Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حوزه فناوری و فضا در هفته‌ای که گذشت با اخبار متعددی مانند«داروهای زیستی، میکروارگانیسم‌هاى زنده‌ هستند»، «برگزاری دهمین مسابقه ملی نانو در سراسر کشور»، «نخبگان افغانستانی در پارک فناوری پردیس پذیرش می‌شوند»، «تشخیص یک سال زودتر سرطان ریه با کمک هوش مصنوعی»، «کشف روشی جدید برای تشخیص سم در میوه‌ها» همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داروهای زیستی، میکروارگانیسم‌هاى زنده‌ هستند

مریم تاج آبادی ابراهیمی رئیس هیات مدیره انجمن پروبیوتیک ایران و مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: شرکت ما اولین شرکتی بوده که در وزارت صنایع، شاخه‌ی تولید میکرواورگانیسم‌های کاربردی در صنایع غذایی را باز کرد و برای اولین بار در کشور مقیاس صنعتی پروبیوتیک‌ها را برای صنایع غذایی تولید کرد. در حال حاضر تمام شرکت‌هایی که محصولات غذایی پروبیوتیک غیر لبنی دارند، این شرکت تامین کننده‌ آن‌هاست. بخش وسیعی از شرکت‌هایی که تولیدات محصولات لبنی پروبیوتیک را دارند، شرکت ما تامین کننده‌ی پروبیوتیک آن‌ها است.

او افزود: این شرکت دانش بنیان روی مکمل‌های دام و طیور و آبزیان و محصولاتی مثل لاکتوفید، دیپرو و پدی گارد تولید می‌کند. پروبیوتیک‌ها در حوزه دام و طیور و آبزیان از اهمیت ویژه ای، هم برای سلامتی و هم برای افزایش عملکرد تولیدات برخوردار هستند. پروبیوتیک‌ها به عنوان مکمل به خوراک دام و طیور و آبزیان اضافه می‌شوند، برای اینکه مقدار مصرف آنتی بیوتیک‌ها را کم و با کمک پروبیوتیک‌ها احتمال ایجاد بیماری‌ها کاهش یابد.

تاج آبادی ادامه داد: محصول توکسین بایندر این شرکت متشکل از آلومینوسیلیکات سدیم، دیواره مخمر و باکتری‌های اسید لاکتیک است که در خوراک دام و طیور استفاده می‌شود. از خواص و اثرات آن می‌توان به جذب و خنثی سازی سموم قارچی خوراک، بهبود ضریب تبدیل و افزایش تولید، بهبود سیستم ایمنی، کاهش آفلاتوکسین M۱، بهبود عملکرد تولید مثلی و کاهش سقط جنین اشاره کرد.

او با اشاره به پروبیوتیک‌ها گفت: براساس تعریف سازمان جهانى غذا و کشاورزى (FAO) وسازمان بهداشت جهانى (WHO) پروبیوتیک‌ها میکروارگانیسم‌هاى زنده‌اى هستند که تجویز مقادیر کافى آن موجب بروز اثرات مفید بر سلامت میزبان خواهد بود. براساس این تعریف سه عامل: زنده بودن میکروارگانیسم، مصرف به مقدارکافى و ایجاد حداقل یک اثر مفید سه شرط لازم براى انتخاب یک میکروارگانیسم به‌عنوان پروبیوتیک است.

تاج آبادی ابراهیمی ادامه داد: در ایران به علت تنوع بالای محصولات تخمیری سنتی جداسازی پروبیوتیک‌ها از این محصولات مثل پنیر‌های سنتی یا ترخینه بسیار مثمر ثمر بوده است. باکتری‌های پروبیوتیک می‌توانند بر فعالیت سلول‌های ایمنی بدن تنظیم التهاب و سیگنالینگ سلول به سلول تأثیر بگذارند. یکی از راه‌های تقویت باکتری‌های سالم روده، خوردن غذا‌هایی مانند فیبر است. افزایش مصرف فیبر‌های گیاهی از سبزیجات، میوه ها، حبوبات، غلات سبوس دار، آجیل و دانه‌ها نیز موثر است. برای جذب این فیبر نباید به یک منبع غذایی وابسته بود، بلکه باید از انواع منابع آن‌ها را دریافت کرد.

استفاده از مکمل‌های پروبیوتیک در کنار دیگر مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند راهکار مناسبی جهت کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های ویروسی مثل کرونا از طریق تقویت سیستم ایمنی بدن باشد. در این خصوص مکمل Bio Flora برای افراد بالغ و Bio Kid برای کودکان از محصولات گروه این شرکت دانش بنیان با داشتن پروبیوتیک‌های لاکتوباسیلوس و بیفیدیو باکتریوم که باعث حفظ و تقویت فلور طبیعی دستگاه گوارش، بهبود ایمنی مخاطی و تقویت عملکرد سیستم ایمنی می‌شوند، پیشنهاد می‌شود. امید است که در این شرایط بحرانی با بالا بردن سطح ایمنی بدن و رعایت شدید نکات بهداشتی، قدم مثبتی در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا داشته باشیم.

رئیس هیات مدیره انجمن پروبیوتیک ایران اظهار کرد: محصولات این شرکت به مرحله‌ی تجاری سازی رسیده و در پروبیوتیک‌های غذایی و مکمل‌های دامی محصولات این شرکت پیشرو در بازار است. چالش‌های زیادی وجود داشته است. بحث تولید هر روزش یک چالش و حل کردن یک معما است. ولی با صبوری و با ایجاد زیر ساخت‌های درست و با تکیه به دانش این شرکت سعی کرده است یک به یک این چالش‌ها را حل کند.

برگزاری دهمین مسابقه ملی نانو در سراسر کشور

محمد باقر مطلق دبیر گروه آموزش ستاد فناوری نانو در دهمین مسابقه ملی نانو اظهار کرد: دهمین مسابقه ملی فناوری نانو، ۱۲ شهریور ماه در ۲۱ حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار شد. البته این مسابقات در سال‌های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا اتفاق نیفتاد.

او گفت: مرحله دوم دهمین مسابقه ملی فناوری نانو، به صورت حضوری و از ساعت۱۰:۳۰ الی ۱۲، در ۲۱ حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار خواهد شد. در این رویداد، ۳۰۸ نفر از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مقاطع و رشته‌های تحصیلی مختلف به رقابت پرداختند.

دبیر ستاد نانو فناوری تصریح کرد:مسابقه ملی فناوری نانو به عنوان بزرگ‌ترین رویداد دانشگاهی در زمینه فناوری نانو، هر ساله توسط بنیاد آموزش فناوری نانو، به عنوان متولی ترویج فناوری نانو در بخش دانشگاهی ستاد ویژه توسعه فناوری، برگزار می‌شود و دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته‌ها و مقاطع تحصیلی مختلف در این مسابقه به رقابت می‌پردازند.

باقرمطلق بیان کرد: این مسابقه به صورت آزمون چهار گزینه‌ای در ۵ سرفصل مفاهیم پایه و نانوساختارها، سنتز و روش‌های ساخت، روش‌ها و تجهیزات شناسایی و آنالیز، کاربرد‌های فناوری نانو، و تجاری‌سازی و محصولات نانو ساخت ایران، طراحی شده است.

او تصریح کرد:به برترین‌های مسابقه ملی فناوری نانو جوایز مختلفی نظیر امتیاز بنیاد ملی نخبگان، جوایز نقدی، و اعتبار شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی اختصاص خواهد یافت و همچنین این افراد، شرایط ورود به برنامه نانواستارت‌آپ و شبکه مدرسان نانو را پیدا خواهند کرد.

دبیر ستاد آموزش فناوری نانو گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، دهمین مسابقه ملی فناوری نانو به صورت دو مرحله‌ای برنامه‌ریزی شد. مرحله اول به صورت آزمون آنلاین در روز‌های ۹، ۱۰ و ۱۱ مرداد ماه برگزار شد و از بین ۴۶۵۶ ثبت‌نامی آزمون، ۳۰۸ نفر به مرحله دوم راه پیدا کردند.

