Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@23:41:29 GMT

روح تعالیم صحیفه سجادیه منطیق با قرآن است

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۷۲۵۲۳

روح تعالیم صحیفه سجادیه منطیق با قرآن است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد عبادی زاده ظهر سه شنبه در نشست علمی مرجعیت علمی امام سجاد (ع) از سلسه برنامه های بزرگداشت مقام امام سجاد (ع) که با حضور علمای شیعه و اهل سنت و به میزبانی دفتر امام جمعه شهرستان بندرلنگه در بستر فضای مجازی برگزار شد، شخصیت امام سجاد (ع) را شخصیتی کم نظیر دانست و با اشاره به دعاهای وارده از پیامبر (ص) و ائمه، اظهار کرد: دعاهایی از نبی مکرم اسلام و ائمه هدی وارد شده اما سبک و سیاق و نوع ادعیه ای که از سیدالساجدین وارد شده قدری متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امام سجاد (ع) با توجه به شرایط دوران امام سجاد (ع) که باعث شده بود آن حضرت در تقیه باشند و نتوانند بسیاری از موارد را به طور صریح اعلام کنند، مسایل اجتماعی، سیاسی، فکری، تربیتی و انسان سازی را در قالب دعا مطرح می کردند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: کادرسازی و تربیت نیرو که شاکله و بن مایه های دانشگاه امام باقر (ع) و امام صادق (ع) را تشکیل داد از دیگر اقدامات امام سجاد (ع) در دوران خفقان حکام ظلم و جور بود.

وی از صحیفه سجادیه به عنوان سرمایه بسیار ارزشمند جهان اسلام نام برد و عنوان کرد: این سرمایه تنها متعلق به شیعه و حتی مسلمانان نیست بلکه متعلق به بشریت است و لذا هر کسی با هر دینی و مذهب و عقیده ای اگر با ادعیه امام سجاد (ع) مواجه شود می تواند قدر و منزلت آن را درک کند.

حجت الاسلام عبادی زاده با ذکر این نکته که روح تعالیم صحیفه سجادیه منطیق با قرآن است، خاطرنشان کرد: مخاطب دعاهای امام سجاد (ع) فطرت بشر است و از این رو صرف نظر از هر دینی، جان های تشنه را به سمت خود جذب می کند.

وی صحیفه سجادیه را تفسیری معصومانه از قرآن کریم دانست و بیان کرد: امام سجاد (ع) حقایق قرآن را در قالب دعا بیان کردند.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه از آنجایی که مخاطب روایات مردم بودند پیامبر (ص) و ائمه (ع) به اندازه درک مردم سخن می گفتند اما در دعا که مخاطب خدای متعال بود لذا عالی ترین معارف عرفانی در کلمات نبی مکرم اسلام (ص) و امامان معصوم (ع) می توان مشاهده کرد.

وی به تعبیر امام راحل (ره) که فرمودند: «صحیفه سجادیه قرآن صاعد است» اشاره کرد و افزود: ما با ادبیات صحیفه سجادیه که زبان فطرت همه انسان هاست با دنیا سخن بگوییم.

کد خبر 5293869

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان صحیفه سجادیه کنگره امام سجاد ویروس کرونا هفته دولت بوشهر واکسن کرونا آمار کرونا شیوع کرونا گرگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه سفر رئیس جمهور به خوزستان اردبیل دولت سیزدهم افتتاح طرح عمرانی ستاد ملی مقابله با کرونا صحیفه سجادیه امام سجاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۲۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند/ اجرا در تالار قشقایی

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «بیرون‌پشتِ‌در» به نویسندگی محمد ‌رحمانیان‌ثابت و کارگردانی پرهام خاکزاد با تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، از ۲۴ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ ساعت ۱۸ در سالن قشقایی تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

سجاد میر، بازیگر نمایش «آنتیگونه» و ناهید عساکره، بازیگر نمایش «صد در صد مرده» که هر ۲ اجرا از نمایش‌های موفق سال ۱۴۰۲ بودند، در این پروژه به‌عنوان ۲ بازیگر نقش اصلی به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین سعید ‌گیلاسی، فربد ‌صدیقی، علیرضا ‌دماوندی و مهدی ‌حبیبی بازیگران مکمل این اثر نمایشی هستند.

سجاد افشاریان تهیه‌کننده این نمایش نزدیک به یک دهه است که با ایجاد کمپانی تئاتر جوانان، نسل جوان تئاتر ایران را حمایت می‌کند.

این پروژه پنجمین همکاری‌ پرهام خاکزاد با افشاریان در حوزه تئاتر است.

علی ‌مشکین ‌مقدم، عرفان ‌بیگی گروه کارگردانی، فرشاد ‌نصیری طراح نور، آروین ‌فلاح آهنگساز، کارگاه هیولاسازی صحنه و لباس، نسترن حسنی دستیار صحنه و لباس، رضا حسینی مربی حرکات شعبده، سهیل ‌فلاح، علیرضا ‌قاسمی تیزر و موشن‌گرافی، سهیل ‌فلاح طراح گرافیک و پوستر، سجاد ‌تیموری لوگوتایپ، امیر ‌قالیچی-تئاتربازها روابط عمومی، امیرحسین ‌میرزائی مدیر تبلیغات، علیرضا ‌قاسمی تصویربردار، امیرحسین ‌میرزائی عکاس و علی ‌کیهانی مشاور رسانه‌ای عواملی هستند که خاکزاد را در «بیرون‌پشتِ‌در» همراهی می‌کنند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی هم‌اکنون می‌توانند از سامانه تیوال و گیشه تئاتر اقدام کنند.

کد خبر 6096256

دیگر خبرها

  • رده نهم، بهترین رتبه تیم‌های میکس تفنگ بادی
  • جدیدترین همکاری افشاریان و خاکزاد
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند
  • سجادیه بر سکوی نخست جوانان ایستاد
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند/ اجرا در تالار قشقایی
  • بازماندن پورحسینی از صعود به فینال تپانچه ۱۰ متر جام جهانی
  • تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در مدارس اولویت باشد
  • عکس| جدیدترین عکس سجاد افشاریان در پشت صحنه تئاتر
  • امام صادق(ع) و عبور از دوگانه‌های باطل