Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-28@23:18:51 GMT

داعش خراسان بازیگر آینده در ناامن کردن افغانستان است

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۱۰۹۸

داعش خراسان بازیگر آینده در ناامن کردن افغانستان است

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «خالد عکاشه»، کارشناس امنیتی مصر، بر جدی بودن فعالیت داعش خراسان با توجه به حمله خونین در فرودگاه کابل که منجر به کشته شدن ده‌ها شهروند افغان و سربازان آمریکایی شد، تأکید کرد.

سرلشکر عکاشه کفت: «اینکه داعش خراسان مسئولیت انفجار فرودگاه کابل در روز پنج‌شنبه گذشته را به عهده گرفت، نشان می‌دهد که این گروه تروریستی برجسته‌ترین گروه مسلح است که هم در گفتار و هم در عمل با طالبان و ایالات متحده دشمن است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی این حمله را یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌ها علیه نیروهای آمریکایی طی ۲۰ سال حضور آنها در افغانستان برشمرد که  منجر به کشته شدن ۱۳ تفنگدار دریایی شد.

عکاشه گفت: «داعش خراسان، بازیگر جدید و قدیم جدید در خاک افغانستان بر اساس داده‌های موجود تا کنون احتمالا به دنبال بازیابی قدرت اولیه خود در بدو تاسیس گروه است که از همان ابتدا طالبان را دشمن خود اعلام کرد».

وی در پایان تاکید کرد که این گروه تروریستی در سودای آن است تا منطقه حیاتی خود در افغانستان را به یک مرکز جایگزین تبدیل کند و در آن رویای از دست رفته خلافت در سرزمین‌های خود را احیا کند‌‌.

 

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: افغانستان داعش خراسان داعش خراسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۱۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند ساعت تا تکمیل پازل 24 تیمی جام جهانی

به گزارش ورزش سه، تکلیف بیست‌وسه تیم صعود کرده به جام جهانی 2024 مشخص شده است و تنها جای خالی گلدان تیم‌ها فردا پس از جدال تاریخی افغانستان و قرقیزستان پُر می‌شود. جام جهانی ازبکستان از 14 سپتامبر ( ۲۴ شهریور ) آغاز خواهد شد و تا 6 اکتبر ( ۱۵ مهر ) ادامه دارد. قرعه کشی بزرگ‌ترین آوردگاه فوتسال جهان 26 می ( ۶ خرداد ) در شهر سمرقند ازبکستان برگزار می‌شود و تیم‌ها با حریفان گروهی خود آشنا می‌شوند.

تاکنون، بیست‌وسه تیم به جام جهانی ازبکستان راه یافته اند که تیم ملی فوتسال ایران یکی از آن‌ها به شمار می‌رود و چندی پیش با برتری برابر قرقیزستان صعودش مسجل شد.

تیم‌های آنگولا، آرژانتین، برزیل، کاستاریکا، کرواسی، کوبا، فرانسه، گواتمالا، ایران، قزاقستان، لیبی، مراکش، هلند، نیوزیلند، پاناما، پاراگوئه، پرتغال، اسپانیا، تاجیکستان، تایلند، اوکراین، ازبکستان، ونزوئلا، در جام جهانی ازبکستان حضور خواهند داشت و از بین تیم های افغانستان و قرقیزستان، یک تیم دیگر به جمع بزرگان فوتسال دنیا اضافه می‌شود.

فرمت مسابقات به اینگونه است که 24 تیم حاضر به شش گروه چهار تیمی تقسیم می‌شوند و 2 تیم برتر هر گروه به همراه 4 تیم شایسته سوم گروه‌ها به مرحله حذفی راه پیدا می‌کنند.

تیم ملی فوتسال افغانستان در صورت پیروزی برابر قرقیزستان، برای نخستین بار جواز حضور در جام جهانی فوتسال را بدست می‌آورد و در کنار تیم ملی نیوزیلند، اولین‌های جام جهانی لقب می‌گیرد.

تیم ملی فوتسال برزیل با پنج قهرمانی در سال‌های ( 1989 ، 1992 ، 1996 ، 2008 و 2012 ) پرافتخارترین تیم جام جهانی به شمار می‌رود.

تیم ملی فوتسال پرتغال، مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی محسوب می‌شود و در دور گذشته برای اولین بار این عنوان بزرگ را تصاحب کرد.

گفتنی است نبرد افغانستان و قرقیزستان صبح روز یکشنبه از ساعت 8:30 دقیقه در بانکوک آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • بازیگر فیلم اصغر فرهادی؛ همسر آینده ژوزه مورایس + عکس
  • چند ساعت تا تکمیل پازل 24 تیمی جام جهانی
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد  + عکس
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند