Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:11:08 GMT

وکالت، تجارت و رقابت نیست

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۵۲۲۹

وکالت، تجارت و رقابت نیست

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، جعفر کوشا روز شنبه در نشست خبری با اشاره به بازداشت اخیر چند وکیل اظهارداشت: چند تن از وکلای ما بازداشت شدند و از رئیس قوه قضاییه خواهش می‌کنم ترتیب خلاصی این وکلا را با دریافت وثیقه فراهم کنند. 

وی با اشاره به طرحی که قرار است فردا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود و براساس آن وکالت را کسب و کار تلقی کنند، افزود: سوگند، وضع قوانین و مقررات نظارتی و انتظامی و در نهایت تربیت وکیل امر مهمی است که در سایر شغل‌ها به این سختی و شدت دیده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: ماهیت امر دفاع، ماهیت حقوقی وکیل و ماهیت حقوقی وکالت نباید با بحث تجارت و رقابت خلط شود.

کوشا اظهارداشت: آنچه که برای نهاد مدنی با ارزش است رکن رکین استقلال و آزادی در دفاع است و لایحه استقلال کانون وکلا در دهه ۳۰ به تصویب مجلس رسید و قوانین و مقررات مربوط به این نهاد باید توسط کسانی تصویب شود که از ماهیت وکالت اطلاع داشته باشند.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران گفت: ماهیت وکالت نباید با تجارت ختم شود وجود آزمون و نظارت بر آن در هر جامعه از بدیهیات است. 

ادامه دارد .....

1352

برچسب‌ها وزارت دادگستری کانون وکلای دادگستری قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت دادگستری کانون وکلای دادگستری قوه قضاییه وزارت دادگستری کانون وکلای دادگستری قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۵۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جدید دادگستری کل استان قزوین منصوب شد

با حکم حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، حجت الاسلام علی مصطفوی نیا به عنوان رئیس جدید دادگستری کل استان قزوین منصوب شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، با حکم حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، حجت الاسلام علی مصطفوی نیا به عنوان رئیس جدید دادگستری کل استان قزوین منصوب شد.

پیش از این علی شعبانی رئیس کل دادگستری قزوین بود و حجت الاسلام مصطفوی نیا پیش از این رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بوده است.

رئیس جدید دادگستری قزوین در سابقه کاری خود دادستانی رشت را نیز در کارنامه دارد.

دیگر خبرها

  • جزییات و شیوه قتل بازپرس ویژه و قاضی سابق در آمل
  • دستگیری ۵ نفر در ارتباط با قتل بازپرس سابق در آمل
  • جزییات قتل بازپرس سابق در آمل؛ ۵ نفر دستگیر شدند
  • لیست 6 نفره از وکلای خوب تهران به همراه سوابق
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • قاضی‌القضات جدید قزوین منصوب شد
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • رئیس جدید دادگستری کل استان قزوین منصوب شد
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