌رغم تلاش‌های کادر درمان دچار مرگ مغزی شده که پس از تأیید مرگ مغزی و رضایت اهدا عضو از خانواده، کبد وی جهت پیوند به شیراز منتقل شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: علاوه بر کبد، قسمتی از استخوان زانوی اهداکننده عضو نیز جهت ترمیم به سه بیمار که مشکل حرکتی در زانو داشتند، برداشته شد تا به متقاضیان پیوند زده شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۲۰ اهدای عضو در استان کرمان انجام شده است، از تلاش‌های مسئول و هماهنگ‌کنندگان واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی کرمان، کادر جراحی، ارتوپدی و بیهوشی و کادر پرستاری بخش‌های جراحی و آی سی یو و همکاران اتاق عمل بیمارستان شهید باهنر تشکر کرد.

کد خبر 748028

دیگر خبرها

  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • بهسازی معابر اراک برای افزایش رفاه شهروندان آغاز شد
  • رفع مشکلات معابر خاکی و پرتردد محله شهدای صفری
  • ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر
  • حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • تهرانی‌ها در این دو منطقه بیشتر تصادف می‌کنند
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • دو منطقه تهران در صدر جدول لیگ تصادفات پایتخت قرار گرفتند
  • دو منطقه تهران در جدول صدر جدول لیگ تصادفات شهر