Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه اصفهان، عصر امروز (دوشنبه ۸ شهریور) در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی آن استان برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی این نشست گفت: «می‌کوشیم تا تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری به ریل عادی خود بازگردد و در این مسیر، ارائه بسته‌های حمایتی فرهنگی و هنری جزو اولویت‌های کاری این وزارتخانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «در گام نخست قصد داریم در جلسه دولت و در ستاد ملی کرونا، ایجاد و ارائه بسته حمایتی به اصحاب فرهنگ و هنر را به تصویب برسانیم.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: «ما قائل به انحصار نیستیم، زیرا دولت قصد تصدی‌گری ندارد و باید تسهیل‌کننده و حمایت‌گر تمامی ارکان‌های مرتبط با فرهنگ و هنر باشد.»

اسماعیلی ادامه داد: «دولت مردمی، تمام همت و تلاش خود را برای بسترسازی مناسب و رشد فضای فرهنگی و هنری کشور معطوف خواهد کرد و در این زمینه استان‌هایی مانند اصفهان باید پیشتاز باشند.»

وی افزود: «پشتیبانی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری را وظیفه خود می‌دانیم و باید فرصت به هنرمندان و اصحاب فرهنگ داده شود تا فعالیت‌های خود را بیش از قبل گسترش دهند.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره محدودیت‌هایی که کرونا به عرصه‌های فرهنگی و هنری تحمیل کرده است، توضیح داد: «فعالیت‌ سینماها پس از شیوع ویروس کرونا بسیار افت کرده و فروش بلیت به شدت کاهش پیدا کرده و حتی به یک بیستم سالِ ۹۸ رسیده است.»

اسماعیلی ادامه داد: «کرونا در حوزه‌های مختلف موسیقی و تئاتر، آسیب وارد کرد و باید در این زمینه، واکسیناسیون ۸۳ هزار نفری حوزه فرهنگ و هنر که از امروز آغاز شده است، به زودی پایان یابد و شرایط کار به حالت عادی برگردد و نحو احسن پیش رود.»

وی در پایان، با اشاره به اهمیت حمایت از عکاسان و خبرنگاران تاکید کرد: «آنان جلوی چشم ما هستند اما کم‌تر دیده می‌شوند، بنابراین باید از آنان حمایت صورت پذیرد.»

۵۷۵۷

کد خبر 1550131

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۵۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برقراری میز خدمت مردمی وزیر فرهنگ در مسجد چهارده معصوم محله امامزاده حسن گفت: خواهران و برادران درخواست‌ها و نیازها و درخواست‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی مختلفی را مطرح کردند. درخواست‌های مردمی دریافت شده و از طریق نهاد ریاست جمهوری به دستگاه‌های مرتبط ارجاع خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


معاون هنری وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی هم گفت: بیشترین دغدغه مردم منطقه ۱۷، کار فرهنگی است

محمود سالاری افزود: شاهد اتفاقات خوبی بودیم، امیدواریم به یاری خداوند بتوانیم به احسن وجه کمک کنیم تا گره‌های موجود گشوده شود.

وی همچنین گفت: تقاضاهای شخصی هم وجود دارد و بیشترین درخواست‌ها درخصوص فضا و امکانات لازم برای انجام دغدغه‌های فرهنگی و اجرای باورهای عمیق برای نیل به نقطه مطلوب است؛ امیدواریم ما هم بتوانیم در این مسیر کمک کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



علی فروزانفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران هم گفت: وزیر فرهنگ به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهور درخواست‌ها و نیازهای مردم شنیدند و بخشی از مطالب پاسخگویی و بیشتر درخواست‌های مردمی به صورت مکتوب در ریل پاسخگویی قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم