Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی درست به مردم، به روایت خاطره‌ای از تاکیدات امام خمینی(ره) در این رابطه پرداخت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در جمع نمایندگان خانواده 3 هزار نیروی حراست در سطح استان یزد با بیان اینکه کار حراست در ادارات، حساس و دقیق است، اظهار داشت: نیروهای حراست رازدار دستگاه‌ها و نیروها هستند و با توجه به اینکه نظر حراست مورد استناد قرار می گیرد، باید آبروی افراد مدنظر قرار گیرد و در عین حال با افراد خاطی مماشات نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با استناد به فرازی از نهج البلاغه بیان کرد: برداشت از دین باید با درایت باشد یعنی عالمانه و آگاهانه باشد و افرادی که می‌خواهند از دین برداشت و بیان کند، با آگاهی کامل و مستند باشد و قضاوت درباره مسائل مختلف نیز انسانها باید به دنبال درایت و رعایت باشند و به گفته‌ها و شنیده‌ها کفایت نکنند.

ناصری عنوان کرد: در روند کار حراست، شنیده‌ها نمی‌تواند مستند باشد بلکه در قضاوت باید به دنبال مستندات قوی باشید و به یقین برسید، آنگاه اقدام کنید.

امام جمعه یزد با اشاره به روایتی از حضرت محمد(ص) گفت: بر اساس این روایت اگر می‌خواهید عقل کسی را بسنجید، یک مطلب خارق العاده مطرح کنید، اگر طرف مقابل این سخن را بدون دلیل و سئوال قبول کرد، بدانید که نادان است و اگر آن را شنید و آن را برای دیگران نقل کرد، بدانید احمق است.

ناصری تاکید کرد: کسی که در جایگاه اظهارنظر است نباید دیگران را به اشتباه بیاندازد و این نکته بسیار مهمی است که باید مدنظر نیروهای حراست باشد.

امام جمعه یزد با اشاره به خاطره ای از امام خمینی(ره) و فرزندشان حاج احمدآقا بیان کرد: امام همواره تاکید داشتند که حقایق را به مردم اعلام کنید و مردم را آگاه کنید و آنها را در جهل نگذارید و اجازه ندهید به واسطه بی‌اطلاعی از مسائل، مردم در ترس و واهمه باشند.

ناصری با اشاره به عبارت حضرت علی(ع) که فرمودند: «لِسَانَ الْمُؤْمِنِ مِنْ وَرَاءِ قَلْبِهِ، وَ إِنَّ قَلْبَ الْمُنَافِقِ مِنْ وَرَاءِ لِسَانِهِ» عنوان کرد: مبدأ حرکت همه ما باید قلبمان باشد زیرا قلب محل باور انسان است بنابراین تصمیم‌ گیرنده نباید زبان باشد بلکه باید قلب انسان باشد.

وی تاکید کرد: این نکته مهم باید مبدأ و مبنای کار در نقاط حساسی همچون حراست باشد چون شنیده‌ها و گفته‌ها گاه فتنه ایجاد می‌کند و گاه حیثیت افراد را از بین می‌برد و این در حالی است که آبروی مؤمن نزد خداوند متعال بسیار ارزش و اهمیت دارد.

ناصری تصریح کرد: البته باید به احتمال‌ها اهمیت بدهیم و برای اینکه به اسلام مصونیت بدهیم و اجازه نفوذ نذهیم، مراقبت‌های لازم باید انجام شود اما این احتمال‌ها نباید مبنای تصمیم‌گیری و بیان مسائل باشد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی نقشه جامع شفافیت کشور را ایجاد کندشفافیت و قانون‌گرایی مسئولان عامل بازگشت اعتماد عمومی و امید به جامعه است


وی با اشاره به روایت دیگری از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند: «اِنّی لا اَخافُ عَلی اُمَّتِیَ الْفَقْرَ وَ لكِنْ اَخافُ عَلَیْهِمْ سوءَ التَّدْبیرِ» اظهار داشت: آفت بسیاری از حکومت‌ها و مدیریت‌ها سوء تدبیر است و یک مسئول اگر دقیق و برنامه ریز و با درایت نباشد، همه امور را دچار مشکل می‌کند و همه ما نیز باید در همه امور خود تدبیر و برنامه ریزی داشته باشیم.

انتهای پیام/781/ی

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۹۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«جام جم» باز هم تولید می‌شود

فصل جدید برنامه «جام جم» به‌زودی تولید می شود.

روابط عمومی سیما در پی انتشار گمانه‌زنی‌ها درخصوص تولید برنامه «جام جم»، اعلام کرد، فصل جدید این برنامه در دست طراحی است و زمانبندی تولید و پخش آن از طریق درگاه‌های رسمی معاونت سیما اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سیما، برنامه «جام جم» که نگاهی نقادانه به رویکردهای کلان حوزه فرهنگ و رسانه دارد، با نگاهی تحلیلی موضوعات بحث‌برانگیزی را که سازمان صداوسیما با آنها مواجه بوده، نقد و بررسی می‌کرد.

گفتنی است فصل جدید برنامه «جام جم» در دست طراحی است، زمانبندی تولید و پخش آن از طریق درگاه‌های رسمی معاونت سیما اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • «جام جم» باز هم تولید می‌شود
  • مطهری امام
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی رود
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • روایت سیمین دانشور از دیدار با امام خمینی(ره)
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود