Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  صالحی معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت : سازمان نهضت سوادآموزی در قالب شورای‌عالی پشتیبانی سواد آموزی هر سال ارزیابی جامعی از عملکرد استان‌ها با توجه به شاخص‌ها و معیار‌های استاندارد و محور‌های تدوین شده، انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید 

۳۲۶ دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی جذب می‌شوند

او با اشاره به اینکه ارزیابی سوادآموزی بر اساس ۲۵ محور صورت گرفته است، گفت : کارنامه عملکردی سال ۹۹ سواد آموزی استان در کشور توانست رتبه خیلی خوب و قابل تقدیر را کسب کند.

او گفت: از جمله شاخص‌های تعیین شده سازمان نهضت سوادآموزی اجرای طرح‌های ابلاغی، خلاقیت و مدیریت، بهبود کیفیت، اجرای مسابقات، مشتری مداری، گسترش مراکز یادگیری محلی، برنامه‌های عملیاتی و صیانت از سوادآموزی است که این ارزیابی‌ها در سه دسته سازمان‌های دولتی، نهاد‌های غیردولتی و اشخاص صورت می‌پذیرد که استاندارخراسان شمالی هم به عنوان استاندار برتر در سال ۹۹ انتخاب شد.

صالحی گفت : بر اساس آمار‌های رسمی نرخ باسوادی خراسان شمالی که طبق استاندارد از سن ۱۰ تا ۴۹ سال اندازه‌گیری می‌کند در سال ۹۹ به ۹۷درصد رسیده است.

او گفت: سوادآموزی از شاخص‌های مهم توسعه انسانی و جوامع به شمار می‌رود، چون درکاهش نرخ بی سوادی نقش بسزایی دارد.

او افزود: حجم ابلاغی سوادآموزی امسال در استان هفت هزار و ۶۲۰ نفر در هر سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم است.
خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستا‌ها سکونت دارند.

انتهای پیام/ه 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش خراسان شمالی نهضت سواد آموزی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۶۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ظهر شنبه و با حضور معاون درمان وزیر بهداشت آئین افتتاح طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: این طرح‌ها شامل راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن پیشرفته و آم آرآی در بیمارستان امام حسن (ع) و… با حضور استاندار و مسئولان استانی خواهد بود.

کد خبر 6089442

دیگر خبرها

  • کسب رتبه برتر فرمانداری درمیان بر اساس ارزیابی وزارت کشور
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • تحول در بودجه تولید با شاخص‌های کیفی
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • تیم‌های برتر مسابقات والیبال ساحلی خراسان شمالی مشخص شدند
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد