Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری به مهر، وبگاه شبکه خبری «جیو» پاکستان در خبری اعلام کرد که این کشور میزبان برگزاری نشست رایزنی رؤسا و مقامات ارشد اطلاعاتی کشورهای منطقه با موضوع بررسی وضعیت به سرعت در حال تغییر افغانستان در پی تسلط طالبان، بوده است.

به ادعای این رسانه پاکستانی، ژنرال «فیض حمید» رئیس سازمان اطلاعات پاکستان (آی اس آی) میزبان رؤسای اطلاعات کشورهای روسیه، ایران، چین، قزاقستان، ترکمنستان و ازبکستان در این نشست بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود که شرکت کنندگان در این نشست درباره وضعیت امنیتی افغانستان تبادل نظر کردند و این در حالی است که طالبان تنها چند روز پیش از تشکیل دولت موقت در افغانستان خبر داد.

پیشتر نیز فیض حمید در رأس یک هیأت بلندپایه از پاکستان، به دعوت شورای رهبری طالبان به کابل سفر کرده بود و گفته شده بود که وی در این سفر قرار بوده است در مورد روابط تجاری و امنیتی طالبان با پاکستان گفتگو کند.

لازم به ذکر است که طالبان هفته گذشته فهرست اعضای کابینه و رئیس دولت جدید در افغانستان را معرفی کرد که بر خلاف وعده‌های اولیه این گروه، خبری از فراگیر بودن و وجود چهره‌ها و شخصیت‌ها از اقوام مختلف این کشور در دولت مذکور نیست.

جبهه پنجشیر در افغانستان به رهبری «احمد مسعود» که در حال مبارزه با طالبان در دره‌های ولایت پنجشیر و نواحی اطراف آن است، با بیان اینکه کابینه معرفی شده از سوی طالبان مشروعیت ندارد اعلام کرد که این جبهه بعد از مشورت با شخصیت‌های سیاسی، ساختار حکومت انتقالی مردم سالار را اعلام خواهد کرد.

کد خبر 5302805

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان پاکستان طالبان افغانستان ایالات متحده امریکا فلسطین رژیم صهیونیستی طالبان روسیه طالبان افغانستان عراق لبنان ترکیه 11 سپتامبر ایران سوریه عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۶۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند

وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان اعلام کرد افغانستان در همکاری با ترکمنستان و قزاقستان، سعی دارد با ایجاد یک مرکز لجستیکی در ولایت هرات، نفت روسیه را از راه افغانستان به جنوب آسیا انتقال دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «نورالدین عزیزی» وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان اعلام کرد هیئت حاکمه افغانستان با قزاقستان و ترکمنستان برای ایجاد یک مرکز لجستیکی در هرات با هدف تبدیل این کشور به نقطه لجستیکی اصلی برای صادرات منطقه توافق کرده‌اند.

عزیزی در گفتگو با «رویترز» گفت هدف ایجاد این مرکز لجستیکی صادرات منطقه، از جمله نفت روسیه به جنوب آسیا است.

وی افزود: پس از نشست هفته گذشته طالبان با مقام‌های ترکمنستان و قزاقستان در کابل، توافق شده که گروه‌های فنی در جریان دو ماه توافقنامه کتبی را در مورد طرح‌های رسمی برای ساخت این مرکز لجستیکی آماده کنند.

به گفته عزیزی، پس از شش ماه گفتگو پیرامون طرح ایجاد این مرکز تصمیم گرفته شده که هر سه کشور در ساخت این مرکز مشترک سرمایه‌گذاری کنند.

وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان در ادامه خاطرنشان کرد این مرکز بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر طالبان برای بهره‌گیری از موقعیت استراتژیک افغانستان است.

قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارندعبدالکبیر: اتصال منطقه‌ای بدون افغانستان ممکن نیست

وی اضافه کرد: براساس گفتگوهای ما، قرار است یک مرکز لجستیکی در ولایت هرات ایجاد شود که می‌تواند شمال را به جنوب آسیا متصل کند.

طبق گفته وی، این مرکز لجستیکی ظرفیت نگهداری یک میلیون تُن نفت را خواهد داشت.

عزیزی درباره تاریخ آغاز عملی این پروژه جزئیاتی ارائه نکرد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • رایزنی ایران و افغانستان بر تقویت ترانزیت از مسیر چابهار
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان