Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بررسی‌ها و پژوهش‌ها در مورد کرونا در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آغاز شده و گروه‌های مختلف در این مورد در حال پژوهش هستند تا آثار روانی، اجتماعی و اقتصادی شیوع این همه‌گیری بر روند زندگی انسان‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

در این میان آنچه که واضح است و گروه‌های پژوهش‌گر بر آن تاکید دارند عادی شدن امور برای مردم است، چرا که با وجود اینکه اغلب می‌دانند ممکن است اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند ممکن است به ویروس کرونا آلوده شوند، ولی بازهم اغلب رعایت نمی‌کنند و از طرف دیگر هستند افرادی که دچار مشکلات وسواس و یا مشکلات روانی ناشی از این همه‌گیری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۱۱ هزار و ۶۲۶ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۹ هزار و ۷۱۱ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۱۱۵ هزار و ۲۵ مورد بوده است که ۵۱۰ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۲۶ هزار و ۶۵۱  نفر رسیده است.

در حال حاضر ۵۹۲ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۳۸ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۳۲ هزار و ۵۵۵ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۶۳۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند که چهار نفر از این آمار جزو فوتی‌های روزانه گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان تاکنون بیش از ۵۱۵ هزار تست در استان انجام شده است، افزود: آمارها نشان می‌دهد روند مراجعان سرپایی در هفته سوم شهریور نسبت به هفته دوم، کاهشی بوده که علائم بسیار خوبی است هر چند در بخش بستری روند نوسان دارد، ولی در مجموع شرایط نشان می‌دهد که در حال عبور از پیک هستیم.

روند مثبت بودن تست pcr همچنان بالا است

وی با بیان اینکه روند مثبت بودن pcr در همه شهرستان‌ها به غیر شهرستان‌های ماهنشان و زنجان کاهشی است، افزود: ولی در مجموع هنوز آمار مثبت شدن pcr همچنان بالا است، که با این وجود اگر غفلتی در کنترل امور صورت گیرد، ممکن است این روند به مانند برخی استان‌ها برعکس شده و دوباره افزایشی شود.

قزلباش با بیان استان زنجان چهار هفته دیرتر وارد پیک پنجم کرونا شد؛ ادامه داد: در همه شهرستان‌ها روند ابتلا به بیماری کوود ۱۹، کاهشی ولی در زنجان و ماهنشان روند همچنان افزایشی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تشریح وضعیت شهرستان‌ها به لحاظ شیوع ویروس کرونا گفت: ابهر با وجود یک هفته کاهش، بازهم افزایشی شده و اگر دقت لازم انجام نشود این نوسان‌های روی داده روند افزایشی به خود گرفته و در واقع امور از کنترل خارج خواهد شد.

وی عادی شدن روند بعد از گذر از شرایط فعلی را از نگرانی‌های مسؤولان حوزه بهداشت و درمان دانست و ادامه داد: امور در همه شرایط باید کنتزل و مدیریت شود.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: استان زنجان ویروس کرونا آمار بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بیماران بستری فوتی استان زنجان شهرستان ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۹۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به غزه

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۶ کشتار و جنایت دیگر را در حق غیرنظامیان فلسطینی در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه تاکید کرد که در این حملات ۷۹ فلسطینی دیگر به شهادت رسیده و ۸۶ نفر هم زخمی شدند.

بدین ترتیب، شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون، به ۳۴۲۶۲ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷۲۲۹ نفر افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، هنوز بیش از ۷۰۰۰ نفر هم مفقود و زیر آوار هستند. بیش از ۷۲ درصد قربانیان این جنگ زنان و کودکان هستند.

دیگر خبرها

  • قیمت نفت از نردبان عوامل مثبت بالا رفت
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد
  • راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • تداوم غیبت ایرانی‌های کایسری‌اسپور
  • ۱۰ محور شریانی و غیر شریانی کشور همچنان مسدود است
  • واکنش ضرغامی به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس/ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: این که گفته می‌شود سفر از سبد خانوار حذف شده حتما نادرست است و همان چیزی است که دشمن می‌خواهد
  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • حذف سفر از سبد خانوار صحت ندارد/ اتفاقاً حال مردم خوب است و بیشتر هم سفر می‌روند