Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:04:43 GMT

مدارس قزوین با کمبود ۱۱۰ معلم مراقب سلامت مواجه است

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۸۰۵۵

مدارس قزوین با کمبود ۱۱۰ معلم مراقب سلامت مواجه است

عین‌الله صادقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شرایط فعلی بحث بهداشت و سلامت دانش آموزان از اهمیت بسزایی برخوردار است و مطابق استاندارد باید به ازای هر ۷۵۰ دانش‌آموز، یک مربی بهداشت در اختیار آموزش و پرورش قرار داشته باشد که در حال حاضر با این استاندارد فاصله زیادی داریم.

وی اظهار داشت: به همین منظور طرح سفیران سلامت در مدارس استان قزوین در دستور کار قرار گرفت چرا که دانش آموزان بهترین سفیران ما در توسعه فرهنگ سلامت و پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در جامعه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقی تصریح کرد: طرح سفیران سلامت یکی از طرح‌های مهم وزارت آموزش‌ و پرورش است که در راستای تبیین ساحت زیستی و بدنی به‌ عنوان یکی از ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش اجرا می‌شود.

این مسوول هدف از اجرای این طرح را بالا بردن سطح دانش بهداشتی، تغییر مطلوب در رفتار دانش آموزان و گسترش فرهنگ سلامت در سطح جامعه و خانواده‌ها دانست.

وی با اشاره به اجرای پروژه مهر در مدارس تاکید کرد: بنا را برای بازگشایی مدارس در اول مهر قرار دادیم و به همین منظور کمیته سلامت و تندرستی پروژه مهر در استان با هدف رفع نواقص بهداشتی و ایمنی مدارس فعال شده است.

صادقی خاطر نشان کرد: توجه به سلامت و امور بهداشتی دانش آموزان و سازمان بخشی آن در نواحی مختلف و همچنین سلامت روحی و روانی دانش آموزان، فرهنگیان و والدین مهم‌ترین هدف کمیته سلامت و تندرستی پروژه مهر در اداره کل آموزش و پرورش استان است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش قزوین با تاکید بر نگرانی و استرس خانواده‌ها در بازگشایی مدارس افزود: موظف هستیم این استرس‌ها را کاهش و مدیریت کنیم و این نیازمند فرهنگ‌سازی، هدایت برنامه‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عنوان یک اصل است.

وی یادآور شد: اجرایی شدن اقدامات و برنامه‌های کارگروه سلامت و بهداشت نیازمند هماهنگی و تعامل مدیران و خانواده‌هاست و آماده سازی عمومی مدارس از نظر بهداشتی مورد تاکید است.

استان قزوین دارای ۲۳۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

برچسب‌ها مدارس استان قزوین دانش‌آموزان محدودیت های کرونا بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس استان قزوین دانش آموزان مدارس استان قزوین دانش آموزان محدودیت های کرونا بهداشت و سلامت دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۸۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، فرشید کرمی، افزود: با هدف احیاء و زنده نگه داشتن ورزش باستانی و پهلوانی، ترویج و توسعه فرهنگ پهلوانی، تقویت روحیه فداکاری، جوانمردی و احیاء فضائل اخلاقی در بین دانش آموزان، طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد به اجرا درآمد. 
وی، گفت: در طرح شهید طوقانی با اجرای ورزش صبحگاهی با ضرب آهنگ ورزش زورخانه‌ای و در ذیل سند تحول بنیادین، تحقق ساحت‌های اعتقادی، اخلاقی و ساحت زیست بدنی دنبال می‌شود. 
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در این طرح مراسم صبحگاهی در مدارس معین آغاز می‌شود گفت: استعدادیابی در حوزه ورزش زورخانه‌ای یکی از اهداف طرح شهید طوقانی است. 
فرشید کرمی با اشاره به اینکه در این طرح ۲۵ دانش آموز آموزش دیده مرشدی در مدارس حضور یافته و در مراسم صبحگاهی به دانش آموزان مدرسه مربوطه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی را آموزش می‌دهند افزود: این دانش آموزان آموزش دیده مرشدی از مدارس شهر‌های یاسوج، چرام و دهدشت هستند. 
وی، گفت: ورزش زورخانه‌ای یکی از هویت‌های ملی ما محسوب شده که در پرورش جسمی، روحی و معنوی و رشد تحصیلی دانش آموزان تاثیر بسزایی دارد.

دیگر خبرها

  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند