Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@16:32:20 GMT

راهنمای خرید مبل راحتی

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۰۰۸۱

راهنمای خرید مبل راحتی

خرید مبل راحتی باید بر اساس متریال با کیفیت دنبال شود؛ زیرا استفاده زیاد از این محصول اگر از کیفیت بالایی برخوردار نباشد سبب می شود در طی گذر زمان به سرعت فرسوده شود. از همین رو شما نیاز است در کوتاه ترین زمان ممکن مجدد دست به جیب شوید و باز به خرید مبل راحتی بپردازید. از همین رو باید با پارچه و چوبی که در پرسه ساخت مبل های راحتی مورد استفاده قرار می گیرد به خوبی آشنایی داشته باشید تا ایده ال ترین ها در پیش روی شما قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا پیرامون خرید مبل راحتی با شناخت پیرامون چوب و پارچه و سایر متریال استفاده شده در آن بیشتر شما عزیزان را آشنا کنیم. اگر قصد خرید یک محصول زیبا و در عین حال کاربردی و با کیفیت را دارید به شما توصیه می کنیم با ما همراه باشید.

متریال استفاده شده برای مبل راحتی

در قدم اول همان طور که درابتدای مقاله به آن اشاره شده نیاز است متریال استفاده شده در مبل راحتی را شناخت تا محصولی ایده ال در پیش روی شما قرار بگیرد.

 چوب مبل راحتی

همان طور که می دانید چوب یکی از آیتم های بسیار مهمی است که برای ساخت مبل های راحتی از آن استفاده می شود. برای این منظور عموما دو نوع چوب برای دو بخش از مبل در نظر گرفته می شود. در قدم اول باید چوب مبل راحتی برای کلاف داخلی استفاده شود. کلاف باید از کیفیت بالابهره گرفته باشد زیرا نشستن و برخواستن زیاد روی مبل راحتی این امر مهم را طلب می کند. از سوی دیگر برای دسته و کنارهای مبل راحتی به ندرت از چوب استفاده می شود زیرا بیشتر بخش های مبل راحتی از پارچه تشکیل شده است؛ اما اگر از چوب بهره گرفته شود باید چوب و رنگی که برای آن استفاده می شود عالی باشد تا نمای ظاهری کار شما دچار آسیب دیدگی نشود. چوب خود نیز به دو دسته تقسیم می شود. اول می توانیم به چوب جامد که شامل هر دو نوع چوب سخت و چوب نرم می شود اشاره داشته باشیم. سپس به چوب ساخته شده توسط بشر که یک ماده مهندسی شده است و اغلب از ترکیبات چوب واقعی و مواد مصنوعی بدست می‌آید گوشه چشمی داشته باشیم. در واقع چوب دوم فرآوری شده چوب اول است که تمامی نواقص آن از میان برداشته شده است تا یک محصول کاربردی به دست کاربر برسد.

چوب سخت

 برای ساخت مبلمان با کیفیت بیشتر ترجیح بر این است که از چوب های با کیفیت سخت استفاده شود. چوب های سخت مقاومت بیشتری نسبت به چوب های نرم دارند. از همین رو بیشتر برای بخش داخلی و ساخت کلاف مبل از چوب های سخت بهره گرفته می شود. کلاف سازی و اسکلت بندی اصلی مبل پس با چوب سخت صورت می گیرد که استفاده زیاد از آن مانع از شکستن کار در گذر زمان شود.

انواع چوب های سخت

 چوب های که در پرسه ساخت مبل مورد استفاده قرار می گیرد نمونه های متنوعی دارد که قیمت های متمایزی را نیز در بر گرفت اند. در ادامه به بخشی از آن ها اشاره خواهیم داشت.

چوب گیلاس

 چوب گیلاس یکی از چوب های لاکچری است که تقریبا از قیمت بالایی نسبت به سایر چوب ها برخوردار است. دلیل این امر رنگ بسیار زیبای است که این چوب در طی گذر زمان از خود به نمایش می گذارد. بیشتر برای نمای بیرونی چوی گیلاس مورد استفاده قرار می گیرد. صندلی های مدرن و لوکس نمای بیرونی خود را عموما با چوب گیلاس دیزاین می کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید چوب گیلاس در طی گذر زمان تیره می شود و همین امر یک رنگ گیلاسی بی نظیر را برای کار شما فراهم می سازد. چوب گیلاس، چوبی نسبتاً سخت، انعطاف پذیر است وند در برابر خراشیدگی و فرورفتگی بسیار مقاوم است.

چوب راش

 یکی از مرغوب ترین و در عین حال پر طرفدار ترین چوبی که در پرسه ساخت مبل از آن بهره گرفته می شود چوب راش است. این چوب برای نمای بیرونی وداخلی کار به صورت همزمان مورد استفاده قرار می گیرد. برای ساخت مبل های راحتی لوکس استفاده از چوب راش پارامتر بسیار مهمی شناخته شده است. البته منبت کاری کارهای کلاسیک نیز با چوب راش دنبال می شود. این پوب بعد از خشک شدن به هیچ عنون ترک بر نمی دارد. رنگ این چوب قهوه ای یا قهوه ای مایل به زرد است که در صنعت مبلمان سازی از جذابیت بسیار بالایی برخوردار است.

چوب گردو

 چوب گردو چوبی بسیار زیبا است که عموما برای منبت کاری کارهای کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد؛ زیرا در عین انعطاف پذیریی بالا در پرسه ساخت در طی گذر زمان حشره زده نمی شود و چوب از داخل خورده نمی شود. از همین رو برای ساخت محصولات دکوری در فضاهای باز که رطوبت در ان زیاد است عموما از چوب گردن استفاده می شود. رنگ این چوب خاکستری مایل به قهوه ای و گاهی رگهای سیاه را می توانید در آن مشاهده کنید. برای مبل های نیمه سنگین از کلاف چوب گردو استفاده می شود زیرا در برابر فشار و کشش بسیار این چوب مقاوم است.

چوب نرم

 چوب های نرم به ندرت برای ساخت مبلمان استفاده می شود. بیشتر در پرسه ساخت درب و پنجره که نیاز زیادی به استفاده از آن نیست و نشستن روی آن را طلب نمی کند استفاده می شود؛ زیرا چوب های نرم انعطاف پذیریی بیشتری دارند و برای خمیدگی کار در پرسه ساخت بیشتر کاربرد دارند.

پارچه مبل راحتی

برای ساخت و دوخت مبل های راحتی از پارچه های متمایزی استفاده می شود که در ادامه بخشی از آن را به شما معرفی می کنیم.

پارچه مازراتی

اگر می خواهید صاحب یک مبل لوکس و لاکچری باشید ما به شما خرید پارچه مبلی مازراتی را توصیه می کنیم. این پارچه طرفداران بسیار زیادی دارد و این امر را به راحتی می توانید در موتور جستجوی گوگل مشاهده کنید. از لحاظ ظاهری پارچه مازراتی شبیه به پارچه مخمل است و دانه های بسیار ریزی را شما روی کار مشاهده می کنید. این امر سبب می شود که پارچه در برابر سایش و رطوبت بسیار مرغوب باشد و در عین حال زیبایی خود را حفظ می کند.

 پارچه کتان

یکی دیگر از پارچه های که تقریبا به پارچه نخی و پنبه ای شباهت دارد پارچه کتان است. این پارچه بافت بسیار یک دست و درخشانی دارد و همین امر جلوه بصری مبل شما را به راحتی فراهم می سازد. شما برای شستشوی مبل و از بین بردن لکه از روی این پارچه خیلی دچار مشکل نمی شوید؛ زیرا جای لک روی آن خیلی کم دیده می شود؛ اما اگر در خانه حیوان خانگی دارید ما به شما توصیه می کنیم از پارچه دیگری استفاده کنید زیرا این نوع پارچه پرز را به خود جذب می کند و نظافت آن قدری دشوار است.