باقرمطلق بیان کرد: جهت حفظ سلامتی شرکت‌کنندگان در شرایط موجود کشور و بر اساس محل استقرار داوطلبان، ۲۱ حوزه امتحانی در سراسر کشور جهت برگزاری آزمون مرحله دوم به صورت حضوری انتخاب شد. تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز بیشترین تعداد شرکت‌کننده را در بین حوزه‌های امتحانی دارند.

نخبگان افغانستانی در پارک فناوری پردیس پذیرش می‌شوند

با توجه به ناپایداری شرایط سیاسی و اجتماعی در کشور دوست، همسایه و برادر افغانستان و در جهت یاری به برادران و خواهران مسلمان برای ادامه فعالیت‌­های حرفه‌­ای خود در حوزه فناوری و نوآوری و در راستای اهداف بین‌­المللی و دیپلماسی فناوری این مجموعه، پارک فناوری پردیس فرصت­‌های محدودی را برای جوانان نخبه و کارآفرین افغانستانی برای کارآفرینی و تأسیس استارتاپ و یا اشتغال در شرکت­‌های فناور مستقر در پارک با شرایط و امکانات زیر فراهم کرده است.

حضور شرکت‌­ها و استارتاپ‌­های تأسیس شده توسط شرکت­‌های خارجی در پارک‌ها و بین المللی سازی فعالیت و بازار شرکت‌ها از اهداف تأسیس پارک‌ها در جهان محسوب می­‌شود. در حال حاضر نیز ده‌ها نیروی خارجی در شرکت‌های پارک مشغول به کار هستند و ۷ شرکت نیز دارای سهامداران خارجی هستند.

متقاضیان تأسیس استارتاپ در پارک فناوری پردیس لازم است فرم درخواست را دانلود و تکمیل کرده و همراه با مدارک زیر به ایمیل پارک ارسال کنند.

-تصویر پاسپورت اعضای تیم
-رزومه افراد تیم
-تصویر مدرک تحصیلی افراد تیم
-کاتالوگ، بروشور یا هر توضیحات تکمیلی درخصوص استارتاپ خود (در صورت وجود)
-تصویر ثبت اختراع، گواهینامه، جوایز علمی و ... (در صورت وجود)

*در عنوان ایمیل نوشته شود: پذیرش کارآفرینان افغانستان

سایر شرایط:

ظرفیت پذیرش استارتاپ­‌های افغانستانی در پارک در حال حاضر ۲۰ تیم است.
- اشتغال در شرکت­‌های پارک محدودیتی ندارد و بسته به میزان اعلام نیاز شرکت‌ها خواهد بود.
- مهلت اقدام درخصوص هر ۲ محور تا پایان ماه سپتامبر ۲۰۲۱ است.
 - متقاضیان تأسیس استارتاپ، طی یک جلسه ویدئو کنفرانس توسط پارک بررسی و ارزیابی خواهند شد و نتیجه ارزیابی از طریق ایمیل به آن‌ها اطلاع رسانی می‌­شود.
- متقاضیان اشتغال در شرکت‌های پارک نیز توسط شرکت‌ها طی یک جلسه ویدئو کنفرانس مصاحبه خواهند شد.

تشخیص یک سال زودتر سرطان ریه با کمک هوش مصنوعی

بر اساس تحقیقات ارائه شده در کنگره بین‌المللی انجمن تنفسی اروپا، یک برنامه هوش مصنوعی (AI) می‌تواند علائم سرطان ریه را در سی تی اسکن یک سال قبل از تشخیص با روش‌های موجود شناسایی کند. 

سرطان ریه شایع‌ترین علت مرگ ناشی از سرطان است و سالانه حدود ۱.۸ میلیون نفر در سراسر جهان جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست می‌دهند. سرطان ریه اغلب در مراحل دیر تشخیص داده می‌شود که احتمال موفقیت درمان را کاهش می‌دهد. 

محققان امیدوارند استفاده از هوش مصنوعی برای حمایت از غربالگری سرطان ریه بتواند این روند را سریع‌تر و کارآمدتر کرده و در نهایت به تشخیص بیشتر بیماران در مراحل اولیه کمک کند.

از توموگرافی کامپیوتری یا سی تی اسکن در حال حاضر برای تشخیص علائم تومور ریه استفاده می‌شود و پس از آن بیوپسی یا جراحی برای تایید بدخیم بودن تومور استفاده می‌شود. اما هر اسکن شامل یک رادیولوژیست متخصص است که حدود ۳۰۰ تصویر را بررسی کرده و به دنبال علائم سرطان است که می‌تواند بسیار کوچک باشد. آزمایش‌ها با استفاده از سی تی اسکن برای غربالگری افراد در معرض خطر بالای سرطان ریه امیدوارکننده بوده است، اما غربالگری با دشواری عملی رادیولوژیست که هر تصویر را به طور جداگانه بررسی می‌کند، مشخص می‌شود که چه کسی به آزمایش‌ها بیشتر نیاز دارد.

محققان برنامه هوش مصنوعی خود را با استفاده از مجموعه‌ای از سی تی اسکن ۸۸۸ بیمار که قبلا توسط رادیولوژیست‌ها برای شناسایی رشد مشکوک مورد بررسی قرار گرفته بودند، آموزش دادند.

سپس آن‌ها را بر روی گروه‌های مختلف ۱۱۷۹ بیمار که در آزمایش غربالگری ریه با سه سال پیگیری قرار گرفتند، با استفاده از سی تی اسکن که در دو سال آخر آزمایش انجام شده بود، بررسی کردند. این شامل ۱۷۷ بیمار بود که پس از اسکن نهایی در آزمایش، با بیوپسی به سرطان ریه مبتلا شدند.

این برنامه ۱۷۲ مورد از ۱۷۷ تومور بدخیم در آن سی تی اسکن را شناسایی کرد، به این معنی که ۹۷ درصد در تشخیص سرطان موثر بود. پنج توموری غیر قابل شناسایی نزدیک مرکز قفسه سینه بود، جایی که تشخیص تومور‌ها از قسمت‌های سالم بدن دشوارتر است.

محققان همچنین این برنامه را روی اسکن‌هایی انجام دادند که یک سال قبل از تشخیص تومور‌ها در همان ۱۱۷۹ بیمار انجام شد و توانست ۱۵۲ ناحیه مشکوک را تشخیص دهد که بعدها سرطان تشخیص داده شد.

با این حال، محققان می‌گویند این برنامه همچنین مناطق مشکوک زیادی را تشخیص می‌دهد که سرطانی نیستند (مثبت کاذب) و قبل از استفاده از برنامه در کلینیک، باید به شدت بهبود یابد، زیرا بررسی همه این‌ها منجر به بیوپسی غیر ضروری می‌شود.

اودلان گفت: غربالگری سرطان ریه به این معناست که سی تی اسکن‌های بیشتری انجام می‌شود و ما رادیولوژیست کافی برای بررسی همه آن‌ها را نداریم. به همین دلیل ما نیاز به توسعه برنامه‌های کامپیوتری داریم که می‌تواند کمک کننده باشد. مطالعه ما نشان می‌دهد که این برنامه می‌تواند علائم احتمالی را پیدا کند و سرطان ریه را یک سال زودتر تشخیص دهد. هدف از تحقیقات ما جایگزینی رادیولوژیست‌ها نیست بلکه کمک به آن‌ها با دادن ابزاری است که می‌تواند اولین علائم سرطان ریه را تشخیص دهد.

محققان قصد دارند روی سیستم جدیدی کار کنند که بتواند بین بافت بدخیم و غیر بدخیم تمایز قائل شود تا به رادیولوژیست‌ها کمک کند تصمیم بگیرند که کدام بیماران باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرند.

