Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@02:21:45 GMT

شهرداران اراک از بدو انقلاب تاکنون چه کسانی بودند؟

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۱۸۳۳

شهرداران اراک از بدو انقلاب تاکنون چه کسانی بودند؟

خبرگزاری فارس ـ اراک؛ با آغاز به کار دوره ششم شورای اسلامی در شهرها و روستاها، شهر اراک در آستانه تغییر شهردار قرار گرفته و به زودی شهردار جدید این شهر از سوی ۱۱ تن از اعضای شورا رای اعتماد خواهد گرفت.

شهروندان اراکی از بدو انقلاب اسلامی تاکنون تجربه مدیریتی ۳۰ شهردار را تجربه کرده‌اند بیشترین عمر خدمتی شهر اراک با سه سال و ۷ ماه مربوط به رمضان مهانپور و کم‌ترین آن با دوماه مربوط به دوره محمد سلیمی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین شهردار اراک بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حاجی رستم‌پور بود که هفتم اسفندماه سال ۵۷ سکان مدیریت شهری اراک را بر عهده گرفت.

 

وی به مدت ۲ سال و ۶ ماه در سمت شهردار فعالیت کرد.

دومین شهردار اراک نیز محمدرضا ذوالفقارزاده بود که در هشتم شهریور ماه سال ۶۰ به عنوان شهردار انتخاب و به مدت ۱ سال و ۲ ماه هدایت شهر اراک را بر عهده داشت.

رمضانعلی مهانپور سومین شهردار اراک بود که دوم آذرماه سال ۶۱ منصوب و به مدت ۳ سال و ۷ ماه در سمت شهردار اراک به ارائه خدمت پرداخت.

 

در چهارم تیرماه سال ۶۵ حسین فخراییان به عنوان شهردار اراک معرفی و به مدت ۳ سال و یک ماه شهردار اراک بود.

هوشنگ احمدپور نیز چهارمین شهردار اراک بود که ۱۵ مرداد سال ۶۸ شهردار شد و بعد از ۱۰ ماه صندلی مدیریت شهر را به عزیزاله شمس سپرد.

شمس از ۱۷ خردادماه سال ۶۹ به مدت ۴ ماه سرپرست شهرداری را بر عهده داشت.

ششمین شهردار اراک محمدجواد برزو بود که ۱۴ آبان ماه سال ۶۹ شهردار شد و یک سال و ۱۱ ماه به فعالیت در شهرداری اراک مشغول بود.

عزیزاله شمس مجددا در اول مهرماه سال ۷۱ به مدت یک ماه سرپرست شهرداری اراک را بر عهده گرفت تا آن را در نهم آبان ماه به کیومرث محمودی تحویل داد.

محمودی نیز بعد از ۴ ماه خدمت در سمت سرپرست شهرداری این سمت را در تاریخ دهم اسفندماه سال ۷۱ به علی‌اکبر زحمت‌کش سپرد که وی نیز به مدت یک سال و یک ماه شهردار اراک بود.

دهمین شهردار اراک که به مدت ۲ سال و ۵ ماه در سمت شهردار اراک فعالیت داشت، صادق خلیلی بود که پنجم اردیبهشت ماه ۷۳ منصوب شد و صندلی شهرداری را در تاریخ هفتم مهرماه سال ۷۵ به محمد سلیمی سپرد تا وی نیز به مدت ۴۷ روز سابقه سرپرستی در شهردار اراک را در کارنامه خود به ثبت برساند.

در ۲۴ آبان ماه سال ۷۵ کیومرث محمودی مجدد به مدت به مدت ۲سال و ۱۱ ماه شهردار اراک شد و بعد از آن مدیریت شهری اراک را در تاریخ هشتم آبان ماه ۷۸ به محمدهادی سعیدی سیزدهمین شهردار اراک سپرد.

۱۴ بهمن ماه سال ۷۸ غلامرضا فروزانمهر به مدت ۱۱ ماه شهردار اراک شد و بعد از آن اسماعیل نادری به مدت ۷ ماه در سمت سرپرست شهرداری اراک فعالیت کرد.

کیومرث محمودی مجدد در دهم مهرماه سال ۸۰ شهردار اراک شد و به مدت یک سال و ۱۱ ماه در شهرداری اراک فعالیت کرد تا پس از وی محمدعلی مرادی در تاریخ اول مهرماه سال ۸۲ به مدت یک سال و هشت ماه بر صندلی مدیریت شهری جلوس کند.

۱۲ خردادماه سال ۸۴ سیداحمد لطفی شهردار شد، وی به مدت یک سال و ۱۱ ماه در شهرداری اراک فعالیت کرد و بعد از آن غلامعلی اله‌دادی در پانزدهم اردیبهشت سال ۸۶ به مدت دو ماه شهرداری را سرپرستی کرد.

علی‌اکبر کریمی نیز به عنوان بیستمین شهردار اراک در ۲۴ تیرماه سال ۸۶ در مدت ۲ سال و ۲ ماه در شهرداری اراک خدمت کرد و بعد از آن هشتم مهرماه سال۸۸ مرتضی میری به مدت ۲ سال و ۹ ماه در این سمت خدمت کرد.

 

حسن قربانی یکی دیگر از مدیرانی بود که طعم سرپرستی شهرداری را به مدت ۴ ماه تجربه کرد و بعد از آن در تاریخ ۲۷ آبان ماه ۹۱ به مدت ۱۱ ماه شهردار شد.

حسن قربانی

 

بعد از قربانی محمدابراهیم عباسی در ۱۳ آبان ماه سال ۹۲ حکم شهرداری را دریافت کرد و از سوی شورای اسلامی دوره چهارم به مدت ۳ سال و ۹ ماه در سمت شهردار مشغول به فعالیت بود.

محمدابراهیم عباسی

 

علیرضا بیاتیان نیز در دوم شهریورماه ۹۶ در سمت سرپرست شهرداری فعالیت کرد و ۲۶ مهرماه ۹۶ این سمت را به داود تاجران تحویل داد تا او تا ۲۶ آبان ماه سال ۹۷ به عنوان شهردار کلانشهر اراک خدمت کند.

ابوالفضل شالی‌بگ بعد از تاجران تا ۵ فروردین ۹۸ به عنوان سرپرست شهرداری مشغول به فعالیت شد.

شالی‌بگ

 

پنجم فروردین ماه ۹۸ حکم شهرداری محمدکریم شفیعی به عنوان شهردار صادر شد و ۹ بهمن سال ۹۹ این حکم از درجه اعتبار ساقط و مجدد به علیرضا بیاتیان داده شد.

شفیعی

 

از ۱۰ بهمن ماه ۹۹ تا ۱۴ مرداد ماه سال ۱۴۰۰ بیاتیان در شهر اراک به ارائه خدمت پرداخت و از آن پس تاکنون محمد جعفرپور به عنوان سرپرست فعالیت دارد و باید دید شورای ششم نام چه کسی را در ردیف بعدی این لیست قرار می‌دهد.

 انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: اراک مدیریت شهری انقلاب اسلامی ماه در سمت شهردار ماه شهردار اراک شهرداری اراک عنوان شهردار شهردار اراک سرپرست شهرداری مدت یک سال آبان ماه سال اراک فعالیت سال و ۱۱ ماه بعد از آن مهرماه سال مدت ۲ سال مدیریت شهر بر عهده شهردار شد شهر اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۱۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی شهردار جدید گوراب زرمیخ

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ، با حکم استاندار گیلان امین رجائی به سمت شهردار گوراب زرمیخ معرفی و از زحمات احمد سرکزی سرپرست سابق شهرداری قدردانی شد.
فرماندار صومعه‌سرا و مدیر کل دفتر امور شهری و روستائی استانداری گیلان در آئین معارفه شهردار جدیدگوراب زرمیخ بر مشارکت شورای اسلامی، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و شهر وندان با شهرداری درعمران و آبادانی شهر گوراب زرمیخ تاکید کردند.

دیگر خبرها

  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان
  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • معرفی شهردار جدید گوراب زرمیخ
  • پایان یک دهه قتل و تجاوز توسط 11 مرد خشن | این افراد خشن چه کسانی هستند؟