Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیته علمی کشوری کووید۱۹، درباره شرایط و توصیه‌های علمی برای بازگشایی مدارس و برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین توضیح داد.

دکتر عاطفه عابدینی ، درباره وضعیت بازگشایی مدارس با توجه به شرایط کرونا در کشور،  گفت: بحث بازگشایی مدارس یک تصمیم اجرایی است. از نظر ما اگر واکسیناسیون به سطح مناسبی رسیده باشد، شاید سطح ایمنی جامعه قبول کند که یکسری مراکز و فضاها بازگشایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال لازم است که پیک پنجم هم کنترل شده باشد و موتاسیون جدیدی هم نداشته باشیم. بنابراین اکنون برای اظهارنظر قطعی در این زمینه زود است.
وضعیت واکسیناسیون کودکان

عابدینی درباره واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز اظهار کرد: در حال حاضر در دنیا واکسن‌هایی برای کودکان مطرح شده  و چند پلتفرم تایید شده در دنیا وجود دارد. به عنوان مثال سینوفارم را تا سه سالگی می‌توان تزریق کرد، فایزر مجوز تزریق در نوجوانان را اخذ کرده، اما هنوز باید منتظر باشیم که جواب مطالعات این واکسن‌ها استخراج شود و بعد در ایران هم در این زمینه تصمیم‌گیری شود. واکسن پاستور هم گفته شده که تا ۱۲ سال می‌توانند تزریق کنند که البته فعلا در کوبا مجوز گرفته است.
برگزاری اربعین؛ آری یا خیر؟

وی درباره برگزاری مراسم اربعین در شرایط فعلی کشور و رفتن زائران به عراق، گفت: این موضوع بستگی به مدل شیوع اپیدمی کووید در عراق و ایران دارد و نمی‌توان از اکنون درباره آن اظهارنظر کرد. با توجه به اینکه سعی می‌شود تا حد ممکن پروتکل‌ها رعایت شود، تصمیمات هم در همان زمان گرفته می‌شود.

عابدینی تاکید کرد: در عین حال توصیه همیشگی ما رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. بنابراین اکنون نمی‌توان ۱۰۰ درصد گفت که مراسم اربعین برگزار شود یا خیر. بلکه باید ببینیم وضعیت اپیدمی به چه صورت پیش می‌رود./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بازگشایی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۶۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ معلم در مدارس استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ استاندار استان مرکزی در این مراسم با تبریک روز معلم به معلمان استان گفت: همت معلمین نجات دهنده آینده غیرقابل پیش بینی است و این معلمان هستند با تربیت صحیح فرزندان این کشور می‎توانند آینده ساز شوند.
مخلص الائمه معلمان را همراه همیشگی ما از دبستان تا دانشگاه و مراتب علمی بالاتر دانست و افزود: هر چه بتوانیم در مسیر رفع مشکلات فرهنگیان قدم برداریم آینده بهتری را می‌توانیم پیش رو داشته باشیم گرچه معلمان امروز با وجود تنگنا‌ها همچنان برای تربیت نسل امروز تلاش می‌کنند.
مولوی مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی هم با اشاره به اینکه ۱۷ هزار معلم در دو هزار مدرسه استان مرکزی فعالیت دارند گفت: علاوه بر برگزاری برنامه‌هایی برای گرامیداشت مقام معلم در نواحی آموزش و پرورش در شهر‌های مختلف، مراسم‌هایی توسط دانش آموزان در بیش از دو هزار مدرسه استان نیز برگزار می‌شود.
در ادامه از معلمان نمونه مدرسه حکمت تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • زنگ سپاس معلم در مدارس همدان نواخته شد
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس خوزستان
  • نواخته شدن زنگ معلم در مدارس استان مرکزی
  • نواختن زنگ سپاس معلم در مدارس قزوین 
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • کارگر ستون و ضامن پایداری تولید است