Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس با اشاره به اینکه تمامی واحد‌های این نیروگاه با ظرفیت کامل در مدار تولید هستند، گفت: ظرفیت تولید برق این مجموعه به ۲۵ هزار و ۲۰۰ مگاوات ساعت در روز افزایش پیدا کرد. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، حسین سلیمی ا اشاره به اینکه تمامی واحد‌های این نیروگاه با ظرفیت کامل در مدار تولید هستند، گفت: ظرفیت تولید برق این مجموعه به ۲۵ هزار و ۲۰۰ مگاوات ساعت در روز افزایش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: نیروگاه بندرعباس به عنوان بزرگترین نیروگاه برق جنوب‌شرق کشور نقش مهمی در تولید انرژی و پایداری شبکه برق کشور دارد و با توجه به نیاز کشور و تقاضای مصرف بالای برق در زمان پیک بار تابستان، چهار واحد بخار و دو واحد گازی این مجموعه با ظرفیت کامل در مدار تولید برق قرار دارند.

سلیمی ادامه داد: براساس اهداف از پیش تعیین شده و برای افزایش ظرفیت تولید انرژی الکتریکی تا محدوده توان نامی و همچنین افزایش راندمان و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی تعمیرات اساسی واحد دو بخار، تمامی فرآیند این پروژه زیر نظر کارشناسان، متخصصان و نیرو‌های پرتلاش نیروگاه بندرعباس صورت گرفت.

وی ساخت و بازسازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز به دست کارکنان متخصصان داخلی را از دیگر اقدامات این نیروگاه در عرصه تعمیرات و نگهداری واحد‌ها به منظور تداوم تولید دانست و اظهار کرد: قدمت ۴۱ ساله نیروگاه بندرعباس باعث شده تا این مجموعه صاحب نیرو‌های انسانی با تجربه و تخصص‌های ارزشمندی شود که با تکیه بر تلاش کارکنان شاهد رفع محدودیت‌ها و بهبود روند تولید برق این واحد‌ها در نیروگاه باشیم.

سلیمی تصریح کرد: به منظور صرفه‌جویی ارزی و جلوگیری از هدر رفت منابع مالی در سال‌های گذشته، بازسازی بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ قطعه و تجهیزات نیروگاهی به دست متخصصان این نیروگاه انجام شد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اضافه کرد: تداوم تولید و کاهش هزینه‌ها از جمله پارامتر‌های اصلی در بهره‌وری از نیروگاه‌های تولید برق هستند و کارکرد بیشتر قطعات نیروگاهی تحت شرایط سخت کاری از قبیل درجه حرارت و فشار کاری بالای سیال باعث آسیب‌دیدگی و استهلاک بالای این قطعات می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از افتخارات نیروگاه در سال‌های اخیر، خودکفایی در زمینه ساخت قطعات نیروگاهی است و این مهم در سایه حمایت از تولید داخلی در نیروگاه بندرعباس محقق شده است.   انتهای پیام/ برچسب ها: نیروگاه بندرعباس برق رسانی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نیروگاه بندرعباس برق رسانی نیروگاه بندرعباس ظرفیت تولید تولید برق واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۹۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد ۳ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد

قلعه سری سرپرست معاونت تعمیرات شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت:واحد ۳ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا به منظور انجام تعمیرات میاندوره‌ای و ارتقاء آمادگی برای تولید پایدار انرژی در فصل تابستان از مدار خارج شد.

او افزود: این واحد در آستانه آغاز پیک مصرف، طبق برنامه زمانبندی به مدت ۱۷ روز تحت عملیات تعمیرات میاندوره‌ای قرار می‌گیرد.

قلعه سری گفت: در طول تعمیرات این واحد علاوه بر فعالیت‌های معمول در تعمیرات میاندوره ای، تعمیرات اساسی اف دی فن‌ها (فن تامین کننده هوای بویلر) ۱ و ۲ و تعمیرات اساسی، اصلاح و ماشین کاری نشیمنگاه پمپ آب دریای شماره یک نیز انجام می‌پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • واحد ۳ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • بازسازی جت پرشر دیزل تجسم توان متخصصان بومی نیروگاه رامین اهواز