Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- شهرستان مرزی راز و جرگلان یکی از ۳۱ شهرستان محروم کشور است که نیازمند نگاه ویژه مدیران به این شهرستان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بجنورد، شهرستان مرزی راز و جرگلان شمالی ترین شهرستان استان خراسان شمالی است که با کشور ترکمنستان از شمال، شرق و غرب 165 کیلومتر مرز مشترک دارد و به نظر می‌رسد کمترین توجه مسئولان دولتی در خراسان شمالی به این شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمعیت شهرستان راز جرگلان بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران 65 هزار نفر بوده که جمعیت جوان این شهرستان یکی از مزیت های راز و جرگلان به شمار می رود که از چشم مسئولان مغفول مانده و همین امر سبب مهاجرت جوانان این شهرستان به مرکز استان و یا پایتخت شده است.

شهرستان رازوجرگلان یکی از 31 شهرستان محروم در سطح کشور است که با توجه به جانمایی جغرافیایی ظرفیت ویژه در حوزه‌های نوغانداری پرورش اسب در استان و حتی کشور دارد  می بایست مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

کمبود کپسول اکسیژن در استان خراسان شمالی نفس بیماران کرونایی را به شماره انداخته است+ فیلمعقب ماندگی مردم خراسان شمالی در پرداخت خسارات «سیل و خشکسالی» / آیا خبری از کمک‌ها هست؟زلزله‌زدگان خراسان شمالی در انتظار تسهیلات بلاعوض / تکلیف 455 واحد مسکونی مشخص نیست

 وعده‌های استاندار برای رونق راز و جرگلان 

دهم بهمن ماه 97 جلسه شورای اداری شهرستان رازوجرگلان با حضور استاندار خراسان شمالی و مدیران دستگاه‌های اجرایی با موضوع بررسی مشکلات و دستورات لازم جهت حل مشکلات در این شهرستان برگزار شد.

یکی از مهمترین مصوباتی که جلسه شورای اداری شهرستان راز و جرگلان به خود دید اختصاص قیر رایگان برای آسفالت جاده 5 کیلومتری پایین دست سد چندیر، جانمایی سد شهر راز تا پایان فروردین 98، تعریف بسته ویژه توسعه این شهرستان و جانمایی بیمارستان شهرستان و تجهیز 8 مرکز درمانی موجود به امکانات پیشرفته بود.

مشکلات آبرسانی، کمبود آب و راه های ارتباطی از دیگر مسائل و مشکلات مردم این شهرستان بود که مسئولان شهرستان راز و جرگلان موارد را به مدیران دستگاه‌های اجرایی و استاندار گوشزد کردند.

راه ارتباطی راز به شیرین دره، جرگلان به آیرقایه و راه دربند به تازه قلعه، سه راه ارتباطی مهم برای خروج شهرستان از بن بست بود که در این جلسه استاندار دستورات لازم را برای حل این مشکل مدیران ارائه کرد و یا به نوعی ضرب الاجلی برای رفع این مشکل صادر کرد.

 سه سال گذشت؛ مردم همچنان از کمبودها ناراضی هستند 

اما آیا تمامی مصوبات جلسه بهمن ماه 97 استاندار در جلسه شورای اداری شهرستان که پیرامون حل مشکلات و معضلات شهرستان بود عملیاتی شد؟

11 شهریور 1400 باز هم جلسه بررسی مشکلات شهرستان راز و جرگلان برگزار شد اما این بار در سالن جلسات استانداری و با حضور استاندار، نمایندگان مردم راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی که نمایندگان در این جلسه نسبت به کمبود آب شرب و آب کشاورزی، نبود راه دسترسی مناسب و کمبود نیروی انسانی در حوزه درمان و همچنین نبود بیمارستان در این شهرستان گلایه‌مند بودند.

سخنان نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی به نوعی نشان دهنده این است که مصوبات جلسات گذشته استاندار پیرامون حل مشکلات شهرستان رازوجرگلان جامعه عمل به خود نپوشانده و اجرایی نشده است. کار به جایی رسید که محمد وحیدی از نبود بیمارستان در این شهرستان ابراز شرمندگی کرد و گفت: متاسفانه در زمینه توزیع تخت بیمارستانی و نیروی انسانی در شهرستان راز و جرگلان عدالت به خوبی رعایت نشده و از این بابت شرمنده مردم راز و جرگلان هستیم.

سید محمد پاکمهر دیگر نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی به مهاجرت مردم این شهرستان به مرکز استان و پایتخت اشاره داشت و گفت: یکی از عوامل مهاجرت در شهرستان کم‌برخوردار به سایر شهرستانها مشکلات عدیده‌ای همچون کمبود آب و نبود راه مناسب است که اگر این مهم برطرف نشود شاهد مهاجرت ساکنان این شهرستان به مرکز استان خواهیم بود.

درعین‌حال استاندار خراسان شمالی که از ابتدای حضورش در استان تاکنون ضرب‌الاجل های بسیاری را صادر کرده معتقد است از مجموع 32 مصوبه مرتبط با شهرستان راز و جرگلان 31 مصوبه عملیاتی شده اما رسانه‌های بومی و محلی این شهرستان و نمایندگان مردم چیز دیگری را می‌گویند.

انتهای پیام/311/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان راز و جرگلان خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۲۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود

سید علی یزدی خواه  در همایش بزرگداشت هفته گردشگری میمند با اشاره به مشکلات شهر میمند، گفت: جهش تولید امسال باید در راستای تسهیل مقررات و تامین مالی طرح‌های دست‌های اجرا باشد همچنین مشکل کهنه منطقه میمند را در استانداری فارس طرح موضوع کردیم و بنا شد کارگروه تخصصی بررسی تشکیل شود.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: آمادگی داریم که مشکلات منطقه میمند نظیر وقف و موقوفات را پیگیری کنیم.

میمند در مسیر پیشرفت قرار گرفته است

معاون گردشگری و زیارتی استاندار فارس نیز با بیان اینکه شهر میمند امروز با اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته در مسیر پیشرفت قرار گرفته است، اظهار داشت: کار‌های انجام شده در شهر میمند نشان از نتیجه گرفتن هم افزایی میان مسئولان، مدیران و مردم بوده و اهتمام و کوشش جمعی که بر گرفته از عزم و خرد مردم است در تاریخ ثبت خواهد شد.

محمد فرخ زاده با اشاره به اینکه پروژه‌ها در شهر میمند باید در ۳ بخش توجه ویژه داشت، خاطرنشان کرد: پروژه‌های ایجادی باید ادامه داشته باشد و پروژه‌های نوع سرمایه گذاری از کار‌های ارزشمند پیش رو خواهد بود.

فرخ زاده افزود: استان فارس قطب سلامت کشور است که یکی از قطب بودن آن پیشگیری نظیر خوراک و نوشیدنی‌های سالم است و شهرستان فیروز آباد و میمند در این بخش نقش آفرین هستند همچنین باید رویداد‌هایی برای معرفی شهر میمند در کشور داشته باشیم از این رو از وزارت میراث فرهنگی میخواهیم جشنواره ملی سردنوش و دمنوش‌ها در شهر میمند برگزار شود.

بنا به گفته معاون استاندار فارس، شهر میمند برای معرفی خود نیازمند المان است چراکه این المان‌ها می‌تواند در شبانه روز گویای روایت و هویت این دیار باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه جشنواره حجاران و دست ساخته‌ها در میمند با بهره گیری از فرهنگ میمند برگزار شود، تاکید کرد: صنعت شیشه گری موضوع مهمی است که می‌توان باتوجه به سبقه تاریخی این شهر، رویداد ملی شیشه‌گران در میمند برگزار شود همچنین میتوان ناحیه صنعتی شیشه‌گری را در این خطه ایجاد کرد.

او خاطرنشان کرد: تاسیسات گردشگری نیازمند تقویت در شهر میمند است و میهمانان زیادی به این دیار سفر می‌کنند، از این رو باید در خصوص اقامتگاه‌ها اقدامات جدی شکل گیرد.

معاون استاندار فارس ظرفیت‌های بیشمار استان فارس را مورد توجه قرار داد و افزود: در حوزه باغات، استان فارس رتبه اول را در کشور دارد و شهر میمند خاستگاه چند محصول مهم است که می‌تواند در حوزه گردشگری کشاورزی نقش آفرینی کند بنابراین پیشنهاد داریم که وزارت جهاد کشاورزی اراضی متعددی که می‌تواند را به صورت سهامی به عنوان یک مزرعه کشت و زر در اختیار مردم قرار دهد تا آورده اقتصادی داشته باشد و مردم هم کار سرآمدی کشت را انجام دهند تا منجر به تولید شود. همچنین امسال اجرای بیش از ۲۰ عنوان پروژه محوری برای شهر میمند پیش بینی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود
  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است
  • ۵۰ مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان