Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته محققان، استرس شغلی، اختلالات خواب و خستگی، که به عنوان عوامل پرخطر حمله قلبی و سکته قلبی در نظر گرفته می‌شوند، در بین زنان بیش از مردان در حال افزایش است.

به گزارش برنا؛ به گفته محققان، استرس شغلی، اختلالات خواب و خستگی، که به عنوان عوامل پرخطر حمله قلبی و سکته قلبی در نظر گرفته می شوند، در بین زنان بیش از مردان در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که دیابت، فشار خون شریانی، افزایش کلسترول، سیگار کشیدن، چاقی و عدم تحرک بدنی از عوامل پرخطر قابل تعدیل برای بیماری‌های قلبی و عروقی هستند، اخیراً مشخص شده است که فاکتورهای پرخطر دیگری مانند فشارهای کاری و مشکلات خواب می‌توانند به طور قابل توجهی بر خطرات قلبی عروقی بیفزاید.

در گذشته مردان بیش از زنان تحت تأثیر حملات قلبی و سکته بودند

دکتر «مارتین هانسل»، سرپرست تیم تحقیق از بیمارستان دانشگاه زوریخ، در این باره می‌گوید: «مطالعه ما نشان داد مردان بیشتر از زنان سیگار می کشند و چاق هستند، اما در زنان فاکتورهای پرخطر غیرمتداول حملات قلبی و سکته مانند استرس شغلی، اختلالات خواب و احساس خستگی به مراتب بیشتر است.»

هانسل در ادامه افزود: «این نرخ افزایشی همزمان با افزایش تعداد زنانی است که به صورت تمام وقت کار می‌کنند.»

در این مطالعه، محققان داده‌های ۲۲۰۰۰ زن و مرد در نظرسنجی سلامت سوئیس در سال‌های ۲۰۰۷، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۷ را مقایسه کردند و به افزایش نگران کننده‌ای در تعداد زنانی که دارای عوامل پرخطر غیرمتداول بیماری‌های قلبی عروقی بودند، پی بردند. این روند افزایشی همزمان با افزایش تعداد زنان شاغل تمام وقت از ۳۸ درصد در سال ۲۰۰۷ به ۴۴ درصد در سال ۲۰۱۷ بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استرس سکته قلبی زنان مردان فشار خون سیگار چاقی مشکلات سرپرست تیم بیمارستان زن و مرد سلامت حمله قلبی عوامل پرخطر قلبی و سکته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۶۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان

در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش مهر، این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمار‌های ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید
  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است