Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@01:29:32 GMT

چیدن نارنگی سبز متوقف شد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۵۱۲۴

رییس اتحادیه بارفروشان گفت: چیدن نارنگی سبز تا اول مهر متوقف شد تا آسیبی به سلامت مردم وارد نشود.

خبرگزاری میزان _ ایلنا نوشت: مصطفی دارایی نژاد در مورد وضعیت عرضه و تقاضای میوه اظهار داشت: روزانه تقریبا ۱۵ تا ۲۰ هزار تن میوه، سبزیجات و صیفی‌جات وارد میدان تره‌بار مرکزی می‌شود. براساس آخرین آمار میزان تولید امسال مرکبات کشور اعم از پرتقال و نارنگی فقط در استان مازندران در حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اتحادیه بارفروشان ادامه داد: البته میزان تولید پرتقال امسال کشور نسبت به سال گذشته ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش دارد که افزایش ۳۰ درصدی تولید نارنگی می‌تواند آن را جبران کند، در واقع همپوشانی هم خواهند بود و از همین روی مشکلی در مصرف داخلی و صادرات نخواهیم داشت.

دارایی نژاد در مورد اقدام به رنگ‌آوری نارنگی اظهار داشت: متاسفانه اخیر تعدادی دلالان با گاز اتیلن اقدام به رنگ‌آوری نارنگی می‌کنند که به سلامت جامعه مضر است. باید توجه داشت که براساس قاعده، زمان برداشت نارنگی از اول مهرماه است تا هم قند آن بین ۷.۵ تا ۸ برسد و هم شیرین و زردرنگ شود. اما این دلالان بدون توجه به این موضوع، از اوایل ماه جاری شروع به چیدن کردند.

وی ادامه داد: البته پس از اطلاع‌رسانی ما؛ تعاونی باغداران، استانداری مازندران و کشاورزان به توصیه اتحادیه لبیک گفتند و چیدن سبز نارنگی را تا اول مهر متوقف کردند تا آسیبی به سلامت مردم وارد نشود. همچنین اطلاع رسانی شد که امسال به هیچ وجه اجازه رنگ‌آوری پرتقال را نخواهیم داد، بنابراین کشاورزان نباید زودتر از ۱۰ آبان شروع به چیدن پرتقال کنند.

دارایی نژاد در مورد برداشت سیب هم اظهار داشت: براساس برآورد‌ها کل برداشت سیب کشور اعم از دماوند، سلماس، نقده، میانه، مراغه، اشنویه، سمیرم، ... در حدود ۵ میلیون تن خواهد بود که در این مورد هم مشکلی نداریم.

رییس اتحادیه بارفروشان خاطرنشان کرد:، اما تولید لیموشیرین جهرم و رودان کشور نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش دارد. رنگ‌آوری لیموشیرین هم به ندرت انجام می‌شود، چون بازار واکنش منفی نشان می‌دهد.

وی در مورد آخرین وضعیت عرضه هویج نیز اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت تولید هویج خوب است و به زودی تولید ازنا، الیگودرز، بناب و اقلید فارس وارد بازار خواهد و در حال حاضر نرخ هر کیلو هویج در میدان تره‌بار ۱۰ تا ۱۲ است. با این شرایط تولید از یک ماه دیگر، وضعیت بگونه‌ای است که سر نخریدن هویج دعوا می‌شود.

دارایی نژاد در مورد افزایش قیمت میوه هم گفت: قیمت میوه نسبت به سال گذشته ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته است که دلیل آن چندین برابر شدن هزینه حمل، کارگر، سردخانه، جعبه و ... است.

بیشتر بخوانید: مواظب نوبرانه‌های فریبنده پاییز باشید

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: نارنگی میوه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نارنگی میوه رنگ آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۵۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی را مسدود کرد

به نقل از راشا تودی، این حکم به نفع بانک وی‌تی‌بی روسیه که دومین بانک بزرگ وام‌دهنده این کشور است، صادر شد.

به نوشته راشا تودی، پس از اینکه واشنگتن به عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین، در سال ۲۰۲۲ نسبت به مسدود کردن ۴۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از دارایی‌های بانک وی‌تی‌بی روسیه که در نزد غول بانکی آمریکایی (جی پی مورگان) نگهداری می‌شد، اقدام کرد، بانک وی‌تی‌بی روسیه نیز شکایتی بر علیه بانک جی‌پی مورگان و شرکت‌های تابعه آن تنظیم و آن را به دادگاه سن پترز بورگ ارائه کرد.

بر اساس پرونده‌های دادگاه سن پترزبورگ، بانک وی‌‎تی‌بی شکایت خود را در ۱۷ آوریل (۲۹ فروردین) از جی پی مورگان و شرکت‌های تابعه آن که در مناطق سن پترزبورگ و لنینگراد فعالیت دارند، به این دادگاه ارائه کرده است.

در حکم دادگاه سن پترزبورگ آمده است: ۴۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از محل وجوه موجود در حساب‌های جی پی مورگان در روسیه و نیز از محل «اموال منقول و غیرمنقول» این بانک از جمله سهام آن در یکی از شرکت‌های تابعه روسیه مسدود شده است.

جلسه بعدی رسیدگی به این پرونده برای روز ۱۷ جولای (۲۸ خرداد) تعیین شده است.

 از آغاز حمله به اوکراین، کشور‌های غربی بیش از ۳۳۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه در خارج از این کشور را مصادره کرده‌اند. رهبران گروه هفت متشکل از هفت کشور بزرگ اقتصادی جهان در ماه جاری گفتند که دارایی‌های روسیه تا زمانی که مسکو خسارات جنگ اوکراین را بپردازد مسدود باقی می‌ماند، اما آنها این موضوع را هم تشخیص دادند که به ایجاد یک سازوکار بین‌المللی برای جبران خسارت‌ها، تلفات و جراحت‌های ناشی از حمله روسیه نیاز است.

اورسلا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا ماه گذشته در کنفرانس کمک به بازسازی اوکراین وعده داد که تا تعطیلات تابستان شیوه‌ای قانونی برای استفاده از دارایی‌های روسیه به نفع اوکراین ارائه شود، اما این وعده نگرانی‌هایی را در بین دیپلمات‌ها و مقامات این اتحادیه برانگیخت. آنها ماه‌ها مشغول بحث درباره ایده‌هایی در این زمینه بودند و آن را به شکل فزاینده‌ای دشوار یافتند.

بر اساس قوانین بین‌المللی، دارایی یک کشور را می‌توان از طریق رای‌گیری در شورای امنیت، حکم دیوان بین‌المللی دادگستری یا یک توافق بعد از جنگ مصادره کرد، اما هیچ یک از این شیوه‌ها محتمل به نظر نمی‌رسند.

روسیه به عنوان عضو شورای امنیت هر گونه رای‌گیری در این نهاد را وتو خواهد کرد. هیچ توافقی تا زمانی که جنگ ادامه دارد بدست نمی‌آید و پرونده‌ای به دادگاه بین المللی دادگستری ارائه نشده است و اگر هم می‌شد قوانین بین‌المللی علیه توقیف دارایی‌های بانک مرکزی روسیه بود، زیرا به گفته کارشناسان حقوقی، این مساله نقض حاکمیت این کشور خواهد بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • قیمت انواع میوه یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • الجزایر در آستانه پیوستن به بانک بریکس
  • صادرات بیش از ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران
  • ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی را مسدود کرد