پارچه مبلی نانو

یکی از برترین و در عین حال جدیدترین پارچه های که این روزها در پرسه ساخت و ساز مبل های راحتی از آن استفاده می شود پارچه نانو است. این پارچه یک محصول مصنوعی است که تمامی مشکلات پارچه های طبیعی به لطف تجربیات مهندسین با ساخت این پارچه از میان رفته است. اگر به دنبال این پارچه هستید باید به شما بگویم قدری قیمت آن نسبت به سایر مبلمان بیشتر است؛ اما ضد آب بودن و ضد لک بودن آن درکنار ضد حریق بودن و آنتی باکتریال بودنش مزیت بسیار بارزی است که شما می توانید از آن بهره بگیرید. اگر می خواهید یک دکوراسیون سلطنتی و زیبا را به رخ بکشید خرید این محصول را به شما توصیه می کنیم.

کلام آخر پیرامون پارچه و چوب مبل راحتی

همان طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید برای ساخت مبل های راحتی از دو نوع چوب سخت و نرم برای سرهم بندی کردن اسکلت، کلاف و نمای بیرونی مبل استفاده می شود. شما اگر می خواهید یک چوب خوش رنگ را در منزل داشته باشید بهتر است از چوب گیلاس استفاده کنید. حال اگر در کنار زیبایی کیفیت نیز مد نظر شما است ما به شما خرید چوب گردو را توصیه می کنیم. این مهم را از یاد نبرید که چوب افرا علاوه برای ساخت نمای بیرونی چوب برای نمای داخلی نیز بسیار کاربرد دارد. برای خرید پارچه رو مبلی راحتی نیز دو انتخاب در پیش روی شما قرار دارد. یکی خرید پارچه های طبیعی است که بدون شک نقص های مرتبط با خود را دارند. دیگری خرید پارچه های مصنوعی است که به دست بشر این نواقص از میان برداشته شده است. خرید هر کدام از این پارامترا شما را با یک قیمت متمایز روبرو می کند. امید است مطالب پیش رو در راستای آشنایی بیشتر شما عزیزان با مبلمان راحتی و خرید پارچه و چوب با کیفیت مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و از این پس ایده ال ترین ها در پیش روی شما عزیزان قرار گرفته باشد. اگر شما هم تجربه ای از خرید پارچه و چوب  دارید می توانید در بخش نظر سنجی با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

 

منبع: فرارو

کلیدواژه: مبلمان پارچه خرید مورد استفاده قرار می گیرد مبل های راحتی خرید مبل راحتی استفاده می شود پیش روی شما توصیه می کنیم پرسه ساخت عین حال نمای بیرونی پارچه و چوب خرید پارچه شما عزیزان همین رو چوب گردو چوب سخت چوب راش چوب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۰۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز

احمد بلند نظر با اشاره به تداوم عملیات پروژه گازرسانی به نقاط مختلف شهرستان جیرفت گفت: دهستان رضوان از توابع بخش جبالبارز نیز مورد توجه قرار گرفته است و بدین منظور به روستاها و پارچه آبادی های منطقه میجان در آینده ای نه چندان دور گازرسانی می شود.   

نماینده عالی دولت در شهرستان جیرفت تصریح کرد: هم اکنون عملیات حفاری ویژه اجرای خط انتقال به منطقه در حال اجرا است و بر اساس بررسی های صورت گرفته پروژه با ۱۳ کیلومتر خط انتقال و ۵ کیلومتر شبکه توزیع، طی فاز اول اجرا می شود و فاز دوم آن متعاقبا به مناقصه گذاشته خواهد شد تا تمامی روستاها و پارچه های واقع در میجان از نعمت گاز شهری بهره مند بشوند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • چگونه یک تخت خواب دنج برای چیدمان رویایی بسازیم
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • میگل: ایران پادشاه فوتسال آسیاست اما به‌راحتی قبل نمی‌برد
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • خرید ساک دستی ۵۰ عددی آماده
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • استرس یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن آرامش در کانون خانواده است