Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی گیلان گفت: جوانان دانشجو می توانند با استفاده از فضای مجازی فعالیت‌های متنوع و تاثیرگذار فرهنگی و اجتماعی به ویژه در این ایام داشته باشند؛ در واقع مسئولیت بزرگ و مهم قشر دانشگاهی باز گرداندن امید و انگیزه به جامعه است.

فاطمه فدایی در گفت وگو با ایسنا، سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی را یک تشکیلات دانشجویی دانست که به منظور ساماندهی مطلوب و ارتقای مشارکت دانشجویان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی و فوق برنامه در ۱۵ شهریور سال ۱۳۷۷ تاسیس شده است و اظهار کرد: سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی گیلان نیز از مهر ۱۳۷۷ فعالیت خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی پس از عبور از دوران پر فراز و فرود و رونق و رکود خود در آستانه ۲۳ سالگی است، افزود: این سازمان در آغازین سال های گام دوم انقلاب اسلامی بر محور جوانان تاکید دارد.

مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی گیلان مرکز فرهنگی - دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی، مرکز گردشگری علمی - فرهنگی دانشجویان ایران و مرکز ملی گفت‌وگو و آزاداندیشی را از جمله مراکز سه گانه سازمان دانشجویان دانست و تصریح کرد: مدرسه بازی پردازی و باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی؛ همچنین چهار کانون مهربانان(حمایت از محرومان و نوآوری های اجتماعی)، جهش(سلامت روانی و اجتماعی)، مفاخر(میراث فرهنگی، مشاهیر و مفاخر) و دیار پاک(محیط زیست طبیعی و مجازی) از دیگر فعالیت های سازمان دانشجویان است.

فدایی، با اشاره به چشم‌انداز فرهنگی و اجتماعی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، یادآور شد: این سازمان به عنوان فراگیرترین شبکه دانشجویی ترسیم شده در کشور در راستای جهاد علمی گام برمی دارد و توانمندسازی فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و علمی دانشجویان را با هدف تربیت نیروی انسانی جوان، مومن و انقلابی، دانا و کاردان، پرانگیزه و پرتلاش، مسئولیت‌پذیر، امیدوار، آماده عمل و تلاش جهادی، داوطلب و فداکار، محقق و اندیشمند، دارای اشتغال به آفرینش‌های علمی، فرهنگی و صنعتی در دستور کار قرار داده است.

وی با تاکید بر لزوم توانمندسازی دانشجویان از طریق ایجاد و توسعه گروه‌های دانشجویی و تشکیل شبکه فعال میان آنها در سراسر کشور، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مبنای فکری و نظری این شبکه و مقطع زمانی تحقق این چشم‌انداز در نظر گرفته شده است.

مدیر اجرایی سازمان دانشجویان گیلان، با بیان اینکه این سازمان دانشجویی به دنبال در اختیار قرار دادن فرصتی مناسب و فضایی امن برای تمام دانشجویان است، عنوان کرد: دانشجویان باید بتوانند ایده های خلاقانه خود را بیان کنند و به مرحله اجرا برسانند.

فدایی، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در جهان و کشور و تحت تاثیر قرار گرفتن همه جنبه های زندگی اجتماعی از جمله آموزش عالی طی ۱۸ ماه گذشته، اضافه کرد: این روزها تجربه زیستن با یک ویروس سرسخت با همه چالش هایی که ایجاد کرده می تواند یک فرصت باشد؛ فرصتی برای انجام فعالیت‌های داوطلبانه فرهنگی و اجتماعی در بستری گسترده تر از گذشته.

وی فضای مجازی را یک ظرفیت بزرگ برای بروز خلاقیت و ابتکار دانست و افزود: جوانان دانشجو می توانند با استفاده از فضای مجازی فعالیت‌های متنوع و تاثیرگذار فرهنگی و اجتماعی به ویژه در این ایام داشته باشند؛ در واقع مسئولیت بزرگ و مهم قشر دانشگاهی باز گرداندن امید و انگیزه به جامعه است.

مدیر اجرایی سازمان دانشجویان گیلان تصریح کرد: سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی این فرصت را در اختیار تمام دانشجویان ایران قرار داده تا در کنار هم برای ارتقای فرهنگ ایرانی - اسلامی تلاش کنیم.

وی در ادامه به ویژه برنامه های شعبه گیلان سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی از ۱۳ لغایت ۱۹ شهریور اشاره کرد و یادآور شد: ارائه کلیپ گزارش عملکرد یک ساله، ادای احترام و دیدار با خانواده‌های شهدای دانشجو استان، نشست‌های هم اندیشی با سازمان‌ها و دانشگاه‌های استان، تمهیدات و اقدامات لازم جهت امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه ها، تخفیف ویژه دوره‌های کوتاه مدت آموزشی، جلسه هم‌اندیشی با دبیران و اعضای فعال کانون‌ها، اهدای لوازم التحریر به ۲۳ دانش‌آموز کم‌برخوردار، گفت‌وگو آنلاین مدیر اجرایی با دانشگاه‌های همکار جهت معرفی سازمان دانشجویان، طراحی، تهیه و اهدای دیوارکوب بومی نشان سازمان دانشجویان و... از جمله برنامه هایی است که همزمان با بیست وسومین سالروز تاسیس سازمان دانشجویان در استان گیلان اجرایی می شود.

فدایی، از دانشجویان علاقمند خواست با عضویت در سایت شهر دانشجو به آدرس «studentcity.ir» به سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی بپیوندند تا در کنار هم حرکت مثبتی را برای جامعه دانشگاهی و دانشجویی کشور رقم بزنیم و در نهایت موجبات رشد خود و جامعه را فراهم آوریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی کرونا در ایران سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی فرهنگی و اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۸۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست

به گزارش خبرگزاری مهر، تشکل‌های دانشجویی در نوار غزه با صدور بیانیه‌ای از خیزش دانشجویان و نخبگان آمریکایی در حمایت از مردم مظلوم غزه، استقبال کردند.

پایگاه خبری العهد لبنان شنبه شب گزارش داد که تشکل‌های دانشجویی در نوار غزه روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای با استقبال از همبستگی و حمایت انجمن‌های دانشجویی ده‌ها دانشگاه در سرتاسر آمریکا از خیزش جنبش‌های دانشجویی ضد جنایت اسرائیل در نسل کشی مستمر در حق اهالی غزه تقدیر و تمجید کردند.

در این بیانیه آمده است که حمایت ده‌ها تشکل دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا یادآور تاریخ سراسر درخشان مبارزه جنبش‌های دانشجویی در آمریکا و همچنین قیام تاریخی تشکل دانشجویان در آمریکا سال ۱۹۶۸ میلادی است که سلطه امپریالیستی آن روزگار از ویتنام تا فلسطین را به چالش کشید و با قیام تاریخی خود نقطه عطفی در تحول وضعیت اروپا و آمریکای آن روزگار رقم زد.

تشکل‌های دانشجویی نوار غزه با ابراز صمیمانه‌ترین درودها به پیشگاه دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های کلمبیا، ییل، نیویورک، روتجرز، میشیگان و ده‌ها دانشگاه دیگر در سرتاسر آمریکا از خروش همبستگی آنان در پایان دادن به نسل کشی آمریکایی صهیونیستی ضد ساکنان غزه تقدیر و تمجید کردند.

تشکل‌های دانشجویی در نوار غزه با اشاره به بمباران هدفمند صهیونیست‌ها با حمایت آمریکا ضد مراکز دانشگاهی و فرهنگی و غیرنظامیان در غزه سرکوب قیام دانشجویان ضد جنایت‌های آمریکا و اسرائیل در غزه از سوی پلیس آمریکا و محرومیت دانشجویان در خدمات آموزشی را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که سرکوب تجمعات دانشجویی و نخبگان در حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا در شرایطی ادامه دارد که مدیران دانشکده‌ها در اقدامی هماهنگ با برخی اعضای مجلس نمایندگان در حال سیاه نمایی، اخراج و تخریب وجهه فعالان و نخبگان حامی فلسطین و بستن نهادهای دانشجویی مانند «دانشجویان برای برپایی عدالت در فلسطین» هستند.

این بیانیه تصریح کرد که قیام گروه‌ها و انجمن‌های دانشجویی در سرتاسر دانشگاه‌های آمریکا یادآور قیام تاریخی و انتفاضه دانشجویی سال ۱۹۶۸ میلادی در آمریکا است با به چالش کشیدن نظام سلطه از ویتنام تا فلسطین تحولی بنیادین در وضعیت اروپا و آمریکای آن روزگار رقم زد و اینک نیزف جنبش دانشجویی کنونی با خیزش خود در سال ۲۰۲۴ طلایه دار تکرار تاریخ است.

این بیانیه با اشاره به تصویب کنگره آمریکا در ارسال بسته تسلیحاتی جدید به ارزش ۲۶ میلیارد دلار به اسرائیل در نسل کشی و بمباران ملت مظلوم غزه، تلاش دانشجویان آمریکایی در توقف ماشین جنگ و کشتار در محافل دانشگاهی را ستورد.

دانشجویان نوار غزه در بیانیه خود بار دیگر تاکید کردند که نسل جدید برآمده در دل آمریکا هرگز از این لحظه به بعد پدیده صهیونیسم، نژادپرستی و کشتارجمعی را نخواهد پذیرفت و با حمایت از فلسطین و آرمان آزادی آن از نهر تا بحر با حمایت دانشجویی خود مرزها را در نوردیده است و اینک، زمان در هم شکستن ماشین جنگی سلطه امپریالیستی نظام حاکمه آمریکا فرا رسیده است.

این جنبش در بیانیه خود خاطرنشان کرد که دانشجویان تشکل‌های دانشجویی در غزه با دستان گره خورده در حمایت از همه جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین در دانشگاه‌های مختلف آمریکا برای توقف نسل کشی رژیم نازی اسرائیل ضد اهالی غزه دوشادوش آنان استوار و پابرجا است.

• ⁠ الکتلة الإسلامیة – حرکة المقاومة الإسلامی ة
• ⁠ کتلة الوحدة الطلابیة – الجبهة الدیمقراطی ة
• ⁠ إتحاد لجان کفاح الطلبة – جبهة التحریر العربی ة
• إتحاد لجان کفاح الطلبة الفلسطینی – الجبهة العربیة الفلسطینیة
• الرابطة الإسلامیة – الجهاد الإسلامی
• الشبیبة الفتحاویة – حرکة فتح
• تجمع المبادرة الطلابی – حرکة المبادرة الوطنیة الفلسطینیة
• جبهة العمل الطلابی – الجبهة الشعبیة
• شبیبة التحریر الفلسطینیة – جبهة التحریر الفلسطینیة
• کتلة الاستقلال الطلابیة – الاتحاد الدیمقراطی الفلسطینی فدا
• کتلة نضال الطلبة – جبهة النضال الشعبی الفلسطینی
• کتلة الأرض والإنسان – الجبهة الشعبیة القیادة العامة
• کتلة اتحاد الطلبة التقدمیة – حزب الشعب الفلسطینی

کد خبر 6090465

دیگر خبرها

  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • حمایت جامعه دانشگاهی آبادان و خرمشهر از جنبش دانشجویی جهان علیه صهیونیست ها
  • حمایت جامعه دانشگاهی اهواز از اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه صهیونیست‌ها
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • جنبش دانشجویی آمریکا خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه ربوده است