Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به اینکه ممکن است کسی آدم خوبی باشد اما توانایی انجام کار را نداشته باشد، گفت: پیش از این همین که مسئولی متدین و پاکدست باشد، اهل دزدی از بیت‌المال و فساد نباشد قابل قبول بود اما در گام دوم موارد مذکور حداقل‌ها هستند.

کارشناس مسائل سیاسی توضیح داد: در شرایط امروز فردی که مسئولیت می‌پذیرد باید به وظایف خود آگاه و به حوزه مأموریت اشراف کامل داشته باشد و آن را تمام و کمال انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با انتظاری که امروز مردم از دولتمردان دارند اگر مسئولی جهادی و در میان مردم نباشد، مصداق ترک فعل است.

انتظار مردم از دولت حل مشکلات در کوتاهترین زمان ممکن است

طاهری با بیان اینکه در سال‌های اخیر انتظاراتی که برآورده نشد، مشکلات اقتصادی و معیشتی و افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها جوی از بی‌اعتمادی و ناامیدی را به وجود آورد، خاطرنشان کرد: مردم انتظار دارند این دولت با ترکیبی از جوان‌ها و با تجربه‌ها در کوتاهترین زمان ممکن شرایط را سامان دهد و مشکلات را حل کند.

این فعال سیاسی اظهار داشت: بنای دولت سیزدهم بر این است که از افراد توانمند با نگاه انقلابی و جهادی و توجه به مردم استفاده شود تا کفه ترازو به نفع مردم تغییر کند.

وی یادآور شد: همین که کابینه بلافاصله پس از رأی اعتماد مجلس کار خود را آغاز کرد، جلسه هیئت دولت شکل گرفت و مهمتر از همه سفر بدون تشریفات رئیس‌جمهور به استان خوزستان و سیستان و لمس مشکلات مردم از نزدیک نشان می‌دهد که این دولت می‌تواند اعتمادساز باشد.

اعتمادی که با «مسئولان میزمحور» خدشه‌دار شد با «مسئولان میدان‌محور» باز می‌گردد

طاهری تصریح کرد: اعتمادی که در سال‌های اخیر به دلیل عملکرد مدیران میزمحور و اتاق‌نشین خدشه‌دار شد با روحیه جهادی مدیران میدان‌محوری که از حاج قاسم‌ها الگو گرفته‌اند و بی‌واسطه با مردم هستند باز خواهد گشت.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به انتظار متفاوت از مسئولان کشور در گام دوم انقلاب، گفت: مردم، جوانان و رسانه، کارآمدی، در میدان بودن و برای مردم بودن مدیران را ارزیابی می‌کنند، امروز نیاز به افرادی داریم که علاوه بر اینکه متخصص و متعهد هستند، جهادی و انقلابی باشند.

مشکلات امروز کشور نتیجه ترک فعل‌های مدیران سابق است

وی با تأکید بر اینکه باید فکر با تجربه‌ها در بازوی جوانان ساری و جاری شود، افزود: بسیاری از مشکلات امروز کشور نتیجه ترک فعل‌های مدیران است که موجب آسیب به مردم و ناامیدی آنان می‌شود.

طاهری ادامه داد: حتی اگر قانونی که تصویب شده در یک شهرستان کوچک اجرا نشود ایجاد بی‌اعتمادی می‌کند و اگر اعتمادی از بین برود برگرداندن آن سخت است.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: باید یک معیار و میزانی دست ما باشد تا بسنجیم ترک فعلی صورت گرفته یا نه، چه کارهایی باید انجام می‌شده و نشده و همچنین مردم باید بدانند که اگر مدیری ترک فعل کرد مجرم شناخته می‌شود و دادستان به عنوان مدعی‌العموم باید برخورد کند.

وی با بیان اینکه مسئولان هم باید بدانند رسانه و جوانان چه از باب نظارت همگانی و چه از باب امر به معروف و نهی از منکر مطالبه‌گر و ناظر هستند، افزود: مسئولان گذشته هم باید نسبت به ترک فعل‌هایی که داشتند پاسخگو باشند و این به عدالت مطلوبی که در ارزش‌های دینی ما وجود دارد نزدیک‌تر است.

چهارمحال و بختیاری سال‌هاست پیشرفت قابل توجهی نداشته

طاهری در ادامه در خصوص ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری گفت: استان ما با ۱۴ مرکز استان کمتر از ۸ ساعت فاصله دارد و این یعنی چهارمحال و بختیاری می‌تواند مرکز اقتصادی_تجاری باشد که دسترسی خوبی به استان‌های دیگر دارد، اما در این حوزه چقدر کار شده تا این دسترسی مطلوب و راحت باشد؟

کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: از سواحل رودخانه‌هایی که هر کدام می‌تواند به لحاظ گردشگری، کشاورزی و تولید آبزیان استان را جلو بیندازد چه استفاده‌ای شده است؟

وی با ابراز تأسف از اینکه چهارمحال و بختیاری در این سال‌ها فقط درجا زده و هیچ پیشرفت قابل توجهی نداشته است، تصریح کرد: اگر کسی با شرایط استان آشنا نیست و نمی‌داند که چه باید بکند نباید مسئولیت را بپذیرد.

اگر کسی بداند که نمی‌تواند و مسئولیتی را قبول کند، خیانت کرده است

طاهری ادامه داد: یک نیروی غیربومی که شناختی از چهارمحال و بختیاری ندارد نمی‌تواند برای استان کار کند البته نه به این معنا که هر فرد بومی گزینه مناسبی است.

این فعال سیاسی تأکید کرد: استاندار چهارمحال و بختیاری باید برای برون‌رفت از مشکلات برنامه داشته باشد، نگاه غنیمتی به این مسئولیت نداشته باشد و آن را صرفا فرصتی برای رفتن به مناصب بالاتر نداند.

وی عنوان کرد: این یک آسیب است که احزاب و گروه‎ها می‌خواهند گزینه خودشان را تحمیل کنند، استاندار انتخابی باید فردی فراتر از گروه‌ها و جناح‌ها باشد و تیمی فارغ از باندبازی‌ها و سفارش‌ها بچیند.

طاهری در پایان تصریح کرد: اگر کسی بداند که گزینه دیگری برای این مسئولیت مناسبتر است اما خودش کار را قبول کند خیانت کرده است.

انتهای پیام/68023/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ترک فعل چهارمحال و بختیاری اعتمادسازی چهارمحال و بختیاری ترک فعل سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۰۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت‌۱۴۰۳، علی بابایی کارنامی، نماینده مردم شهرستان‌های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی پس از خوش‌آمدگویی به مهمانان آئین تودیع و معارفه استاندار مازندران با اشاره به انتخاب یوسف نوری، استاندار مازندران، بدون مشورت‌های لازم با مجمع نمایندگان استان، افزود: جلساتی در حین و پس از انتصاب با استاندار مازندران از سوی مجمع نمایندگان استان، انجام شد و با شناختی که از ایشان و خدمات ارزنده‌ای که در دولت سیزدهم داشتند دغدغه‌های نمایندگان با ایشان مطرح شد.

وی تصریح کرد: طبیعتاً وظیفه مدیریت استان با دولت است و نظارت بر این روند بر عهده نمایندگان مردم است.

بابایی با تقدیر از زحمات و تلاش‌های فراوان استاندار سابق در مقابله با مشکلات به طریق برنامه‌های ریشه‌ای و استراتژیک افزود: موضوعاتی مانند پسماند زباله، اقتصاد دریاپایه، حفاظت از جنگل، مدیریت تنش آبی، رفع مشکلات کشاورزی، مرکبات، مسکن، کاربری زمین، ساخت و ساز غیرمجاز، بیکاری و غیره از اولویت‌های مهم استان است که امیدواریم با برنامه‌های استاندار مازندران، به انها رسیدگی شود و در ابتدا برنامه‌های ناتمام استاندار سابق به اتمام برسد.

وی با درخواست از وزیر کشور، گفت: مشکلات استان را به هیئت دولت برسانید چون استان مازندران به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی خود، میزبان ۲۰ میلیون جمعیت شناور است و این امر نیازمند اختصاص بودجه‌های ملی است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط ویژه استان، لازم است که استاندار مازندران دارای اختیارات تام باشد تا بتواند تأثیرگذار باشد و بتواند موضوعات فرا استانی را پیگیری و حل کند؛ اینگونه نمی‌شود که درآمد استانی باشد ولی ارائه خدمات، کشوری باشد.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت تنش آبی موجود در استان، گفت: با وجود تلاش‌های فراوان استاندار سابق، همچنان کشاورزان مازندرانی مشکلاتی دارند، به عنوان مثال حداقل ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به دلیل تنش آبی به زیر کشت نرفت؛ حال آن‌که واردات بی‌رویه برنج هم به مشکلات آنان می‌افزاید.

بابایی ضمن اشاره‌ به تصویب منطقه آزاد مازندران، اضافه کرد: منطقه آزاد مازندران، تصویب شد اما نتیجه آن باید به سفره مردم بیاید و مردم، عایدی آن را حس کنند و لازم است که دولت در این زمینه کمک کند.

خبرنگار: مجتبی نجاتی

انتهای پیام/

کد خبر: 1228250 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی کشاورزی

دیگر خبرها

  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است