Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@06:58:34 GMT

نخست وزیر طالبان وعده تامین امنیت جهان را داد

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۶۲۳۷

نخست وزیر طالبان وعده تامین امنیت جهان را داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «ملا محمد حسن آخوند»، سرپرست اعلام شده از سوی طالبان افغانستان تحت عنوان نخست وزیر در گفتگویی اعلام کرد که ما به افغانستان بازگشتیم و به دنبال تأمین امنیت برای افغانستانی‌ها و همه جهان هستیم.

به گفته ملامحمدحسن، طالبان برای این لحظه متحمل خسارات سنگینی شده است و دوران خونریزی در افغانستان به پایان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر طالبان در ادامه گفت: رهبران ما در قبال مردم افغانستان با مسئولیت و آزمایش بزرگی روبرو هستند.

این مقام طالبان همچنین اظهار داشت که از مقامات سابق می‌خواهیم به کشور بازگردند و ما امنیت و سلامتشان را تضمین خواهیم کرد.

اظهارات «ملامحمدحسن آخوند» نخستین گفتگوی رسانه‌ای او به عنوان نخست وزیر اعلام شده از سوی طالبان در افغانستان است.

روز گذشته و پس از گذشت بیش از ۲۰ روز از تسلط طالبان بر کابل، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در نشست خبری اعضای کابینه دولت جدید افغانستان را اعلام کرد.

به گفته مجاهد، «ملاهبت‌الله آخوندزاده» همچنان به عنوان رهبر باقی می‌ماند و اسم رسمی دولت جدید، امارت اسلامی افغانستان خواهد بود.

اعلام تشکیل کابینه از سوی گروه طالبان در افغانستان با واکنش‌های متفاوتی روبرو شده و بسیاری از رهبران کشورها از طالبان خواسته اند تا در دولت آینده افغانستان همه گروه‌ها و اقوام این کشور حضور داشته باشند.

کد خبر 5300427

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان طالبان طالبان افغانستان افغانستان ایالات متحده امریکا عراق طالبان رژیم صهیونیستی فلسطین طالبان افغانستان روسیه ترکیه لبنان سوریه پنجشیر عربستان سعودی ایران نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۶۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از طلوع نیوز، جانان سایق سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر وقوع بارندگی‌های سنگین و سیلاب در ۱۵ ولایت این کشور، ۱۴۰ باب خانه مسکونی تخریب شده است.

سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان در این خصوص ادامه داد: در ۳ روز اخیر بر اثر بارندگی شدید و سیلاب در ولایت‌ های قندهار، نورستان، بادغیس، غور، ننگرهار، میدان وردک، هرات، سمنگان، پنجشیر، لغمان، کنر، بغلان، کندز، سرپل و پروان؛ ۸ نفر جان‌باخته و ۳ تن هم مجروح شده اند.

به گزارش طلوع، وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان پیشتر گفته بود که بر اثر وقوع سیلاب‌های اخیر سراسر افغانستان، ۹۰ تن جان باخته و ۵۴ نفر دیگر هم مجروح شده‌ اند.

کد خبر 6091451

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند