Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@05:25:34 GMT

خیران در طرح نذر نفس فراهان مشارکت کنند

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۳۵۰۸

خیران در طرح نذر نفس فراهان مشارکت کنند

" مجتبی مجرد" عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اوج گیری میزان مبتلایان به بیماری کرونا و وضعیت قرمز شهرستان و محدودیت در پذیرش بیماران کرونایی در مراکز درمانی شهرستان، جمعیت هلال احمر  فراهان در عمل به رسالت‌های بشردوستانه و خیرخواهانه از سال گذشته اقدام به تجهیز و راه اندازی بانک امانات پزشکی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: با ایجاد و تجهیز بانک امانات پزشکی در این شهرستان برخی اقلام نظیر کپسول اکسیژن، ویلچر، عصا به صورت رایگان در اختیار نیازمندان و درخواست کنندگان قرار گرفته است.

رئیس جمعیت هلال احمر فراهان با اشاره به اینکه بانک امانات پزشکی با مشارکت خیرین شهرستان تجهیز و ایجاد شده است، گفت: در سویه جدید ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان، میزان متقاضیان و مراجعان برای دریافت خدمات از بانک امانات پزشکی هلال احمر افزایش یافته است و اقلامی که در این بانک نگهداری می‌شود، به ویژه کپسول اکسیژن، پاسخگوی نیاز مراجعان نیست.
مجرد تصریح کرد: نظر به افزایش درخواست برای دریافت کپسول اکسیژن از عموم مردم و خیرین تقاضا می‌شود با اهدای کپسول اکسیژن یا مانومتر به بانک امانات پزشکی جمعیت هلال احمر فراهان در این امر که با عنوان طرح "اهدای نفس" نامگذاری شده، مشارکت کنند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر از خدمات بانک امانات پزشکی جمعیت هلال احمر فراهان بهره مند شدند، افزود: اقلام اهدایی از سوی مردم و خیران در بانک امانات نگهداری و بنا به درخواست مردم و نیازمندان در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان فراهان اظهار داشت: خیران و همچنین افرادی که تمایل دارند در ایام اربعین حسینی نذری انجام دهند، انتظار می‌رود به‌پویش نذر نفس پیوسته و در راستای اهدا کپسول اکسیژن به‌ هلال احمر و بیماران شهرستان همت کنند.

مجرد خاطر نشان کرد: خیران می‌توانند برای برقراری ارتباط با هلال احمر شهرستان فراهان با شماره ‎۰۸۶۳۳۷۲۶۲۲۳ تماس حاصل کنند.
 شهرستان فراهان به مرکز شهر فرمهین بالغ بر ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و در ۴۵ کیلومتری شمال اراک واقع شده است.

برچسب‌ها استان مرکزی فراهان سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی فراهان سازمان امداد و نجات هلال احمر استان مرکزی فراهان سازمان امداد و نجات هلال احمر بانک امانات پزشکی جمعیت هلال احمر کپسول اکسیژن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۳۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع سیل و آب‌گرفتگی در ۱۳ استان و در پنج روز گذشته، از حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به افراد آسیب‌دیده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، بابک محمودی با اشاره به امدادرسانی در سیل و آب‌گرفتگی از چهارم تا نهم اردیبهشت اظهار کرد: ۱۳ استان از جمله اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، هرمزگان و یزد و ۵۷ شهرستان، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امدادگران در این مدت زمان، به ۴۸۱۳ نفر امدادرسانی کردند، افزود: ۱۹۷ تیم عملیاتی، شامل ۷۷۰ امدادگر، در ۹۱ عملیات شرکت کردند، ۳۴۴ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۱۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند، امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۹۲ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ۵۵ دستگاه چادر، ۶۸۴ تخته پتو، ۲۹۵ تخته موکت، ۲۰۶۶ کیلوگرم نایلون، ٢۴٠ بسته غذایی، ۹۵۸ قوطی کنسرو، ۱۹۴ قرص نان و ۵۴۰ کیلوگرم برنج بین افراد متأثر از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شد.

کد خبر 748627

دیگر خبرها

  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • نجات ۹ گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید/ تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند