Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا مختاری صبح امروز در سلسله نشست «نسل ما» در ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان اظهار داشت: نام کاروان ایران به نام سردار دل‌ها بود و افتخار بزرگی بود ما ورزشکاران به نام ایشان به مسابقات رفتیم.

از فلج اطفال تا قهرمانی پارالمپیک

این  نائب قهرمان پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ در خصوص معلولیت‌ خود توضیح داد: در ۸ ماهگی دچار معلولیت می‌شوم و فلج اطفال می‌گیرم؛ در آن زمان پزشکان قطع امید می‌کنند و با تلاش‌های زیاد معلولیت کل بدنم تبدیل به معلولیت دست و پای چپم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان‌ داشت: در این سال‌ها هیچ ناشکری نکردم و می‌دانم خدا خیر مرا در این می‌داند؛ در زمان دانشجویی به واسطه یکی از دوستانم به والیبال نشسته دعوت شدم و در سال ۸۴-۸۵ به رشته دومیدانی وارد شدم و در سال ۲۰۰۶ در اولین مسابقه شرکت کردم و در پرتاب وزنه نخستین مدال برنزم را گرفتم.

مختاری خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۱۱ در مسابقات آزاد اروپا شرکت کردم و در آنجا مدال نقره و برنز پرتاب نیزه و دیسک را به دست آوردم؛ پس از آن با اینکه رکورد جهان در پرتاب دیسک را داشتم و در بازی‌های آسیایی ۲ مدال طلا گرفتم  اما نمی‌دانم به چه دلیلی در سال ۲۰۱۱ اسمم را از مسابقات پارالمپیک حذف کردند.

نائب قهرمان پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ گفت: سال ۲۰۱۵ به مسابقات قطر اعزام شدم و سهمیه المپیک ریو را گرفتم و در سال ۲۰۱۶ اردوها شروع شد؛ حدود یک ماه اردو بودیم، ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ به ریو رسیدیم و ۱۳ شهریور در اوج مسابقات خبر رسید که مادرم فوت کردند؛ پس از این اتفاق همراهان با من صحبت زیادی کردند اما باز هم نتوانستم بهترین مدال و رتبه را بگیرم.

در اوج مسابقات، خبر فوت مادرم را شنیدم

وی تأکید کرد: چندین ماه بعد مسابقات لندن بود و تنها ورزشکاری که با آمریکا مسابقه داشت من بودم و در آن مسابقه توانستم طلا را بگیرم.

مختاری عنوان کرد: در سال ۲۰۱۸ در پرتاب نیزه برنز گرفتم و در پرتاب دیسک رکورد را زدم؛ از اواخر سال ۱۳۹۸ اردوهای توکیو شروع شد و از ۲۰ مهر ۱۳۹۹ چند دوره رکوردگیری سنگین برایم گذاشتند که اسمم را خط بزنند اما به لطف خدا توانستم.

عده‌ای هر کاری کردند که نتوانم مدال بگیرم 

نائب قهرمان پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ یادآور شد: چون تنها شخص اصفهانی بودم عده‌ای هر کاری کردند که نتوانم مدال بگیرم اما به لطف خدا و دعای دیگران توانستم مدال را به‌ دست بیارم؛ مدال را به کشاورزان مظلوم استان اصفهان تقدیم کردم چون از همه سخن گفته شده جز این افراد.

وی در خصوص لذت‌بخش‌ترین مدال‌های خود اظهار کرد: مدال پارالمپیک و ۲ مدال طلای بازی‌های اینچئون برایم لذت‌بخش بود چون خیلی از افراد تلاش کردند به آن‌ها نرسم.

دیدارها با رهبر معظم انقلاب بسیار مثمرثمر است

مختاری پیرامون دیدار ورزشکاران با رهبر معظم انقلاب گفت: دیدارها با رهبر معظم انقلاب بسیار مثمرثمر است؛ ایشان همیشه قبل از تمام مقامات برای ورزشکاران پیام می‌فرستند و‌این باعث انگیزه است.

نائب قهرمان پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ بیان داشت: دیدارهای رهبر معظم امقلاب افتخار بزرگی برای تمام قهرمانان و خصوصاً جانبازان و معلولان است؛ ایشان بدون اینکه خودمان بدانیم حواس‌شان به ما است.

وی خطاب به جوانان بیان کرد: قهرمانی‌ها می‌آیند و می‌روند اما اینکه بتوانیم رفتار و عملکردمان را در جامعه حفظ کنیم مهم است؛ اینکه بمانیم و مردم دوستمان داشته باشند و در قبال مدال‌مان گره‌گشایی برای مردم انجام دهیم ارزشمند است؛ این مدال‌ها خوب است اما تمام بازی‌های دنیا است.

قهرمانی‌ها می‌آیند و می‌روند

مختاری توضیح داد: از ۲ ماه دیگر تمرین‌هایم را شروع می‌کنم و انتظار داریم با حمایت مسؤولان ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی اصفهانی افزایش پیدا کنند زیرا تعدادشان زیاد است اما حمایتی از آن‌ها صورت نمی‌گیرد؛ تمام ورزشکاران و مخصوصاً اعضای تیم پارالمپیک با دل و جان جلو می‌‌روند.

غیرت ورزشکاران اجازه نمی‌دهد از این مسیر دست بکشند

نائب قهرمان پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰  عنوان کرد: بانوانی که در تیم ایران بودند با حجاب‌شان در آن گرما شاهکار کردند اما انتظار می‌رود از آن‌ها حمایت شود؛ غیرت ورزشکاران اجازه نمی‌دهد از این مسیر دست بکشند و مسیر را ادامه می‌دهند.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم توسط ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان از این قهرمان بسیجی تقدیر شد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ح۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: علیرضا مختاری بسیج دانشجویی ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان قهرمان پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ رهبر معظم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۳۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  سرهنگ پاسدار موسی عطاری با اشاره به اهمیت محرومیت‌زدایی اظهار داشت: محرومیت‌زدایی از چهره مناطق محروم و کم‌برخوردار یکی از مهم‌ترین امور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نکرده و با تمام توان وارد میدان می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه کار در مناطق روستایی و محروم یک فرصت ارزشمند و توفیق الهی است، ادامه داد: بسیج یک نیروی پیش‌برنده و محرک بوده و تفکر بسیجی در تمام دنیا گسترده شده است.

وی اظهار کرد: طرح‌های محرومیت‌زدایی با استفاده از بازوی توانمند بسیج عملیاتی می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پلدشت با اشاره به طرح‌های محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری در شهرستان افزود: در حال حاضر بالغ بر ۶۰ طرح مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی در سطح شهرستان در حال اجرا است و این طرح‌ها در ۴۰ روستا عملیاتی می‌شود.

عطاری اضافه کرد: برای اجرای ۶۰ طرح مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی اعتباری بالغ بر یک هزار و دویست میلیارد ریال هزینه می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پلدشت افزود: اعتبارات این طرح از محل مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی قرارگاه حمزه سید الشهداء (ع) و سپاه شهدا آذربایجان غربی تأمین می‌شود.

وی در خصوص طرح‌های محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری اظهار کرد: طرح‌های مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی شامل آبرسانی، مرمت و بازسازی مساجد روستایی، گازرسانی به خانه محرومین، احداث خانه محرومین، تکمیل خانه‌های مددجویی در روستاها، تجهیز کارگاه‌های قالی‌بافی و ایجاد اشتغال پایدار است.

وی در خصوص اهداف طرح‌های مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی اظهار کرد: هدف از اجرای طرح‌های مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی زدودن محرومیت از چهره مناطق محروم و کم‌برخوردار است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پلدشت در ادامه با اشاره به اینکه محرومیت‌زدایی نقطه مقابل با اقدامات و توطئه‌های دشمنان است؛ زیرا طی سالیان دراز دشمن تمرکز خود را برای ایجاد مشکلات اقتصادی گذاشته است، افزود: امسال بالغ بر یک صد طرح محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری تا پایان سال جاری اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان
  • واکنش سخنگوی دولت به رکوردشکنی دونده زن ایرانی در آسیا
  • ورزشکاران پاراکانو در قهرمانی جهان مشخص شدند
  • کسب مدال نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • طلای تاریخی دختر ایرانی در قهرمانی آسیا
  • نشان طلای تاریخی عیدیان در ۴۰۰متر با مانع دختران
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • کسب طلای تاریخی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا
  • دختر کاراته کا قمی بر سکوی قهرمانی کشور قرار گرفت