Web Analytics Made Easy - Statcounter

مربی سابق تیم شهر خودرو در مورد شرایط فوتبال ایران صحبت کرد.

استفان کوزین مربی سابق شهرخودرو در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص پیوستنش به این تیم در لیگ نوزدهم به عنوان دستیار مجتبی سرآسیایی و سهراب بختیاری‌زاده اظهار داشت: پس از انتقال یحیی گل‌محمدی به پرسپولیس سرآسیایی تیم را در اختیار گرفت اما برای باشگاه مهم بود که یک مربی تاکتیکی و باتجربه کادر را در لیگ قهرمانان همراهی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب ما کار را با پیروزی در دور مقدماتی مقابل الرفاع بحرین و السیلیه قطر شروع کردیم تا برای اولین بار به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کنیم. از طرف دیگر ما در لیگ هم خوب پیش می‌رفتیم همگی از کار کردن با مجتبی سرآسیایی بسیار خوشحال و راضی بودیم. ولی متاسفانه مجتبی به دلیل عدم حمایت‌های مسئولین باشگاه پس از پیروزی ۱-۰ مقابل گل گهر تصمیم به جدایی از تیم گرفت. پس از آن بختیاری‌زاده سرمربی شهرخودرو شد. ما بازی‌های لیگ را به خوبی انجام دادیم ولی علیرغم نمایش‌های عالی در برخی از بازی‌ها بدشانس بودیم و نتوانستیم نتیجه مطلوب را کسب کنیم. معتقدم سهراب کار بسیار بزرگی در تیم انجام داد و تمامی تلاشش را برای موفقیت باشگاه و آرامش بازیکنان انجام داد.

وی در خصوص اینکه قرار بود پس از اتمام بازی‌ها آسیایی به عنوان دستیار مهدی رحمتی به کار خود در این باشگاه ادامه دهد، اما عدم پرداخت مطالبات او پس چند نوبت مذاکره نافرجام و نامه‌نگاری با مدیران باشگاه پدیده باعث شکایت‌اش به فیفا شد گفت: بعد از اتمام بازی‌های لیگ در ماه آگوست، من برای یک هفته تعطیلات به ایتالیا بازگشتم. آخرین دستمزدم از باشگاه را تقریباً در ماه آوریل، سپتامبر دریافت کردم بعد از آن باشگاه هرگز پولی به من پرداخت نکرد. من به آنها گفتم که به قطر می‌آیم، اما برای سفر به نامه AFC نیاز دارم زیرا راه‌های هوایی قطر نه تنها بلیط بلکه انگیزه سفر را نیز از مسافر می‌پرسد. ولی متاسفانه باشگاه هرگز پاسخ مشخصی به درخواست‌های من نداد. هیچ پولی برایم واریز نکرد. بنابراین من هم تصمیم گرفتم قراردادم را با آن‌ها فسخ کرده و مدارک را برای اطلاع از این شرایط به فیفا ارسال کنم تا از طریق مراجع قانونی پیگیر مطالباتم باشم.

مربی سابق شهرخودرو در واکنش به شکایت‌های سرمربیان خارجی در سال‌های گذشته از باشگاه‌های ایرانی برای دریافت مطالباتشان و مصاحبه‌های گوناگون آن‌ها با رسانه‌های بین‌المللی بالاخص آندره‌آ استراماچونی از باشگاه استقلال گفت: متاسفانه زمانی که ایتالیا بودم هر هفته مطالب و مصاحبه‌های بسیار بدی از استراماچونی در رسانه‌های مختلف ایتالیایی بر علیه ایران و مدیریت باشگاه استقلال منتشر میشد که بنظرم اصلا خوشایند نبود چرا که این مدل رفتار اصلا حرفه‌ای نیست. خود من به شخصه همین مشکلات را با باشگاه شهرخودرو دارم اما هرگز در رسانه‌های ایتالیایی و ایرانی شکایت نمی‌کنم.  زیرا معتقدم وقتی در خارج از کشور خودت به باشگاهی میپیوندی، کار می‌کنی، مهمان کشور آن هستی و باید به آنها احترام بگذاری حتی اگر آنها به تو احترام نگذارند همه تیم‌های ایرانی یکسان نیستند، بسیاری از باشگاه‌ها در این کشور خیلی جدی و حرفه‌ای کار می‌کنند. بنابراین اصلا درست نیست زمانی که مربی با یک تیم به مشکل میخورد درباره همه فوتبال ایران بد صحبت کند، کل سیستم ورزش آن کشور را زیر سوال ببرد. همیشه گفتم و بازم هم تکرار می‌کنم که ایران کشور بسیار بزرگ قابل احترامی است و مردمان خیلی مهربان و مهمان‌نوازی هم دارد. فقط فکر می‌کنم من کمی بد خوش شانس بودم که در باشگاه اشتباهی کار کردم که احترام لازم را به مربی‌اش نمیگذاشت.

کوزین در خصوص اینکه آیا فوتبال ایران بخصوص بازی‌های تیم سابق‌اش را دنبال می‌کند گفت: بله البته. من تمامی بازی‌های لیگ ایران را دنبال می‌کنم. با بسیاری از بازیکنان  آنجا در ارتباط هستم. به شخصه معتقدم ایران بهترین لیگ را در بین کشورهای آسیایی دارد از بازیکنان مستعد و با تکنیکی بسیاری نیز برخوردار است.

وی در واکنش به اینکه اگر پیشنهادی از لیگ ایران داشته باشد آن را می‌پذیرد گفت: چرا که نه. اگر پیشنهاد جدی از یک باشگاه داشته باشم و فکر کنم که میتوانم به آن کمک کنم تا موفق باشند حتما آن را میپذیرم. اتفاقا تابستان امسال به بازگشت به لیگ ایران خیلی نزدیک بودم ولی به دلایلی نتوانستم آن را عملی کنم. ولی قول میدهم که به زودی دوباره در لیگ ایران حضور خواهم داشت.

کوزین در خصوص ارزیابی عملکرد مهدی رحمتی در شهرخودرو ادامه داد: مهدی رحمتی علاوه بر اینکه بازیکن بینظیری بود در مربیگری هم کار بسیار فوق العاده انجام داد. در تمام بازی‌هایی که او هدایت تیم را به عهده داشت عملکرد کلی بازیکنان عالی بود. در تمامی نبرد‌ها با برنامه و تاکتیک بازیکنان‌اش را به میدان فرستاد. علاوه بر این مدیریت قوی پشت سر او بود که توانست تیم را بسازد و شگفتی‌ساز لیگ شود. من مهدی را به خوبی می‌شناسم، او علاوه بر اینکه یک مرد کاریزماتیک باشخصیت است یک مربی و رهبر کاربلد برای تیم‌اش بوده که معتقدم تمامی این صفات در کمتر کسی وجود داشته باشد. واقعا اگر روزی بشنوم که او سرمربی یک باشگاه بزرگ در ایران و حتی مربی تیم‌ملی فوتبال ایران شده است اصلا تعجب نمیکنم. زیرا به توانایی‌های او آگاه هستم. امیدوارم که مهدی همیشه در زندگی‌ای حرفه‌اش موفق و سربلند باشد.

وی در مورد همکاری با مجتبی سرآسیایی و سهراب بختیاری‌زاده نیز در پایایان افزود: به هر حال آن‌ها از نظر سبک و شخصیت کاملاً با هم تفاوت دارند ولی هر دوی آنها در درجه اول مردان بزرگی‌ هستند. معتقدم شناخت بسیار خوب مجتبی از تیم و بازیکنان، مزیت فوق‌العاده‌ای برای شهرخودرو بود به او کمک کرد تا بتواند در این تیم کار‌های بزرگی انجام دهد. البته هرگز متوجه نشدم که چرا باشگاه از مربی خوبی مثل او حمایت کامل نکرد؟؟ اما در مورد سهراب فکر می‌کنم که او علاوه بر اینکه بازیکن نامدار و شناخته شده‌ای در فوتبال ایران بود خیلی مربی بابرنامه و بااخلاقی هم بود. به طوری که تمامی بازیکنان و کادر تیم احترام بسیاری برای او قائل بودند. به شخصه برای من کار کردن با هر دوی آن‌ها بسیار آسان و لذت‌بخش بود. جدا از آن حتی مدیریت و رسیدگی فرهاد حمیداوی، مالک باشگاه پدیده هم در مجموع خیلی عالی بود. اما باز هم هرگز نفهمیدم که چرا آن‌ها با وجود این مدیریت عالی مطالبات من را سر موعد پرداخت نکردند؟ شاید شیوع ویروس کرونا مشکلات اقتصادی را برای آن‌ها به وجود آورد ولی حتی اگر اینطور هم باشد آن‌ها باید با من جلسه می‌گذاشتند و در خصوص پرداخت مطالباتم با من به نتیجه می‌رسیدند؟ ولی این اتفاق نیفتاد آن‌ها به نوعی من را نادیده گرفتند. تا مجبور شوم برای دریافت حق و حقوقم به فیفا شکایت کنم. راهی به جز این کار نداشته باشم. ولی از حق نگذریم در مدت زمان حضورم در فوتبال مشهد با وجود برخی مشکلات چیزهای زیادی یاد گرفتم خیلی به تجربیاتم اضافه شد که از این بابت خیلی خوشحال هستم. در پایان دوست دارم برای تمامی باشگاه‌های ایرانی در فصل آینده آرزوی موفقیت و سلامتی را داسته باشم. امیدوارم که مشکلات من هم هر چه زودتر پیگری و رفع شوند تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در فوتبال نباشیم.

 

 

*گفتگو: ترنم کشاورز انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: شهرخودرو استراماچونی استراماچونی استفان کوزین شهرخودرو فوتبال ایران مهدی رحمتی لیگ ایران باشگاه ها بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۴۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورایس: بازی‌های حذفی هیچ‌گاه آسان نیست

به گزارش "ورزش‌سه"، ژوزه مورایس سرمربی تیم فوتبال سپاهان در نشست خبری پس از دیدار با استقلال ملاثانی در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی که با صعود تیمش به مرحله بعدی و ثبت نتیجه 2 بر یک رقم خورد، گفت: بازی‌های حذفی هیچوقت ساده نیست، به بازیکنان تبریک می‌گویم که تلاش زیادی کردند، به استقلال ملاثانی که تیم بانظمی بودند و سازماندهی خوبی داشتند نیز تبریک می‌گویم؛ آنها باعث افتخار جام حذفی بودند.

سرمربی پرتغالی سپاهان درباره کیفیت تیم استقلال ملاثانی هم صحبت کرد و افزود:  سه بازی از این تیم کامل دیده‌ام، تیم با سازماندهی هستند و کیفیت و بازیکنان خوبی در خط هافبک دارند، در بخش تهاجمی بازیکنان سرعتی دارند که گل هم زدند، ترکیب خوبی از بازیکنان جوان و باتجربه دارند و کاپیتان این تیم باتجربه است؛ به بازیکنان و کادر گفتم که بازی ساده‌ای نیست و باید برای این بازی آماده شویم.

او سپس در واکنش به سوالی درباره زندگی شخصی‌اش هم اینطور صحبت کرد: مربی حرفه‌ای هستم، هرکدام از شما در کنار کارتان خانواده‌تان را نیز دارید؛ اتفاقاً وقتی یک نفر خانواده تشکیل می‌دهد و حرفه‌ای است، مسؤولیت بیشتری پیدا می‌کند.

دیگر خبرها

  • سرمربی تیم ملی والیبال: هیچ قولی نمی دهم؛ باور نمی کنم سفارش شده باشم
  • «پائز»: می‌خواهیم بهترین اتفاق را برای والیبال ایران رقم بزنیم
  • نیکبخت کاندیدای خوش‌پوش‌ترین مربی ایران (عکس)
  • حمله به رکورد ۳ مربی بزرگ قرمز و آبی | او می خواهد بهترین مربی تاریخ باشگاه استقلال شود!
  • یکی از بهترین آموزشگاه‌های آرایشگری مردانه در تهران با مدرک بین المللی
  • پشت پرده مسلمان شدن مورایس سرمربی سپاهان
  • توصیه سرمربی خارجی که به ایران آمد؛ هرگز اینگونه ازدواج نکن!
  • توصیه مهم پاکو خمس به دخترش!‏
  • مورایس: بازی‌های حذفی هیچ‌گاه آسان نیست
  • تعجب آلمانی‌ها از سرعت سقوط پول ملی ایران!