دبیرکل انجمن تنفسی اروپا و مشاور پزشکی تنفسی در موسسه ملی سل و بیماری‌های ریوی در ورشو، لهستان گفت: تشخیص زودهنگام سرطان ریه برای بهبود میزان بقا حیاتی است و غربالگری گامی مهم در این راستا خواهد بود. تحقیقات نشان می‌دهد که غربالگری با سی تی اسکن می‌تواند مرگ و میر ناشی از سرطان ریه را کاهش دهد.

این کار امیدوار کننده است، زیرا نشان می‌دهد که هوش مصنوعی می‌تواند به ما در بررسی سریع اسکن‌ها و حتی نشانه‌های سرطان در مراحل اولیه کمک کند. با این حال، قبل از استفاده از این برنامه، محققان باید آن را در تشخیص بهتر بین بافت ریه غیر طبیعی، اما خوش خیم و بافتی که احتمالا سرطانی است، به کار گیرند.

کشف روشی جدید برای تشخیص سم در میوه‌ها

دانشمندان شرکت کننده در یک مطالعه، سادگی، مقرون به صرفه بودن و توانایی یافتن غلظت های کمی از ذرات مضر از جمله محسنات و مزایای فناوری جدید هستند. 

استفاده از تیابندازول در فرآوری مواد غذایی در روسیه و اتحادیه اروپا ممنوع است. با این حال دانشمندان توضیح می دهند که از این ماده سمی در کشاورزی برای درمان گیاهان برای محافظت از آنها در برابر آفات، پوسیدگی و کپک استفاده می شود. اما بقایای تیابندازول پس از استفاده از آن در خاک به راحتی وارد محیط زیست و سپس وارد سبزیجات و میوه ها می شود.

کنستانتین کاتین گفت: تیابندازول برای انسان سمی است. از جمله علائم اصلی مسمومیت می توان به حالت تهوع، استفراغ، سردرد، خواب آلودگی و تب اشاره کرد. تیابندازول هنگامی که وارد بدن می شود منجر به نارسایی کبدی، ایجاد اختلال در رشد جنین در زنان باردار یا ایجاد واکنش آلرژیک می‌شود.

سازمان غذا و داروی اتحادیه اروپا و سایر سازمان‌های مشابه تأثیر این ماده سمی  بر موجودات زنده را خطرناک می دانند.

متخصصان روش جدیدی برای یافتن تیابندازول در میوه‌ها، حتی در کوچکترین غلظت ایجاد کرده‌اند. برای این کار، آنها یک محلول ویژه  تهیه کرده‌اند. ترکیب این ترکیب شیمیایی با استفاده از برخی محاسبات با مقایسه ساختار الکترونیکی مولکول‌های تیابندازول و سایر مواد، انتخاب شده است.

کاتین گفت: هدف از  محاسبه DFT انتخاب ترکیب محلول متناسب با تیابندازول مانند کلید برای قفل است. برای ما مهم بود که محلول حاصله حتی در شرایطی که تیابندازول بسیار کم و آلاینده های دیگری در محصول غذایی وجود دارد، به طور موثر با این ماده سمی تداخل داشته باشد.

پس از آزمایش گزینه های مختلف، دانشمندان یک ترکیب مولکولی مناسب بر اساس بتائین و پیروسلیمئیک اسید پیدا کرده اند که تیابندازول را در میوه ها یافته به آن متصل شده و حضور آن را برجسته می کند.

به گفته دانشمندان، یافتن حتی کوچکترین دوزهای این  ماده سمی (حداکثر 0.1 میلی گرم در لیتر) را در تقریباً همه انواع میوه های صادر شده، امکان‌پذیر کرده است.

کنستانتین کاتین گفت: حداکثر مقدار مجاز تیابندازول در میوه ها و سبزیجات توسط مقامات دولتی مربوطه تعیین می شود. هنجارها و موازین در کشورهای گوناگون  و برای میوه های مختلف اندکی با هم فرق داشته و تقریباً ۵ میلی گرم در لیتر است. فناوری پیشنهادی ما قادر به تعیین غلظت، تیابندازول حتی  ۵۰ برابر کمتر از حداکثر مجاز مجاز است.

پیشتر تیابندازول را با استفاده از الکتروفورز مویرگی یا طیف سنجی فلورسانس جستجو می‌کردند. اینها روشهای گران قیمتی هستند که به تجهیزات خاصی نیاز دارند که در همه آزمایشگاه‌ها موجود نیست، در حالی که بتائین و اسید پیروسلیلیک به میزان حداکثر در دسترس کامل دانشمندان هستند.

پژوهشگران قصد دارند این فناوری را ثبت کرده  و به کمیسیون اتحادیه اروپا ارائه دهند تا بتوان از آن برای بازرسی محصولات غذایی صادر شده از ترکیه به اتحادیه اروپا استفاده کرد. علاوه بر این، متخصصان در حال توسعه فناوری مشابهی برای جستجوی مواد سمی در لوازم آرایشی هستند.

دانشمندان ترکیه و عربستان سعودی نیز در این مطالعه شرکت کردند.

نکات مطرح شده در این مقاله، نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده بوده و الزاماً عقاید هیئت تحریریه اسپوتنیک را بازتاب نمی دهد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نخبگان افغانستانی سرطان ریه هوش مصنوعی مسابقه ملی فناوری نانو پارک فناوری پردیس افغانستانی در پارک دهمین مسابقه ملی استفاده می شود اتحادیه اروپا سراسر کشور پروبیوتیک ها یک سال زودتر سرطان ریه حال حاضر هوش مصنوعی سی تی اسکن میوه ها دام و طیور ماده سمی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۲۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران‌هلث‌

با توجه به تجربه موفق برگزاری ایستگاه کار در نمایشگاه اینوتکس، این رویداد برای اولین بار در نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ با هدف معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث اجرا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سجاد عباسی فشمی، مدیرکل ترویج و توسعه پارک فناوری پردیس با اشاره به برگزاری ایستگاه کار در نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ گفت: با توجه به تجربه موفق برگزاری ایستگاه کار در نمایشگاه اینوتکس، این رویداد برای اولین بار در نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ با هدف معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث که در حقیقت بهترین‌ها و برترین‌های این صنعت هستند، اجرا خواهد شد.

وی افزود: در ماه‌های گذشته و با همکاری دانشگاه‌های مطرح کشور، فرایند دریافت رزومه از فارغ‌التحصیلان یا دانشجویایی که در ترم‌های پایانی حوزه‌های مرتبط با صنایع سلامت یا تجهیزات پزشکی مشغول به تحصیل هستند، جهت تصدی چندین موقعیت شغلی مورد نیاز زیست بوم انجام شده و تاکنون صدها رزومه به دست ما رسیده که بررسی‌های اولیه و غربال آن در حال انجام است. 

عباسی فشمی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های ایستگاه کار، رویداد صدف جاب میت خواهد بود. هدف صدف جاب میت ارتباط و اتصال بین صنعت، دانشگاه و فناوری است، به نحوی که مصاحبه‌های استخدامی افراد و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه در محل نمایشگاه انجام خواهد شد.

مدیرکل ترویج و توسعه پارک فناوری پردیس گفت: در ایام برگزاری نمایشگاه بازدیدکنندگانی که در قالب فردی یا در گروه‌های دانشجویی از ایستگاه کار بازدید می‌کنند، می‌توانند رزومه خود را برای سامانه صدف ارسال کنند. اما تنها تفاوت فرایند آنان این است که غربالگری و هماهنگی جلسات آنها پس از اتمام نمایشگاه اجرا خواهد شد. همچنین در محل غرفه برای افرادی که می‌خواهند تحصیلات دانشگاهی در حوزه سلامت داشته و هنوز مردد به انتخاب رشته هستند و نیز دانشجویانی که در ترم‌های ابتدایی هستند، مشاوره‌های شغلی و منتورینگ در نظر گرفته شده است.

به نقل از پارک فناوری پردیس، کارفرمایان و کارجویان تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی می‌توانند به سامانه صدف به نشانی iranhealth2024.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد
  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • معرفی نیروی مستعدجویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران‌هلث‌
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فناوری «وعده صادق»
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی