Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد ساجدی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه مدعی شده که مشکلات عراق نشات گرفته از همسایگانش است و باید به عراق در برابر همسایگانش کمک کرد، گفت: باید توجه داشت که فرانسه در مقایسه با دیگر قدرت‌های خارجی به منطقه خاورمیانه نزدیک‌تر است و نقش پلیس خوب و بد را در این منطقه بازی می‌کند، فرانسه معتقد است که علت نابسامانی عراق و سوریه، ایران است و البته آن‌ها غیر این هم نمی‌توانند بهانه‌ای بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دعوت مکرون از امیر عبداللهیان برای سفر به فرانسه، اظهار کرد: علت این دعوت پیگیری ادامه تحولات برجام و مسئله تحریم هاست، قطعا ادامه پیگیری کار‌های ظریف به امیرعبداللهیان واگذار می‌شود، اما در مجموع بعید می‌دانم در رابطه ایران و فرانسه، اتفاق جدیدی بیفتد، چراکه تا زمانی که تمام تحریم‌ها لغو نشود رابطه جدیدی بین ما و غربی‌ها رخ نخواهد داد.

ساجدی با اشاره به صحبت مکرون مبنی بر اینکه مشکلات عراق نشات گرفته از همسایگانش است، اظهار کرد: منظور از همسایگان در گفتگ‌وگوهای مکرون دقیقا ایران بوده است، بار‌ها فرانسه در مسائل منطقه با کشورمان اختلاف پیدا کرده و حالا این اختلاف را به زبان آورده است، بنابراین اگر دولت سیاست مقتنی در رابطه با این کشور اتخاذ نکند، با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

وی افزود: در حال حاضر ما به شدت نیازمند لابی با کشور‌های غربی به جز آمریکا برای پیش بردن اهدافمان در مسائلی مثل برجام هستیم، باید توجه داشت که ایران هنوز در‌ها را به روی خود نبسته است، بنابراین تعامل با کشور‌های دیگر از جمله فرانسه خوب است به شرط اینکه ابتکار عمل داشته باشیم.

بیشتر بخوانید

فرانسه در غرب آسیا به دنبال سیاست گُلیسم است

گفتنی است امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به عنوان تنها رهبر غربی حاضر در نشست بغداد، در گفت و گویی مدعی شده که مشکلات عراق نشات گرفته از همسایگانش است و باید به عراق در برابر همسایگانش کمک کرد، همچنین امنیت عراق در حال حاضر نه تنها توسط داعش بلکه توسط شبه نظامیان شیعه در حال تضعیف شدن است.

خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به صحبت‌های مکرون گفت: بنده به دوستان گفتم که ترجمه را بیاورند و متن دقیق ترجمه را ببینیم، امیدوارم که متن چیز دیگری باشد، ولی من از این اظهارات نسنجیده رئیس‌جمهور فرانسه که این تلقی را ایجاد کرده که همسایگان مشکل عراق هستند، عملا احساس تأسف می‌کنم، این نشان می‌دهد که فرانسه از واقعیت‌های عراق چقدر فاصله دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان هم با بیان اینکه در اجلاس عراق، رئیس جمهور فرانسه دو بار به سمت من آمد گفت: مکرون اذعان کرد ایران کشور مهمی در منطقه است، فرانسه علاقه داشت از فرصت اجلاس عراق برای نزدیک شدن به ایران استفاده کند و بر این اساس رئیس جمهور این کشور از من دعوت کرد به پاریس سفر کنم و مسائل دو جانبه در این سفر بررسی شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امانوئل مکرون امیرعبداللهیان رئیس جمهور فرانسه دولت سیزدهم رئیس جمهور فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۶۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک قاضی در شمال غربی پاکستان ربوده شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عرب نیوز، یک مقام پلیس پاکستان اعلام کرد که افراد مسلح ناشناس امروز شنبه یک قاضی دادگاه منطقه ای در ایالت خیبرپختونخواه (KP) واقع در شمال غربی این کشور را ربودند.

بر اساس اعلام این رسانه، حادثه زمانی رخ داد که این قاضی پاکستانی از زادگاهش «تانک» (Tank) به سمت منطقه جنوبی «دره اسماعیل خان» (Dera Ismail Khan) در حال حرکت بود.

محمد ابراهیم از سخنگویان پلیس پاکستان در این ارتباط گفت: «شکیرالله مروت» (Shakirullah Marwat) قاضی منطقه ای در وزیرستان جنوبی، در نزدیکی «باگوال» ربوده شد. آدم ربایان راننده وی را آزاد کردند، اما قاضی را با خود بردند.

پلیس پاکستان اعلام کرد که اطلاعاتی از ماهیت آدم ربایان در اختیار ندارد.

تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسوولیت ربایش این قاضی در شمال غرب پاکستان را برعهده نگرفته است.

همچنین سروزیر ایالت خیبرپختونخواه پاکستان ربودن قاضی این ایالت را محکوم و به نهادهای امنیتی دستور داد تا برای یافتن این قاضی اقدام فوری به عمل آورند.

کد خبر 6090400

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • یک قاضی در شمال غربی پاکستان ربوده شد
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
  • درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی
  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند