Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@23:29:44 GMT

آمار فوتی‌های تصادفات در استان مرکزی ۱۷درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۶۴۷۸

آمار فوتی‌های تصادفات در استان مرکزی ۱۷درصد کاهش یافت

گروه استان‌ها- فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه "۲۰۴ نفر در تصادفات در استان مرکزی جان خود را از دست دادند" از کاهش ۱۷ درصدی فوتی‌های تصادفات در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سردار حسن مفخمی شهرستانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش پلیس استان در راستای ارتقاء امنیت ترافیکی استان اظهار داشت: در راستای بهبود و همچنین کیفیت‌بخشی به اقدامات پلیس در استان مرکزی یکی از مسائل مهم در دستور کار پلیس استان است که در این راستا نیاز داریم تا نقاط ضعف شناسایی و راهبردهای علمی برای آن ترسیم گردد تا اقدام ما ضامن ارتقاء خدمت‌رسانی و ارتقاء‌ امنیت و خدمات برای مردم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توسعه کنترل‌ها و نظارت‌ها در دوران شیوع کرونا از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه ترافیک در انجام ماموریت های پلیس استان بوده درصورتی‌که کنترل با برنامه ریزى همراه باشد،‌ می تواند ماهیتی پیش بینانه و عملکردی کارآمد و اثربخش داشته باشد که در این حوزه سعی با رویکرد اصلاحی در مرتفع سازی نقاط ضعف، برای دستیابی به استانداردها و معیارهای هر چه مطلوب تر برنامه ریزی کرد. 

مفخمی شهرستانی عنوان کرد: در این راستا تعالی رفتار کارکنان از اولویت‌های دیگر امسال به شمار می‌رود چراکه اعتماد اجتماعی به پلیس، بازتابی مهم در افزایش کیفی ماموریت‌ها و افزایش امنیت اجتماعی دارد که نوع عملکرد و رفتار پلیس بهترین مولفه در کسب اعتماد عمومی است.

رانندگان در تصادفات جرحی مکلف به حفظ صحنه تصادف هستندرانندگان در تصادفات خسارتی چه کنند؟ میزان سقف دریافت خسارت بدون کروکی

اولویتمهمپلیساستانمرکزیرضایت‌مندی مردم و کاهش کشته شدگان تصادفات است

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: رضایت‌مندی مردم و کاهش کشته شدگان ناشی از سوانح رانندگی، از الویت‌های پلیس در تامین امنیت ترافیکی شهروندان به شمار می‌رود که در این راستا فرهنگ سازی و قانونمند سازی شهروندان یکی از اقدامات اثرگذار در کاهش تصادفات است و در تحقق این راهبرد، سعی شده از تمامی ظرفیت های به ویژه حوزه رسانه و فضای مجازی استفاده کرد. 

مفخمی شهرستانی بیان کرد: استان مرکزی دارای ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه‌های مختلف است که باید مشارکت فعال و اثربخش تمامی اقشار اجتماعی در حوزه امنیت به عنوان یک ضرورت در جامعه امروزی نگاه شود. 

وی بیان کرد: جادارد تا از تعامل فزاینده و اثربخش اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی در ارتقاء‌ فرهنگ ترافیکی در استان مرکزی قدردانی کنیم.

کاهش 17 درصدی فوتی‌های تصادفات در استان مرکزی

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به وضعیت فرهنگ ترافیکی استان گفت: با فرهنگ‌سازی‌های انجام شده و توسعه نظارت‌های پلیس و همراهی دیگر دستگاه مسئول در حوزه امنیت ترافیک،‌ در 5 ماهه نخست سال 1400،‌ میزان کشته شدگان ناشی از سوانح رانندگی در استان به میزان 17 درصد کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: براساس آمار ارائه شده از پلیس‌های تخصصی راه و راهور استان مرکزی در این دوره زمانی، تعداد 30 نفر در معابر درون شهری و 174 نفر در محورهای مواصلاتی استان جان باختند. 
 
 انتهای پیام/711/س

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تصادفات در استان استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۶۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان

به گزارش همشهری آنلاین، در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 847441 منبع: مهر برچسب‌ها مردان ثبت احوال خبر مهم زنان

دیگر خبرها

  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • تصادفات فوتی و جرحی در تنگستان کاهش یافته است
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان