Web Analytics Made Easy - Statcounter

هدف از آزادسازی منابع مسدود شده ایران به طورخاص دو شرکت کره ای ال جی و سامسونگ نیستند بلکه تمام شرکت های کره ای و ژاپنی که تا پیش از این کالابه ایران صادر می کردند میتوانند از محل منابع مسدود شده ایران مطالبات خود را برداشت و یا کالاهای مجاز به ایران صادرنمایند.

به گزارش ایران اکونومیست: طی روزهای اخیر و با شروع تغییرات در مدیریت اجرایی کشور با روی کار آمدن دولت سیزدهم، دولت درتلاش است تا به هر شکل ممکن مشکلات مردم درحوزه اقتصادی را برطرف سازد اما دراین بین گویا برخی از بازگشتن ریل اقتصاد کشور به مسیر اصلی نگران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه از هر گشایش و خبری به شکل منفی استفاده می کنند تا دولت نتواند تعادل از دست رفته در بازار را بازگرداند.

از جمله این نوع فعالیت های مخرب می توان به خبر گشایش در تسویه منابع مالی مسدود شده ایران در دو کشور ژاپن و کره اشاره کرد.

اصل خبر به این شکل است که وزارت امور خارجۀ آمریکا، موافقت خود را با لغو بخشی از تحریم های نفتی ایران به منظور دسترسی این کشور به دارایی های بلوکه شدۀ خود در ژاپن و کره جنوبی، اعلام کرده است و بر اساس این معافیت، پول های بلوکه شدۀ ایران در ژاپن و کره جنوبی، جهت بازپرداخت به شرکت های ژاپنی و کره ای که کالاها و اقلام غیر تحریمی و بشردوستانه به ایران صادر کرده بودند، استفاده می شود.

اما این خبر توسط برخی منتفعین و رقبای خارجی سامسونگ و ال جی در ایران به گونه ای نشرداده شده که سعی می کند القاء کند شخص بایدن رئیس جمهور امریکا رفته با دو شرکت سامسونگ و ال جی کره جنوبی بسته و قرار است فقط این دو شرکت بتوانند از آزادسازی منابع مسدود ایران بهره مند شوند!

این در حالی است که بازخوانی خبر آزادسازی منابع مسدود شده ایران در کره جنوبی و ژاپن دقیقا نشان می دهد که هدف از آزادسازی منابع مسدود شده ایران به طورخاص دو شرکت کره ای ال جی و سامسونگ نیستند بلکه تمام شرکت های کره ای و ژاپنی که تا پیش از این کالابه ایران صادر می کرده اند میتوانند از محل منابع مسدود شده ایران مطالبات خود را برداشت و یا کالا به ایران صادرنمایند.

ال جی و سامسونگ

برای اینکه بهتر با واقعیتی که در حال تحریف است آشنا شوید اصل اخبار آزادسازی منابع مسدود ایران برای شرکتهای کره ای و ژاپنی را در ادامه و از منابع معتبر منتشر می کنیم:

به گزارش پایگاه خبری «واشنگتن فری بیکن»، وزارت امور خارجه آمریکا، شامگاه سه شنبه ۱۳ ژوئیه/ ۲۲ تیر، طی اطلاعیه ای به کنگرۀ این کشور اعلام کرد که از بخشی از تحریم های نفتی علیه ایران صرف نظر می کند تا این کشور به منابع مالی و پول های بلوکه شدۀ خود در کره جنوبی و ژاپن، دسترسی یابد.

بر اساس اطلاعیه ای که از سوی وزارت امور خارجه آمریکا به کنگره ارسال شده است، معافیت تازه ای که برای بخشی از تحریم های نفتی اعمال شده علیه ایران در نظر گرفته شده است، توسط آنتونی بلینکن وزیر امور خارجۀ آمریکا امضا شده است.

به گزارش پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن، «این معافیت، انتقال منابع مالی ایران از حساب های مسدود شدۀ خود به صادر کنندگان در ژاپن و کره جنوبی را مجاز اعلام کرده است».

ال جی و سامسونگ

همچنین این معافیت اجازه می دهد که منابع مالی ایران که در نتیجۀ تحریم های آمریکا علیه این کشور مسدود شده بود، بدون نقض قانون آزاد شود.

بر اساس این معافیت تازه، آزادسازی دارایی های مسدود شدۀ ایران به هدف پرداخت به صادرکنندگان ژاپنی و کره ای، باعث می شود که ذخایر ارزی خارجی ایران کاهش یابد.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، تأکید کرد که «آنتونی بلینکن این معافیت تازه را به این دلیل امضا کرده است که به ژاپن و کرۀ جنوبی ۹۰ روز دیگر مهلت دهد تا معاملات و مبادلات تجاری خود را با ایران انجام دهند».

وی در ادامه تصریح کرد: «وزیر امور خارجه پیش از این معافیتی را امضا کرده بود که بر اساس آن، پول های بلوکه شدۀ ایران در ژاپن و کره جنوبی، جهت بازپرداخت به شرکت های ژاپنی و کره ای که کالاها و اقلام غیر تحریمی و بشردوستانه به ایران صادر کرده بودند، استفاده شود». وی افزود: «از آنجا که نقل و انتقال مالی برای پرداخت و مبادلات تجاری، گاهی زمان بر است، آنتونی بلینکن این معافیت را به مدت ۹۰ روز دیگر تمدید کرده است».

وزارت امور خارجۀ آمریکا همچنین تأکید کرده است که «اعمال این معافیت تازه، امکان انتقال هیچگونه پول نقدی را به ایران مجاز نمی سازد و فقط برای پرداخت به شرکت‌های کره‌ای و ژاپنی که پیش از تشدید تحریم‌ها در دولت قبلی آمریکا، کالاها و اقلام غیر تحریمی به ایران صادر کرده بودند، قابل استفاده است».

دارایی های مسدود شدۀ ایران در بانک‌های کره‌جنوبی، ۷ میلیارد دلار و در ژاپن ۳ میلیارد دلار اعلام شده است که به درآمدهای نفتی ایران پیش از اعمال تحریم های آمریکا مربوط می شود.

پیش از این، با موافقت آمریکا بخشی از دارایی های مالی ایران در کرۀ جنوبی برای واردات واکسن کرونا، پرداخت بدهی معوقۀ ایران به سازمان ملل و موارد دیگر آزاد شده بود.

طبق تحریم های آمریکا، ایران از محل پول های بلوکه شدۀ خود در ژاپن و کره جنوبی، تنها مجاز به استفاده برای واردات اقلام بشر‌دوستانه مانند دارو و مواد خوراکی است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: منابع مسدود شده ایران آزادسازی منابع مسدود ژاپن و کره جنوبی کره ای و ژاپنی ال جی و سامسونگ ایران صادر معافیت تازه امور خارجه منابع مالی وزارت امور شدۀ ایران بر اساس دو شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۴۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، امین‌رضا خالقیان دبیر نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ درباره جزئیات برگزاری این نمایشگاه گفت: نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ با رویکرد توجه به شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت، اردیبهشت امسال و با محوریت پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

وی افزود: تاکنون بیش از ۶۵۰ شرکت داخلی و خارجی برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کرده اند که رشد حدود ۳۰ درصدی داشته است. برگزاری رویداد‌های جانبی در این نمایشگاه از جمله رونمایی از دستاورد‌های جدید حوزه سلامت و برگزاری جلسات گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از جمله دلایل اقبال شرکت‌ها برای حضور در این نمایشگاه است.

دبیر نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳ درباره حضور شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه هم گفت: تاکنون ۵۰ شرکت خارجی برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند. همچنین حضور هیات‌های مختلف خارجی علاوه بر آشنایی آنان با دستاورد‌های شرکت‌های ایرانی، تسهیل کننده صادرات تجیهزات پزشکی نیز خواهد بود که این موضوع به ارزآوری این شرکت‌ها کمک خواهد کرد.

خالقیان اشاره کرد: در دو دهه گذشته با فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و فناور توانسته ایم از یک کشور واردکننده تجهیزات پزشکی، به صادرکننده این تجهیزات تبدیل شویم، به نحوی که در حال حاضر تجهیزات پزشکی ساخت ایران علاوه بر تأمین نیاز داخلی، به کشور‌های مختلف آسیایی، اروپایی و آمریکای جنوبی صادر می‌شود.

دبیر نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ با اشاره به تولید تجیهزات الکترونیک پزشکی، تجیهزات خاص اتاق عمل و وسایل بخش‌های نگهداری ویژه توسط شرکت‌های دانش بنیان گفت: در دوران همه گیری کرونا، تجهیزات پزشکی مورد نیاز از جمله ضدعفونی کننده‌ها و دستگاه‌های تنفسی مانند ونتیلاتور توسط فناوران ایرانی ساخته شد و نیاز داخل کشور را تأمین کرد.

وی افرود: تجهیزات پزشکی ارتباط مستقیمی با سلامت مردم دارند و تجهیزات پزشکی ایرانی با کیفیت بالایی تولید می‌شوند. این موضوع، ایجاد بازار‌های صادراتی را تسهیل کرده است؛ به گونه‌ای که بخش قابل توجهی از بیمارستان‌های ترکیه با تجیهزات ایرانی تجهیز شده است.

خالقیان در خصوص چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلامت گفت: جهت دهی حمایت‌های دولتی خصوصاً در موضوع ارز برای واردات مواد اولیه، تعدد تشکل‌های حوزه سلامت و مشکلات تعرفه گذاری از جمله چالش‌های حوزه سلامت است که باید با همکاری دولت و بخش خصوصی، این چالش‌ها مرتفع شود.

وی در پایان افزود: بخش قابل توجهی از شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس در حوزه سلامت اعم از دارو و تجهیزات پزشکی فعالیت دارند و بر همین اساس، محوریت برگزاری نمایشگاه ایران هلث از سال ۱۴۰۳ به مدت سه دوره به پارک فناوری پردیس به عنوان بزرگترین مرکز تجمع شرکت‌های حوزه سلامت اعطاء شده است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی (ایران هلث ۱۴۰۳) ۲۹ اردیبهشت تا ۱ خرداد ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • محور یزد - دربید همچنان مسدود است/تخریب ۳ کیلومتر در بارندگی ها
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • فیلم/ روایت روح‌الامینی از رقبای قالیباف برای ریاست مجلس
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد
  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است
  • مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست
  • مسدود شدن راه های مواصلاتی در ۴ ولایت افغانستان