Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@07:12:24 GMT

نظر کاربران خبرآنلاین درباره یک عکس تاریخی

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۴۵۷۳

نظر کاربران خبرآنلاین درباره یک عکس تاریخی

به گزارش خبرآنلاین، تصویر خروج آخرین فرمانده نظامی آمریکا از خاک افغانستان تیتر یک رسانه های خبری جهان شد و در همین راستا نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان درباره این عکس گفت: "یک لحظه تاریخی برای ما و برای همه مردم" است.

فرمانده لشکر ۸۲ هوابرد آمریکا؛ آخرین نظامی آمریکایی در حال خروج از افغانستان است که تصویر او از مادون قرمز، در فضای مجازی و رسانه های امریکایی بازتاب گسترده ای داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال مخاطبان خبرآنلاین نیز به بیان نقطه نظرات خود درباره خروج تحقیرآمیز آمریکا از خاک افغانستان پرداختند.

مخاطب دیگری نوشت: آمریکا تا وقتی بود اشغالگر به حساب می آمد، وقتی رفت شد عامل بدبختی مردم

مخاطبی به اسم مهربان توسی نوشت: ایالات متحده فهمید دیگه از مال و جان خود خرج کردن برا کشور دیگه مثل افغانستان فایده ای نداره و این خود افغانستان و همسایگانش باید مشکلاتشون رو حل کنند.

یک کاربر دیگر نیز نوشت: در حالیکه حتی آخرین فرمانده شوروی سابق هم در روز روشن با لباس رسمی و بدون جلیقه و تفنگ از افغانستان خارج شد مقایسه کنید با آخرین نظامی آمریکا که تفنگ به دست ،در تاریکی شب و زیر نور مادون قرمز ، از افغانستان خارج میشه !

کاربری به اسم بی نام نوشت: این پروژه توسط ترامپ با صلح دوحه و آزادی ۷۰۰۰ زندانی طالبان در آذر ماه گذشته آغاز شد و بایدن کار نیمه تمام را تمام کرد. حالا چرا. نمیدونم. حتما در راستای منافع آمریکاست این داستان.

یک مخاطب دیگر در پاسخ به نظر بی نام نوشت: رئیس جمهور آمریکا موظف به تامین منافع ملت خودش یعنی مردم آمریکا است، نه ملت افغانستان، نگهداری ۷۰۰۰ هزار زندانی طالبانی میدونی چه هزینه ای را سالانه به آمریکا تحمیل میکنه، هزینه ای که از جیب مردم آمریکا از طریق مالیات میره، همینطور هزینه ای که برای حضور سربازان و نیروهای آمریکا در افغانستان بر آمریکا تحمیل میشد، ترامپ نشان داد منافع آمریکا برایشان از منافع دیگر کشورها مهم تره و درستش هم همین بود.

مخاطبی دیگر با نام قادر نوشت: بوی خوبی از طرف افغانستان نمیاد خدا میدونه آمریکا و اسرائیل چه خوابی برامون دیدند.

مهدی نیز نوشت: بازی کثیف سیاست امپریالیستی ایالات متحده و بازی کثیف تر سیاست کمونیستی روسیه و چین...شکل گیری دوباره جریانهای ایدئولوگ سرکوبگر در منطقه و احتمال دگردیسی جنگهای قومی قبیله ای به جنگهای مذهبی ...اما از همه جالبتر اینکه آخرین فرد خارج شده و نه اولین فرد خارج شده فرمانده یگان بوده!

کاربر دیگری نوشت: افزایش هزینه ایران، تامین منافع آمریکا به خرج و از جیب عربستان و نیروی انسانی پاکستان، بازی های قطر و ترکیه و خلاصه اشتباهات استراتژیک ایران یکی پس از دیگری . در صورت عدم دقت و هشیاری می تواند خیلی برای ایران گران تمام شود.

مخاطبی به اسم بیدار نیز نوشت: تاریخ در مورد این معامله کثیف قضاوت خواهد کرد.معامله بر سر سرنوشت کشوری ویران و مردمی درمانده.

کاربر دیگر نوشت: وقتی امریکا به زور اسلحه نتونست حکومت سلفی پیرو نظریات ابن تمیمیه ومحمدبن عبدالوهاب رادرعراق وسوریه بوجودآورد وداعش توسط شیعیان وسرداربزرگ سلیمانی قهرمان سرنگون شدحالا قصد دارد بصورت دیپلماتیک وبدون جنگ حکومت سلفی متشکل از القاعده داعش وطالبان راشکل دهدهرچنددرظاهراین گروهها تفاوتهایی درنوع وروش اجرای نقشه ها وایدئولوژیهای خود دارن ولی درنهایت امت واحد خواهندشدوبا سیل عظیم سلاح هایی که امریکای تروریست دراختیارشان گذاشته تهدیدی بالقوه برای امنیت کشورهای منطقه خواهد بودوایران بایستی گروههای وابسته بخود را درافغانستان ونیز نیروهای احمدمسعود را پشتیبانی نظامی وتسلیحاتی کرده وتوازن امنیتیکارساز دراین امرمهم راانجام دهد.

مخاطب دیگر نوشت: افغانستانی باید همواره این جمله را تکرار کنند: "از ماست که بر ماست". آمریکا هزار سال دیگر هم در افغانستان می ماند، نمی توانست دولت- ملت ایجاد کند. تا زمانی که هویت قومی در افغانستان قویتر از هویت ملی است، همین آش و همین کاسه.
 

شما کاربران محترم می توانید برای اعلام نظر خود ایــــنـــــجــــــــــــا کلیک کنید.

311311

کد خبر 1550702

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: افغانستان ایالات متحده آمریکا هزینه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۴۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان

سرپرست معاونت سیاسی وزارت خارجه آمریکا برای رایزنی درباره افغانستان عازم قطر و پاکستان شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جان بس» سرپرست معاونت سیاسی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته سفر 4 روزه منطقه‌ای خود به قطر و پاکستان جهت رایزنی درباره افغانستان را آغاز کرده است.

آخرین سفیر آمریکا در افغانستان قرار است در تور منطقه‌ای خود در دیدار با مقامات ارشد دولت قطر و سایر هیئت‌های دیپلماتیک در این کشور درباره «حمایت از افغانستان و منافع مشترک امنیتی در منطقه» گفتگو کند.

 بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه آمریکا، جان بس در اسلام‌آباد نیز با مقامات ارشد پاکستان دیدار خواهد کرد تا در مورد طیف وسیعی از مسائل منطقه‌ای و دوجانبه گفتگو کند.

جان بس پیش از این و از سال 2017 تا 2020 سفیر آمریکا در کابل بود.

رایزنی توماس وست درباره تعیین نماینده ویژه افغانستان در دبیرایزنی‌های نماینده ویژه آمریکا با برخی مقامات اروپایی و آسیایی درباره افغانستانافغانستان محور رایزنی‌های مخفیانه مقامات ارتش پاکستان با آمریکایی‌ها

این نخستین سفر یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا درباره افغانستان در سطح معاون سیاسی این وزارت به منطقه، پس از خروج مفتضحانه آمریکا از افغانستان است.

پیش از این رایزنی‌ها و دیدارهای منطقه‌ای توسط «تام وست» نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان صورت می‌گرفت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • صادق بوقی در رختکن تیم ملی افغانستان!
  • صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال با مربی ایرانی
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • آمریکا عامل قحطی و گرسنگی در افغانستان
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • واکنش کاربران به اعتراضات دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از فلسطین
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • طلای تاریخی دختر ایرانی در قهرمانی آسیا
  • برد تاریخی افغانستان بر عراق در جام ملت‌ها