Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،نصرالله پارسه  رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران گفت: از این میزان پرونده تشکیل شده ۲۵۰ پرونده در قالب بادشکن مزارع و ۶۰ پرونده طرح زراعت چوب است.

او ادامه داد: با تشکیل این میزان پرونده بیش از یک هزار هکتار زراعت چوب انجام می‌شود و پیش بینی می‌شود حدود سه هزار هکتار در قالب بادشکن و زراعت چوب در شهرستان صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارسه بیان کرد: بهره بردارانی که تمایل داشته باشند در اراضی زراعی خود زراعت چوب داشته باشند، می‌توانند علاوه بر درخواست کتب کروکی زمین مختصات UTM، پروانه بهره برداری آب، اسناد زراعی (سند رسمی، قرارداد واگذاری، امور اراضی و یا ایثارگران) را به اداره منابع طبیعی شهرستان‌ها ارائه و پس از تشکیل پرونده نهال رایگان دریافت کنند.

او به مزایای کاشت درخت اکالیپتوس اشاره کرد و یادآور شد: رشد سریع و کوتاه بودن دوره بهره برداری با توجه به هدف کاشت، استفاده به عنوان بادشکن در حاشیه مزارع آسان بودن تکثیر حفاظت از حاشیه رودخانه‌ها، جاده‌ها و ایجاد تفرجگاه و مصارف دارویی با ارزش اقتصادی بالا از مهم‌ترین مزایای این درخت است.

پارسه عنوان کرد: معرفی کشاورزان برای دریافت تسهیلات کم بهره با نرخ ۱۳ درصد به ازای هر هکتار ۷۸ میلیون ریال به بانک عامل از دیگر مزایای طرح زراعت چوب است.

رئیس اداره منابع طبیعی دهلران اضافه کرد: کشاورزان دهلرانی از ابتدای سال تاکنون ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از فروش چوب درآمد کسب کرده‌اند.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی اراضی زراعی زراعت چوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۳۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: در طرح نظارت بر واحدهای صنفی نانوایی، ۴۲۸ مورد بازرسی از ابتدای امسال از نانوایی های مشهد انجام شده که منجر به تشکیل ۵۷ پرونده تعزیری به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد ریال شده است.

 محسن صیادی افزود : تخلفات این واحدهای صنفی کم فروشی، گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه آرد بوده است که در این زمینه ۲ واحد صنفی نانوایی به دلیل تکرار در کم فروشی و گرانفروشی پلمب شدند.

حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نانوایی دارای پروانه کسب در مشهد فعالیت دارند.

 
 

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • خواسته‌های بحق جامعه کارگری، تشکیل تشکلات کارگری در واحد‌های تولیدی