Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد مدعو چهل و پنجمین نشست سراسری اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: جنبش عدالتخواهی زمانی بوجود آمد که دولت آقای هاشمی توانسته بود بخش بسیاری از نیروهای خط امامی را مهار و آنها را دچار سکوت کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو حجت الاسلام سید علی موسوی استاد مدعو و چهل و پنجمین نشست سراسری اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی ضمن «بررسی تاریخچه جنبش عدالتخواه دانشجویی و سیر حرکت عدالتخواهی از گذشته تا به امروز» گفت: تاریخچه جنبش عدالتخواه، به اندازه تمام جنبش‌های مدنی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنبشی که پشتوانه تاریخی دارد و از قدیم حتی در ادبیات ما، ادبیات عدالتخواهانه به چشم می‌آید.

وی افزود: حال اگر به این پدیده پس از انقلاب بنگریم، پدیده جنبش عدالتخواهی در زمانی بوجود آمده بود که دولت آقای هاشمی توانسته بود بخش بسیاری از نیرو‌های خط امامی را مهار و آن‌ها را دچار سکوت کند. در آن زمان راست‌گرایان سنتی که مخالف آزادی بودند، در برابر راست‌گرایان مدرن که طرفدار آزادی لیبرالی بودند قرار گرفتند. اینگونه فضای سیاسی کشور در سیاست‌های راست‌گرایانه و آزادی‌محور ترجمه می‌شد.

موسوی بیان کرد: مسئله‌ای که باعث بوجود آمدن جنبش عدالتخواهی شد، مخالفت با فضای راست‌گرایانه کشور بود و می‌خواست که محور سیاست را از آزادی به عدالت تغییر دهد. همچنین دید جنبش عدالتخواه به مسائل جهانی نیز بود، و این مسائل یک کارنامه درخشانی را برای جنبش عدالتخواه بوجود آورد.

وی افزود: ویژگی اساسی جنبش این بود که مرزی برای نقد نمی‌شناخت به گونه‌ای که به دولت و قوه قضائیه هم‌زمان اعتراض می‌شد.

موسوی با بیان اینکه ما دو گونه آینده شامل قریب و بعید می‌توانیم برای جنبش تصور کنیم، تصریح کرد: شما دانشجویان عدالتخواه از دولت سایه تا جشنواره عمار به انضمام شبکه دانشجویی و طلبگی نیرو‌های فعال آماده به کار دارید پس اگر بین این دو شبکه اتصال خوبی برقرار شود، دیگر محیط عدالتخواهی تحت تاثیر اشخاص قرار نمی‌گیرد.

استاد مدعو چهل و پنجمین نشست سراسری جنبش عدالتخواه دانشجویی با طرح این سوال که در ساختار حاکمیتی جای عدالتخواهی کجاست؟ گفت: یک تصویر این است که ما می‌خواهیم همیشه در حاشیه باشیم و مسئولیت نگیریم. دیدگاه دیگر این است که ما باید حاکمیت را بگیریم. اما راه سوم راه صحیح است، یعنی بجای اینکه سیاست‌های اجرایی کشور از خیابان پاستور بگذرد، از خیابان انقلاب عبور کند.

موسوی بیان کرد: اگر ما بتوانیم آینده قریب را به خوبی پیش بگیریم، آینده بعیدی که تصویر می‌کنیم، دور از ذهن نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جنبش عدالتخواه دانشجویی دولت هاشمی جشنواره عمار قوه قضاییه انتقاد از دولت جنبش عدالتخواه دانشجویی جنبش عدالتخواهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۳۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت مردم گیلان از جنبش‌های دانشجویی در امریکا و اروپا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ اقشار مختلف مردم گیلان به ویژه دانشجویان مانند مردم دیگر استان‌ها، حمایت خود را از برگزاری جنبش‌های دانشجویی در آمریکا و اروپا در دفاع از مردم مظلوم و بی دفاع غزه اعلام کردند.

دانشجویان با تمسخر مفهوم «آزادی بیان» در کشورهای غربی ، به خبرنگار صدا و سیما گفتند: چرا مسئولان این کشورها به دانشجویان اجازه نمی دهند که اعتراض خود را به اعمال ددمنشانه و وحشیانه نظامیان صهیونیستی در مقابل مردم بی دفاع غزه بیان کنند.

دیگر خبرها

  • تشکیلات خودگردان؛ از مهار اعتراضات ضد صهیونیستی تا سرکوب آن
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه اصفهان در حمایت از جنبش دانشجویی آمریکا
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • حمایت مردم گیلان از جنبش‌های دانشجویی در امریکا و اروپا
  • سرکوب جنبش‌های دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • دانشگاهیان تهران در حمایت از جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی چه گفتند؟
  • عکس/ جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در پاریس
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به پاریس رسید
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند