Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر گفت: مناطق جنوبی کشور که مناطق گرم ما محسوب می‌شوند؛ پله‌های مصرف بیشتر از مناطق معتدل است، در این مناطق میزان مصرف متفاوت بوده لذا استفاده از کولر گازی و مصرف بالای برق در این مناطق به عنوان پر مصرفی محسوب نمی‌شود.

خبرگزاری میزان - اقتصاد آنلاین نوشت: عبدالامیر یاقوتی درباره قبض برق پرمصرف‎ها گفت: مشترکانی که امسال مصرف برقشان بیش از حد تعیین شده بوده، ۱۶ درصد بیشتر هزینه برق می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزایش تعرفه سالانه برق را بر اساس قانون بودجه سالانه ۷ درصد عنوان کرد و گفت: افرادی که الگوی مصرف را رعایت نکنند ۱۶ درصد به تعرفه آن‌ها افزوده خواهد شد.

الگوی مصرف در مناطق عادی به غیر از روز‌های گرم سال، ماهانه ۳۰۰ کیلووات ساعت به ازای هر مشترک است که ۸۶ درصد از مشترکان این میزان را رعایت می‌کنند. این میزان مصرف برای وسایلی مانند یخچال و فریزر، وسایل سرمایشی، لوازم صوتی و سایر لوازم مورد نیاز روزانه یک خانوار کافی است و مصرفی بیش از این خارج از الگوی مصرف قلمداد می‌شود.

مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر افزود: در مناطق جنوبی کشور که مناطق گرم ما محسوب می‌شوند؛ پله‌های مصرف بیشتر از مناطق معتدل است و لذا در این مناطق میزان مصرف متفاوت بوده و تا ۱۰۰۰ مگاوات ساعت می‌رسد؛ لذا استفاده از کولر گازی و مصرف بالای برق در این مناطق به عنوان پر مصرفی محسوب نمی‌شود، اما در سایر مناطق استفاده مناطق استفاده از کولر گازی جزو موارد پرمصرف است.

او ادامه داد: از کل مصرف برق یک خانوار ۳۰ درصد را یخچال و فریزر مصرف می‌کند و ۴۰ درصد به مصرف وسایل سرمایشی می‌رسد؛ بنابراین سایر مصارف برق خانوار اعم از وسایل صوتی و تصویری و روشنایی و... تنها ۳۰ درصد مصارف برق را شامل می‌شود.

۱۴ درصد خانوار پرمصرف داریم

از مجموع مصرف‌کنندگان خانگی تنها ۱۴ درصد خانوار پر مصرف داریم که از این تعداد نیز تنها ۲ درصد بیش از ۲ برابر الگوی مصرف، برق استفاده می‌کنند و عملا ۸۶ درصد از مصرف‌کنندگان برق خانگی خوش مصرف هستند.

یاقوتی اظهار کرد: در صورت رعایت چند نکته میزان مصارف خانوار‌ها به طور بهینه‌ای کاهش می‌یابد. یکی از این راه‌ها قرار دادن کولر‌های آبی در حالت کند است. این حالت می‌تواند مصرف به طور قابل توجهی کاهش دهد. در مورد کولر گازی نیز گذاشتن دما روی ۲۵ درجه می‌تواند به کاهش قابل توجه مصرف برق کمک کند. در کنار این دستورالعمل‌ها اگر لوازم صوتی و تصویری در مواقعی که نیازی به مصرف نیست؛ به جای حالت استندبای، خاموش شود؛ میزان مصرف برق به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت.

نحوه پرداخت خسارت مشترکین

او در خصوص پرداخت خسارت افرادی که در اثر برق خسارت دیده‌اند نیز با بیان اینکه بخش پرداخت خسارت یک بخش حقوقی است خاطرنشان کرد: بر اساس قانون خسارت بیمه مشترکین صرفا به به مشترکین خانگی و تجاری تعلق می‌گیرد. فرآیند کار به این صورت است که مبلغی در قبض برق از مشترکین دریافت می‌شود که به صندوقی وارد شده و در صورت بروز خسارت از محل منابع این صندوق، خسارت‌ها پرداخت می‌شود.

یاقوتی با اشاره به اینکه امسال هنوز قراردادی با شرکت بیمه منعقد نشده است متذکر شد: دستورالعمل اجرایی این قانون اردیبهشت آماده شد، ولی در مناقصات، شرکت‌های بیمه گر شرکت‌کننده امتیاز لازم را برای انجام قرارداد نداشتند. هر سال معمولا قرارداد بیمه برج ۱۰ منعقد می‌شود و خسارت‌های معوق پرداخت می‌شود.

مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر توضیح داد: ماهانه ۱۰۰ تومان از مشترکان (شهری)، ۵۰ تومان از مشترکان روستایی و یک هزار تومان از مشترکان تجاری به عنوان بیمه دریافت می‌شود. شرکت توانیر سامانه‌ای را راه‌اندازی کرده است که مشترکانی که خسارت دیده‌اند می‌توانند به آن مراجعه کرده و در خواست خود را در سامانه بیمه حوادث مشترکین به ثبت برسانند.

بیشتر بخوانید: بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت موجود جهت تامین برق مراکز درمانی

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: اخباراقتصادی قطعی برق

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قطعی برق پرداخت خسارت الگوی مصرف میزان مصرف کولر گازی مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۰۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، مهدی شفیعی‌زاده اظهار کرد: میزان مصرف برق مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان هشت میلیارد و ۹۷ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۷۱۶ کیلووات ساعت بوده که در سال ۱۴۰۲ به هشت میلیارد و ۲۳۴ میلیون کیلووات ساعت رسید.

وی اضافه کرد: این موارد شامل بخش‌های خانگی، عمومی، کشاورزی و صنعتی و سایر مصارف می‌شود که بخش کشاورزی با سه میلیارد و ۶۲۷ میلیون کیلووات ساعت معادل ۴۴ درصد از کل، بیشترین مصرف برق را به خود اختصاص داده است.

مدیر دفتر نظارت فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌رضوی گفت: پارسال ۱۳ هزار و ۸۲۲ میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال ارزش انرژی مصرف شده توسط مشترکان برق خراسان رضوی بوده است.

شفیعی زاده شمار مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ را یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۴۰۵ مشترک ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۸۳.۳۳ درصد مشترکان خانگی، ۲.۸۹ درصد مشترکان عمومی، ۱.۴۶ درصد مشترکان کشاورزی، ۵۹ صدم درصد مشترکان صنعتی و ۱۰.۹۳ درصد مشترکان سایر مصارف هستند.

وی به افزایش مشترکان برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ اشاره و اظهار کرد: تعداد مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۵۲۴ مشترک بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • ۲۴ برابر شدن قبوض برق برای مشترکان پر مصرف
  • میانیگن قبض برق مشترکان با کولر گازی بالای دو میلیون تومان می‌شود
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی