Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی با مسئولان ارشد قوه قضائیه درخصوص آسیب شناسی قضایی قوانین اقتصادی کشور، ضمن تاکید بر اینکه باید یک نگاه دقیق به تجربه پشت سر و مسائل خود داشته باشیم، اظهار داشت: به عنوان یک راوی که این مسیر 40 ساله انقلاب اسلامی را طی کرده، می گویم که باید با دقت به مسائل پیشت سر توجه کرد تا بتوانیم در گام دوم انقلاب، نتیجه درستی به دست آوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بحث بقا براساس همان اندیشه سیاسی و علم سیاست در جایگاه والایی قرار دارد و می توان به عملکرد آن نمره 100 را از 100 داد. 

وی تصریح کرد: نظامی که مبتنی بر سنت های الهی و خلاف تمام قدرت ها شکل گرفته و دشمنان برای براندازی این نظام از هر دشمنی و امکانات ممکن در داخل و خارجی استفاده می کنند، اما واقعیت آن است که اکنون نظامی مقتدر شکل گرفته و دشمنان ما به این موضوع معترف هستند. 

رئیس قوه مقننه کشورمان با بیان اینکه 3 مولفه ریشه این موفقیت بزرگ و عالی بقا و رشد نظام جمهوری اسلامی است، گفت: امام جامعه، امت یعنی مردم و شهروندان و همچنین باور امام‌ و امت به سنت های الهی، سه مولفه است که باعث بقای جمهوری اسلامی شده است. 

وی افزود: از سوی دیگر بحث اداره کشور مطرح است و متاسفانه باید گفت که به دلیل سوء مدیریت ها به اداره کشور نمی توان نمره مناسب داد زیرا به هیچ کدام از سه مولفه که موجب بقای نظام شده در اداره کشور توجه نشده است.

قالیباف تصریح کرد: امروز در حوزه های ساختاری، کارکردی و رفتاری دچار چالش های جدی هستیم، اگر برای این مسائل چاره اندیشی نکنیم، حتما در گام دوم انقلاب دچار مشکلات بیشتری خواهیم شد. 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به همگامی سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه گفت: هماهنگی سه قوه در امور کشور جای شکر دارد، و باید تلاش کنیم این هماهنگی منجر به هم افزایی شود و آن شاء الله با آن بتوان مشکلات مردم را حل کرد. 
وی با بیان اینکه هماهنگی میان سه قوه در کشور لازم است، اما کافی نیست، ادامه داد: مهمترین چالش کشور مباحث اقتصادی است که در حوزه اقتصادی بحث مفاسد اقتصادی بسیار حائز اهمیت است، هر چند معتقدم اکنون ما در مدیریت و اداره اقتصادی کشور دچار بحران بیشتری هستیم و برخی از مفاسد اقتصادی کنونی هم ریشه در ضعف اداره اقتصادی کشور دارد. 

قالیباف تصریح کرد: وضعیت منابع اقتصادی و مالی خوبی در کشور وجود دارد و اعداد و ارقام نیز این موضوع را نشان می دهد، همچنین ما در حوزه مدیران و افراد، اشخاص قابلی داریم، اما به دلیل ضعف مدیریت، مشکلات اقتصادی به وجود آمده است. 

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان ادامه داد: تا زمانی که رویکردها، ضعف مدیریتی و نظارتی و کارکردی اصلاح نشود، اوضاع اقتصادی درست نخواهد شد.

وی تاکید کرد: در صورت داشتن مدیریت صحیح، اقتصاد کشور با تحریم را می توان با یک برنامه 5 ساله به ثبات رساند.
در این نشست وزیر دادگستری ، مدیرکل تدوین طرح و لوایح معاونت حقوقی قوه قضائیه، رئیس دیوان عدالت اداری، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، معاون وزارت دادگستری و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس حضور داشتند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۲۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی، در این پیام نوشت:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
إذا مات الْعالم ثلم فی الْإسْلام ثلْمةٌ لا یسدّها شیْءٌ

درگذشت عالم وارسته و استاد محقق آیت‌الله حاج شیخ ضیاءالدین نجفی تهرانی یار دیرین امام و رهبری موجب تأسف و تأثر گردید.

ایشان که پرورش‌یافتۀ خاندانی نامدار از فقاهت و مرجعیت بودند، در سال‌های متمادی، با کسب سطوح عالی نزد اساتید صاحب اندیشه و علم عمر خویش را صرف ترویج و نشر اصول و معارف دینی و شعائر اهل‌بیت (ع) و تربیت شیفتگان علوم اسلامی در حوزه و دانشگاه معطوف داشتند.

این فقیه بااخلاص و متواضع، علاوه‌بر فعالیت مستمر در عرصه‌های تبلیغ و آگاهی‌بخشی به نسل جوان ازجمله به‌عنوان مؤسس و امام جماعت مسجد نبی‌اکرم (ص) مسئول حوزۀ علمیۀ شرق تهران، برگزاری جلسات اخلاق و تألیف کتب دینی، حضور فعال در دوران دفاع مقدس در میان رزمندگان اسلام، نقش ارزنده‌ای به‌ویژه در امور فرهنگی اجتماعی، خیریه و عام‌المنفعه را ایفا نمودند که در کارنامۀ ایشان ماندگار خواهد بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت بقیةالله الاعظم (عج)، روحانیت معزز و حوزه‌های علمیه، شاگردان و ارادتمندان و بیت مکرم، برای ایشان غفران واسعه و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

محمدباقر قالیباف
رئیس مجلس شورای اسلامی

کد خبر 6091471 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • مدیریت انقلاب اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را در جهان منزوی کرد
  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف
  • بازگرداندن پسر بچه ۳ ساله به آغوش مادر
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست