Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اهمیت بازسازی اعتماد عمومی در کشور بیان کرد: برای بازگشت سرمایه اجتماعی به کشور ما دو مبنا نیاز داریم که این دو محور در کلام پیامبر اعظم (ص) نیز آمده است که فرموده اند: خداى عزوجل هيچ پيامبرى را نفرستاد، مگر با راستگويى و برگرداندن امانت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: صداقت و امانت‌داری منشا شکل‌گیری اعتماد در جامعه است. اصلا در جامعه بشری زمانی ارتباط انسان‌ها را با همکاری، همدلی و هم افزایی افژایش می یابد که با هم صادقانه سخن گفته و به وعده خود وفا کنند؛ مسئولیت ها امانت محسوب می‌شوند و مردم با انتخاب خود مسئولیت را به عنوان یک امانت بزرگ الهی بر عهده رئیس جمهور نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان قرار می دهند. 

حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم افزود: امانت داری و حفظ امانت به این معناست که مسئول تمام همت خود را به کار بگیرد تا این امانت را به خوبی صیانت کند. علاوه بر این مساله صداقت مهم است که اگر مردم از مسئولان صداقت را شاهد باشند عمل به وعده ها بهترین وسیله بازگرداندن اعتماد به مردم است؛ همانگونه که اعتماد سوزی شده و وعده های داده شده توسط مسئولان گذشته فراموش شد و اعتماد از دست رفت، همانگونه هم باید با صداقت و امانت‌داری و وفای به عهد این اعتماد مجدا باید احیا شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اعتماد باعث کاهش هزینه های اجتماعی خواهد شد؛ یعنی هزینه برخوردها، تظاهرات و اعتراضات کاهش یافته و نتیجه این خواهد شد که اگر دولت وعده ای بدهد حتما عمل خواهد کرد و ارتباط نزدیک با مردم را موجب خواهد شد؛ مردم وقتی خواسته هایشان را مستقیم با مسئولان مطرح کنند احساس می‌کنند که بین آنها و مسئولان ارتباط برقرار است و می‌توانند به سادگی مسائل خود رامطرح کرده و نیازی به اعتراض  نیست.

بیشتر بخوانید

روحانی، ناطق‌نوری یا لاریجانی؛ چه کسی میراث‌دار هاشمی خواهد شد؟

انتهای پیام/ 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دولت سیزدهم اعتماد عمومی امانت داری خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۴۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است

رئیس‌کل دادگستری گیلان با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در حادثه آتش‌سوزی امام‌زاده ابراهیم شفت محرز شده است، گفت: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل نموده و اهمال آنان گسترش آتش‌سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت، برخورد قاطع خواهد کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با ابراز تأسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم از تلاش‌های هلال‌احمر، اورژانس و تمامی نهادهایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد و از برخورد دستگاه قضایی با مقصرین حادثه آتش‌سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسئولان خاطی در این منطقه خبر داد.
وی با تأکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده است، گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک‌رسانی حادثه‌دیدگان از حداکثر امکانات استفاده نمایند.
رئیس‌کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد، افزود: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه بر ضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تأکید شد.
حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است، اظهار کرد: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل نموده و اهمال آنان گسترش آتش‌سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت، برخورد قاطع خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است
  • همایش مادران مقاومت در شهرستان ساوه
  • ثبت ۶ هزار مراجعه به مراکز مشاوره پلیس سمنان
  • قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است
  • تاثیرگذاری فرهنگی وظیفه آحاد مردم جامعه است
  • حضور ۴ تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • رئیسی: آنچه دولت را در دل مردم جای می‌دهد، صداقت است
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • بازار انتخابات در تبریز داغ شد/ اوج هیجان در ستادهای تبلیغاتی