Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی صبح سه شنبه به همراه فرماندار، بخشدار مرکزی و جمعی از مدیران اجرایی شهرستان فردوس در برنامه دهگردشی برای بررسی مشکلات مردم روستای حسین آباد، در محل مسجد جامع این روستا، پای درد دل روستائیان نشست.

یکی از اعضای شورای اسلامی روستای حسین آباد در تین دیدار از ادغام برخی وزارتخانه و اداره های دولتی که موجب ضربه مهلکی بر پیکر روستا شده، بشدت گلایه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاوری به عنوان نمونه از ادغام شرکت های آب و فاضلاب روستایی و شهری نام برد و افزود: قبل از ادغام این دو شرکت امتیاز آب ۷۰۰ هزار تومان بوده ولی اکنون به ۴ میلیون تومان رسیده و در بخش دیگری یک مجوز دامداری به ۱۰ میلیون تومان رسیده است.

گرانی و کمبود نهاده های دامی

وی کمبود نهاده های دامی را یاد آور شد و اضافه کرد: تفاوت فاحش قیمت نهاده ها در بازار آزاد موجب شده که روستائیان نتوانند از بازار آزاد نیاز دام ها را تهیه کنند.

عضو شورای اسلامی حسین آباد اعتبارات اختصاص یافته به دهیاری ها را بسیار ناچیز دانست و گفت: همین امر موجب شده بسیاری از طرحهای روستایی نیمه تمام باقی مانده و دچار فرسایش شود.

لزوم توجه به رونق دامداری ها، چمن مصنوعی که مشروط به آورده روستا شده و با درآمد اندک مردم قادر به کمک نیستند و جبران خسارت به لوازم برقی روستائیان، ناشی از قطع و وصل مکرر برق نیز از دیگر مشکلات و خواسته های مردمی بود که از زبان این عضو شورا بیان و خواستار حل آنها شد.

کم شدن حق آبه کشاورزی فعالیت ها را مختل کرده است

در ادامه یکی دیگر از کشاورزان روستا از کم شدن حق آبه چاه موتورهای کشاورزی بشدت گلایه کرد و گفت: درست زمانی که ما برای کشت گندم و یا سایر محصولات کشاورزی نیاز به آب داریم آب چاه موتورها قطع می شود ویا با میزان برداشت آبی که برای چاه موتورها تعریف شده، ما قادر به تولید محصولی نیستیم.

نبود دستگاه عابر بانک در روستا و توجه به مجتمع دامداری روستا و برق رسانی به این مجتمع، آسفالت معابرو پزشک روستا از دیگر مشکلاتی بود که وی بیان کرد.

یکی از بانوان و محصلین روستا نیز به مشکل مهم اینترنت روستا پرداخت و گفت: متاسفانه بارها در همین مسجد جلساتی با مسئولان برگزار شده و قول حل این معضل را داده اند ولی به قولشان عمل نکرده اند.

وی اضافه کرد: بسیاری از دانش آموزان روستا در شرایط کرونایی به دلیل عدم دسترسی به اینترنت با افت تحصیلی مواجه شده و حتی آنها را از مدارس نمونه اخراج کرده اند.

بالا رفتن از کوه برای درس خواندن

به گفته وی برای دسترسی به اینترنت باید یک دختر جوان خطرات بالا رفتن از کوه و یا شبانه رفتن به محلی معین در روستا را به جان بخرد، در حالی که فاصله روستای ما تا مرکز شهرستان فقط ۵ کیلومتر ونزدیکترین روستا به فردوس هستیم.

در ادامه این جلسه بخشدار مرکزی فردوس با بیان اینکه مجوز زمین مصنوعی در سه روستای فردوس از جمله حسین آباد صادر شده است، افزود: باید زیرسازی زمین توسط دهیاری و مردم انجام شود که پیگیری هستیم از طریق خیرین این مهم محقق شود.

نبی اله طاهری با تایید ضعیف بودن اینترنت روستا گفت: در حال رایزنی برای ارتقاء اینترنت روستا هستیم و در برنامه سال ۱۴۰۰ مسئولان مربوطه است که امیدوایم هر چه زودتر عملیاتی شود.

وی در پاسخ به برخی گلایه ها در خصوص مشکلات زمین در روستا نیز گفت: این مشکل حل شده و با الحاق ۱۰ هکتار زمین که کارهایی نهایی آن انجام می شود تا ۵ سال آینده جوانان و مردم روستا برای ساخت و ساز مشکلی نخواهند داشت.

همچنین برخی مدیران اجرایی مرتبط به مشکلات روستائیان به درخواست های و مشکلاتی که مربوط به حوزه کاری آنها بود پاسخ دادند.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز از آسیب دیدن اعتماد مردم به مسئولان سخن گفت و اضافه کرد: بخشی از این آسیب مربوط به ارتباط ضعیف و فاصله افتادن بین مردم و مسئولان است.

حجت الاسلام مجید نصیرایی از فرماندار فردوس خواست به عنوان یک اولویت، ارتباط مردمی مسئولان با مردم را بیشتر کند.

مدیر باید بن بست شکن باشد

وی از مدیرانی که پاسخ مردم را در یک کلمه یعنی بخشنامه چنین است ویا به ما ابلاغ شده، بیان می کنند، بشدت انتقاد و تاکید کرد: مسئولان باید بن بست شکن باشند و در خصوص حق آبه کشاورزان در شرایط فعلی به هیچ عنوان اجازه ندهند حقی از این مردم ضایع شود.

وی از فرماندار و مدیر امور آب فردوس خواست بصورت ویژه مشکل حق آبه کشاورزی روستائیان را پیگیری و اعلام کرد: هر جا نیاز به حمایت و اقدام بنده نیز بود در خدمت مردم هستم.

نصیرایی تاکید کرد: در این خصوص با مدیران آب منطقه ای استان جلسه ای طولانی داشته ایم و مصوبه داریم که نباید از حق آب مردم چیزی کم شود.

وی در خصوص چمن مصنوعی نیز گفت: به محض اینکه زیر ساخت لازم فراهم شود اینجانب قول اقدام برای چمن مصنوعی را به مردم روستا می دهم.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی در خصوص سایر مشکلات ریز و درشت روستا قول پیگیری داد و از مدیران اجرایی خواست با هماهنگی و کمک وی نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

بر اساس گزارش خبرنگار مهر، بسیاری ازمشکلاتی که در روستای حسین آباد بیان شد در اغلب روستاهای شهرستان فردوس بصورت مشترک وجود دارد که لزوم توجه بیشتر مسئولان را می طلبد.

کد خبر 5293459

منبع: مهر

کلیدواژه: فردوس مشکلات روستاها مجمع نمایندگان خراسان جنوبی ویروس کرونا هفته دولت بوشهر واکسن کرونا آمار کرونا شیوع کرونا گرگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه افتتاح طرح عمرانی اردبیل سفر رئیس جمهور به خوزستان دولت سیزدهم محرم 1400 شورای اسلامی حسین آباد حق آبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۰۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات تنبیهی وعده صادق، اثبات ظهور قدرت نظامی ایران به جهان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد در خطبه نماز سیاسی-عبادی جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ که در مصلای امام خمینی (ره) اهواز برگزار شد، گفت: عملیات تنبیهی وعده صادق توسط نیرو‌های مسلح، اثبات ظهور قدرت ایران در عرصه نظامی در جهان بود.


وی افزود: در این عملیات تنبیهی، هیمنه اسرائیل توسط موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی شکسته و این اتفاق بزرگ در تاریخ ماندگار خواهد شد.


حجت الاسلام موسوی فرد ادامه داد: این حرکت بزرگ که آوازه آن در جهان پیچید، علاوه بر خوشحالی و احساس امنیت مردم، لرزه بر اندام دشمنان ایران و اسلام انداخت.


خطیب نماز جمعه اهواز با بیان اینکه مهم‌ترین مولفه‌ای که می‌تواند دشمن را به عقب براند، رسانه قوی است، اضافه کرد: قدرت رسانه برای مقابله با توطئه‌های دشمن می‌تواند از موشک هم قوی‌تر باشد.


وی اضافه کرد: اگر می‌خواهید عملکرد اسلام در دنیا را مشاهده کنید، باید به زندگی حضرت امیرالمومنین علی (ع) نگاه کنید.


امام جمعه اهواز حجاب در جامعه را مسئله‌ای بسیار مهم دانست و گفت: نیرو‌های انتظامی درحال اجرای طرح نور در زمینه چوشش حجاب است که طرحی قابل تقدیر است و همه نهاد‌ها و مردم باید در کنار نیروی انتظامی خدمت رسانی کنند تا بتوانیم فتنه‌ها و نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کنیم.


حجت الاسلام موسوی فرد بر استمرار تذکر لسانی درخصوص پوشش مناسب و حجاب تاکید کرد و افزود: روش‌های مناسب برای نهادینه کردن حجاب و پوشش مناسب زن ایرانی باید در جامعه اجرایی شود.


وی یکی دیگر از مطالبه‌های مهم مردم از نیروی انتظامی را تقویت گشت‌های امنیتی برای مقابله با سرقت عنوان کرد و ادامه داد: امنیت و آسایش حق مردم است و دستگاه‌های اجرایی مربوط باید در این زمینه وظایف خود را انجام دهند و در کنار نیروی انتظامی باشند.


نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در ادامه خطاب به مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئولان وظیفه دارند مشکلات مردم را بشنوند و برای رفع آنها تلاش کنند.


حجت الاسلام موسوی فرد افزود: مسئولان باید در زمینه تحقق شعار سال گزارش عملکرد واقعی خود را به مردم ارائه دهند.

دیگر خبرها

  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • واگذاری زمین نباید به برخی خوش‌نشین‌ها انجام شود
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • عملیات تنبیهی وعده صادق، اثبات ظهور قدرت نظامی ایران به جهان