Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@01:29:09 GMT

آیا استرس باعث رفلاکس اسیدی می‌ شود؟

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۶۲۶۶

آیا استرس باعث رفلاکس اسیدی می‌ شود؟

به گزارش اقتصادآنلاین، اما آن‌ها ممکن است ندانند که چگونه ملاقات برای اولین‌بار با والدین یا ارائه سخنرانی می‌تواند باعث رفلاکس شود. طبق برخی مطالعات و بررسی‌ها، استرس تا حد زیادی می‌تواند عامل دیگری برای سوزش معده باشد. اما با استفاده از برخی تکنیک‌های مبارزه با استرس، می‌توانید معده خود را در سخت‌ترین زمان‌ها آرام کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رابطه استرس و رفلاکس معده:

سبک زندگی می‌توانند در چگونگی تأثیر یک بیماری بر یک فرد نقش داشته باشند. یک مطالعه در سال ۲۰۰۹ سلامتی بیش از ۴۰ هزار نروژی را بررسی کرد و دریافت که افرادی که استرس کاری بیشتری دارند به طور قابل‌توجهی بیشتر در معرض ابتلا به رفلاکس اسیدی هستند و افرادی که رضایت شغلی کمی دارند، در مقایسه با افرادی که رضایت شغلی بالایی دارند، دوبرابر بیشتر دچار ریفلاکس معده می‌شوند.

یک مطالعه جدیدتر که در مجله پزشکی داخلی منتشر شده است، با ۱۲۶۵۳ فرد مبتلا به رفلاکس معده مصاحبه کرده و نتایج حاکی از آن است که تقریباً نیمی از آن‌ها استرس را بزرگ‌ترین عاملی می‌دانند که حتی در صورت مصرف دارو هم، علائم رفلاکس را تشدید می‌کند.

آیا در واقع استرس رفلاکس را تشدید می‌کند؟

اینکه آیا استرس واقعاً تولید اسید معده را افزایش می‌دهد یا از نظر جسمی باعث بدتر شدن اسید می‌شود، هنوز قابل‌بحث است. در حال حاضر، بسیاری از دانشمندان بر این باورند که وقتی استرس دارید، مقدار اسید کم هم در مری، معده را حساس‌تر می‌کند.

در سال ۱۹۹۳، محققان در مجله آمریکایی مقاله‌ای منتشر کردند که نشان می‌داد افراد مبتلا به ریفلاکس اسیدی که مضطرب‌اند و استرس دارند، علائم دردناک‌تری از ریفلاکس اسیدی را گزارش می‌دهند، اما هیچ‌کس افزایش اسید معده را هنگام استرس گزارش نکرده است. در واقع افرادی که استرس دارند فقط درد و سوزش بیشتری را گزارش دادند.

مطالعه دیگری که از سال ۲۰۰۸ انجام شد، باز این نتایج را تأیید کرد. هنگامی‌که محققان افراد مبتلا به رفلاکس اسیدی را در معرض سروصدایی استرس‌زا قرار دادند، دریافتند که اگر این افراد را در معرض عواملی قرار دهند که استرس این افراد بیشتر شود و تولید اسید نیز افزایش یابد علائم این عارضه تشدید می‌شود.

آیا همه چیز فقط در ذهن شما اتفاق می‌افتد؟

آیا این بدان معناست که همه علائم در ذهن شما است؟ امکان ندارد، محققان این نظریه را مطرح می‌کنند که استرس ممکن است باعث تغییراتی در مغز شود که گیرنده‌های درد را افزایش داده و باعث می‌شود شما از نظر جسمی نسبت به افزایش اندک سطح اسید حساسیت بیشتری داشته باشید.

استرس همچنین می‌تواند تولید موادی به نام پروستاگلاندین‌ها را کاهش دهد که به طور معمول این ماده از معده در برابر اثرات اسیدی محافظت می‌کند.کاهش این ماده می‌تواند احساس درد را در شما افزایش دهد.

 استرس، همراه با خستگی، ممکن است حتی تغییرات بیشتری در بدن ایجاد کند که منجر به افزایش ریفلاکس اسیدی شود. صرف‌نظر از آنچه دقیقاً در مغز و بدن اتفاق می‌افتد، کسانی که علائم ریفلاکس اسیدی را تجربه می‌کنند می‌دانند که استرس می‌تواند باعث بروز درد شود و با تغییر سبک زندگی این عارضه درمان می‌شود.

چه‌کار‌هایی باید انجام دهید؟

استفاده از تکنیک‌های مقابله با استرس و کنترل استرس در زندگی می‌تواند باعث کاهش خطر بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی، سکته، چاقی، سندرم روده تحریک‌پذیر و افسردگی شود. هرچه بهتر با استرس کنار بیایید، احساس بهتری خواهید داشت.

ورزش:

ورزش کمک می‌کند تا ماهیچه‌ها قوی شوند، و هورمون‌های شادی‌آور به طور طبیعی ترشح شوند. ورزش همچنین می‌تواند باعث کاهش وزن شود که می‌تواند به کاهش فشار روی معده کمک کند.

از مصرف غذا‌های تند و حاوی ادویه خودداری کنید:

این مورد به‌ویژه وقتی‌که استرس دارید بسیار مهم است، زیرا مصرف شکلات، کافئین، مرکبات و آب‌میوه، گوجه‌فرنگی غذا‌های پرادویه و غذا‌های چرب معده حساس‌تر و سوزش معده بیشتر می‌شود.

خوابیدن کافی داشته باشید:

استرس و خواب چرخه‌ای را تشکیل می‌دهند. خواب یک کاهش‌دهنده طبیعی استرس است و هر چه استرس کمتر باشد می‌تواند منجر به خواب بهتر شود. برای جلوگیری از علائم سوزش معده در هنگام چرت زدن، سرخود را بالا نگه دارید.

تکنیک‌های آرام‌سازی (ریلکس کردن) را تمرین کنید:

تخیل فعال یا خیال‌پردازی هدایت شده داشته باشید در ذهنتان آرامش را تجسم کنید، یوگا، تای چی یا موسیقی آرامش‌بخش را امتحان کنید.

نه گفتن را بیاموزید:

افراد و فعالیت‌ها را در اولویت قرار دهید. بهتر است، مواردی را که رتبه بالایی در لیست اولویت شما ندارند را کنار بگذارید.

بخندید:

یک فیلم خنده‌دار تماشا کنید، با دوستانتان دور هم جمع شوید. خنده یکی از بهترین تسکین‌دهنده‌های طبیعی است و با حیوان خانگی خود وقت بگذرانید.

اگر حیوان خانگی ندارید، به فکر تهیه آن باشید. حیوانات خانگی می‌توانند به آرامش و جوان ماندن شما کمک کند.

پربیننده ترین نکات جالب در مورد واکسن سینوفارم با تزریق آسترازنکا به سندروم گیلن‌ باره دچار می شوید! پاکسازی کبد با یک رژیم ۵روزه تولید واکسن، انقلابی در درمان سرطان / موفقیت جدید شرکت بایون‌تک جهش کرونا به سمت کودکان +عکس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رفلاکس اسید معده ریفلاکس اسیدی تواند باعث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۶۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمنوش هایی برای آرامش اعصاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ استرس، اضطراب، اعصاب نا آرام و .. واژه‌هایی نه چندان غریبه برای انسان‌های جوامع امروزی که فاکتور‌های استرس زای بسیاری را اطراف خود دارند ودرک می‌کنند نیست ولی مشکل غیرقابل رفعی هم نیست.
در میان روش‌های گوناگون تسکین اعصاب طب سنتی جایگاه خاصی دارد. نسخه‌های طبیعی برای رسیدن به آرامش اعصاب و روان شامل دمنوش‌ها و دارو‌های گیاهی هستند که در این بخش به معرفی چند دمنوش موثر و فوق العاده برای آرامش اعصاب و روان خواهیم پرداخت.

دمنوش آرامش چای میوه گل نسترن
با ۱۵ عدد میوه گل نسترن می‌توانید یک دمنوش آرامبخش اعصاب و روان تهیه کنید. این چای طبیعتی معتدل و تا اندازه‌ای خشک دارد وغنی از ویتامین ث می‌باشد برای همین در پیشگیری و درمان سرماخوردگی موثراست.

دمنوش آرامش چای به لیمو
این چای با طبیعت گرم برای آرامش اعصاب و روان بسیار مفید است. خواص فوق العاده این دمنوش گیاهی باعث شده است تا این نوشیدنی در لیست درمان‌های مشکلاتی همچون سرماخوردگی، تشنّج، نقرس، درد‌های سیاتیکی، غلظت خون، روماتیسم، بی خوابی‌های شبانه، میگرن، اضطراب، طپش قلب، سردرد، آسم، فشارخون و اسهال موثراست؛ همچنین این چای، تقویت کننده حافظه، شستشودهنده کلیه و مقوی قرار گیرد.
مصرف این چای به علّت دارا بودن زیرفون، برای خانم‌های باردار ممنوع است.

دمنوش آرامش اعصاب هل
هل، سیستم عصبی، دستگاه تنفسی و دستگاه گوارشی را آرام می‌کند و همین خود دلیلی واضح و ساده است برای اینکه برای آرامش اعصاب و روان از دمنوش آن استفاده کنیم. هل علاوه بر این برای تقویت هوش و افزایش قدرت جنسی مفید است. در طب چینی از آن برای مقابله با مشکلات معده و روده‌ها استفاده می‌کنند.

دمنوش آرامش چای زعفران
زعفران، طبیعتی گرم و خشک دارد و یکی از گیاهانی است که شادی بخش و خنده آور است. تقویت قلب، تحریک قوای مغزی، ضدکرم خوردگی دندان، شستشودهنده کلیه، تقویت کننده معده، درمان و ضدسرفه و خلط آور است.
در هنگام زایمان برای تسهیل و تسریع روند زایمان می‌توان یک مثقال آن را دم کرده میل نمود، امّا در دوران بارداری بهتر است از مصرف زیاد آن خودداری کرد.

دمنوش آرامش نعناع فلفلی
نعناع تقویت کننده و نیروبخش است، به هضم غذا کمک و عملکرد معده، کبد، صفرا و روده‌ها را کنترل می‌کند. نعناع فلفلی یکی از گیاهانی است که موجب تسکین بدن و افزایش هوش می‌شود. این سبزی معطر به خوبی با چای (چای سبز و سفید) ترکیب شده و طعم خوبی به آن میبخشد.

دمنوش آرامش چای بابونه
طبیعت این گیاه دارویی معتدل و در بابونه‌های صحرایی به سمت گرم و خشک است، گیاهی دارویی با خاصیت ضد صفرا و آرام بخش اعصاب، به ویژه اعصاب معده و روده است. از خواص و فواید دیگر این گیاه که دمنوش آن بسیار طرفدار دارد می‌توان به ضد تب، ضد انگل، ضد یبوست و اشتهاآور بودن آن اشاره کرد.
چای و دمنوش بابونه توسط متخصصان طب سنتی برای درمان‌هایی با هدف تقویت حافظه، تقویت اعصاب، آرامش بخش و خواب آور، ضد تشنج، درمان اضطراب و استرس، درمان سرگیجه همچنین خواص قلب و عروقی بابونه شامل گشاد کننده عروق قلبی، پایین آورنده فشار خون، بهتر کردن خون رسانی به مغز و کلیه، رقیق کردن خون و کمک کننده به کم خونی تجویز می‌کنند.

دمنوش آرامش چای زیره سیاه
دمنوش درمانی زیر سیاه با طبیعت بسیار گرمی که دارد می‌تواند ناآرامی اعصاب را که گاهی ناشی از سردی زیاد مزاج است به راحتی رفع کند؛ علاوه براین خواص دیگری همچون افزایش فشارخون پایین، تصفیه خون، تقویت قلب وعروق وشـسـتـشـوی کـلـیـه، ضد زردی پوست، افزایش دهنده شیرمادر، ضد نفخ وتقویت معده از آن مطرح شده است.

دمنوش آرامش بادرنجبویه
بادرنجبویه یا همان گیاه ملیسا یکی از نسخه‌های طب سنتی برای هضم و اعصاب است، گیاه پرخاصیتی که برای تنظیم عملکرد تیروئید مفید است و به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدانی ضد اضطراب قوی است.

دمنوش آرامش چای گزنه
گیاه گزنه یک ضد صفرا و سنگ کیسه صفرای قوی است و غلظت خون و چربی خون را کاهش می‌دهد و بهدلیل طبیعت گرمی که دارد برای آرامش اعصاب و روان مفید می‌باشد.
در میان نسخه‌های قدیمی که از گزنه استفاده می‌شده است ، از آن به عنوان ماده‌ای موثر برای شستشوی کلیه، ضد سرطان و خونریزی، زیادکننده شیرمادر، برطرف کننده خستگی، ضد ریزش موی سر و درمان پروستات یاد شده است.

دمنوش آرامش دارچین
ازخواص و فواید درمانی دارچین سخن بسیار است که در چند خط نمیگنجد. این ادویه‌ی مفید برای تنظیم قند خون مفید است و خواص ضداسپاسمی دارد. دارچین ضد میکروب و ضد التهاب بوده و انرژی تان را افزایش می‌دهد و به سادگی می‌تواند یک داروی آرامش بخش اعصاب و روان باشد، ادویه‌ای که برای درمان بی اشتهایی و نفخ معده نیز تجویز می‌شود.

دمنوش آرامش چای سفید
چای سفید چای محبوب و مورد علاقه امپراتور‌های چینی مانند چای سبز بدون تخمیر تهیه می‌شود، این چای پرخاصیت و فایده از گذشتگان به عنوان نسخه‌ای برای آرامش بخش اعصاب، مقوی قلب و عروق، مقابله کننده با پوکی استخوان و مبازره کننده با آنفلوانزا مورد استفاده بوده است.

دیگر خبرها

  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب
  • نصرتی: می‌توانیم به آسیا برسیم
  • استرس یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن آرامش در کانون خانواده است