Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر با تغییر شورای اسلامی شهر قزوین و تعیین سید مهدی کاظمی، گمانه‌ها برای انتخاب شهردار افزایش یافت. شورای شهر قزوین اما با دعوت از گزینه‌های متعدد تلاش کرد تا انتخاب خوبی را برای شهر قزوین رقم بزند.

حال با نهایی شدن ۴ گزینه برای شهرداری، خبرها حکایت از این دارد که گزینه نهایی شهرداری قزوین فردا سه شنبه از میان جواد اسلامی صدر، مهدی صباغ، سید مهدی کاظمی و حسین معصوم انتخاب خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با نزدیک شدن به روز موعود گمانه زنی و حرف و حدیث‌ها در فضای مجازی برای انتخاب شهردار و ویژگی‌های شهردار آینده در میان جوانان به اوج رسیده و گویا اعضای شورای شهر روزهای پرفشاری را تحمل می‌کنند.

در فضای مجازی استان قزوین بیشترین گمانه زنی‌ها و چالش‌ها بر روی دو گزینه است که گویا شانس بیشتری دارند. جواد اسلامی صدر و مهدی صباغ بیشترین حجم پیام در فضای مجازی استان را به خود اختصاص داده‌اند و مخالفین و موافقین این دو گزینه در حال فرستادن پالس و پیام به اعضای شورای شهر برای انتخاب گزینه مد نظر خود را دارند.

یکی از پر سر و صداترین مباحث مرتبط با شهرداری در روزهای اخیر اظهار نظر حجت‌الاسلام خضری امام جمعه موقت قزوین در خطبه‌های نماز جمعه بود که در فضای مجازی دست به دست شد.

وی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه عنوان کرده بود: «ما از این تریبون از تصمیم گیران و تصمیم سازان می‌خواهیم برای تشکیل دولت جوان به عنصر تحول آفرین یعنی جوانان اعتماد کنید. ما گام اول را پشت سر گذاشته‌ایم و الان در گام دوم انقلاب هستیم».

این فراز از صحبت‌های حجت‌الاسلام خضری باعث شد تا خیلی‌ها آن را به شهرداری و شورای شهر نسبت دهند. علی اکبر بیک از فعالان فرهنگی و سیاسی استان قزوین نیز با استوری کردن این تصویر آن را به شورای شهر نسبت داد. این فعال فرهنگی مدتی پیش با یکی از ۴ کاندیدای شهرداری برنامه لایو ویژه‌ای را برگزار کرده بود.

اما واکنش فرزند یکی از اعضای شورای شهر قزوین نسبت به اصرار برخی سیاسیون برای انتصاب یک شهردار جوان نیز بی حاشیه نبود. صلح جو در یک استوری یک خطی از شعار جوانگرایی به عنوان نوعی سهم خواهی یک عده تعبیر کرده بود.

وی پیش از این نیز در یک استوری از اعضای شورای شهر خواسته بود تا خط مقابل فعالان فرهنگی و مجازی را برای انتخاب شهردار دنبال کنند.

محسن حق شناس نایب رئیس شورای شهر اما در پاسخ به برخی اظهار نظرها در صفحات یکی از فعالان مجازی عنوان کرده بود: «صندلی شهرداری قزوین جای کسب تجربه نیست بلکه جایگاه انسان‌های مجربی است که تجارب سال‌ها خدمت و کارآموزی خود را با توکل به خدای متعال، برنامه‌ریزی و پشتکار و همراهی اعضای شورا به منصه ظهور برسانند. به امید بهترین انتخاب خالی از حب و بغض».

مهدی خراسانی از دیگر فعالان سیاسی استان قزوین و از اعضای برجسته شورای ائتلاف نیروهای انقلاب نیز با انتشار یک استوری، جوان، انقلابی، فساد ستیز، بومی، عدم وابستگی، توانمند، متخصص و دارای تجربه شهری بودن را از شاخصه‌های مهم شهردار آینده قزوین اعلام کرده است. این در حالی است که اخبار از گرایش شورای ائتلاف به سمت یک کاندیدای خاص و جوان حکایت دارد.

حسن عابدینی مدیر خبرگزاری مهر نیز با انتشار مطلبی در فضای مجازی ابتدایی‌ترین اصل برای تغییر جدی در یک سیستم را فساد ستیزی و مبارزه با ساختارهای پوسیده درون مجموعه دانسته و عنوان کرد شورای شهر قزوین باید برای تحول بزرگ دست به یک انتخاب بزرگ بزند. این فعال رسانه‌ای انتخاب شهرداری ضد فساد با اولویت بومی را اولین گام برای این تحول بزرگ دانست.

جابر خرم نیا مدیر خبرگزاری فارس نیز در توییتی بیان کرد «مبارزه با فساد هزینه داره… مثلاً ممکنه دست به دست هم بدن و نگذارن پرچمدار مقابله با متخلفان هفت‌سنگان، شهردار بشه. مبارزه با فساد هزینه داره اما متوقف شدنی نیست»

وی پیش از این نیز از برخی کاندیداها به عنوان کاندیدای مطلوب اسم آورده بود.

اما یکی از متفاوت‌ترین نظرها هم مربوط به اکانت حسین الهی در توئیتر بود. وی عنوان کرده است «فشارهای اینستاگرامی بر شورای شهر برای انتخاب یک گزینه خاص خروج از عدالته»

به نظر می‌رسد فضای پر چالش مجازی برای انتخاب شهردار در چند روز آینده آبستن حوادث جدیدی خواهد بود. این فضا برآیندی از فضای حقیقی و نگاه جوانان به ویژگی‌های شهردار آینده است و این امید وجود دارد که اعضای با انگیزه شورای شهر آن را رصد و در نظر بگیرند.

کد خبر 5303820

منبع: مهر

کلیدواژه: قزوین شهرداری قزوین شورای شهر قزوین فضای مجازی ویروس کرونا بوشهر واکسن کرونا آمار کرونا واکسیناسیون کرونا کرمانشاه شیوع کرونا گرگان اردبیل خطبه های نماز جمعه زلزله اربعین حسینی خراسان رضوی ایلام برای انتخاب شهردار اعضای شورای شهر فضای مجازی شهر قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۹۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری

به گزارش خبرآنلاین البرز ؛ فاطمه منعمی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج گفت: هرگاه طرح سوالی از شهردار کرج مطرح می‌شود، شاهد تغییرات مدیریتی در مدیریت شهری می شویم که بیشتر به یارکشی شهردار از طریق اختلاف افکنی در اعضا در راستای ثبیت جایگاهش شبیه است.

وی افزود: جابجایی مدیران در شهرداری کرج بلافاصله پس از طرح سوال اعضای شورا از شهردار در حالی رقم می‌خورد که شاید بتوان گفت وجه سیاسی اینگونه انتصابات بر وجه خدمت رسانی غالبتر است.

عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به پروژه‌های متعدد بر زمین مانده، به تصویب بودجه سال ۱۴۰۳ و ضرورت اجرای پروژه‌ها بر اساس برنامه ها، مصوبات و سیاست‌های پارلمان شهری اشاره کرد و افزود: انتظار داریم اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر کرج منطبق با برنامه زمان بندی پیش رود اما با اینگونه انتصابات سیاسی ، قطعاً منجر به تاخیر در اجرای پروژه یا اجرای با سطح کیفیت نامتعارف می گردد لذا تاکید دارم شهردار کرج به جای یارکشی، نسبت به رفع نقاط ضعف مدیریتی خود که مورد تذکر اعضا شورای اسلامی شهر است و در جهت اهداف مجموعه مدیریت شهری که همان خدمت رسانی بهتر به شهر و شهروندان است، گام بردارد.

فاطمه منعمی افزود: سوال اینجاست که ارتباط طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران شهرداری چیست؟ و آیا این تغییرات با هدف تفرقه افکنی بین اعضا است؟

فاطمه منعمی در خاتمه افزود: جابجایی مدیران شهرداری از حقوق شهردار است و اعضای شورا نیز قصد دخالتی در جابجایی‌های مدیران ندارند اما نباید هدف اولیه تغییرات مدیریتی با انگیزه اختلاف افکنی بین اعضا و شاید یارکشی سیاسی باشد و ادامه داد: رضایتمندی شهروندان خط قرمز اعضای شوراست و از هیچ کوششی در جهت آرامش شهروندان که اخلاقی و قانونی نسبت به آن تعهد داریم، کوتاه نخواهیم آمد.46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899875

دیگر خبرها

  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • هدف شورای ششم، مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • مدیران درگیر بحران‌های تصنعی نشوند/ از مطالبه‌گران منصف استقبال می‌کنیم
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • لبخند عباس جدیدی به انتخاب فدراسیون کشتی (عکس)
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد