Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@22:34:46 GMT

علوم پزشکی مراکز واکسیناسیون فردیس را افزایش دهد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۵۱۲۲

علوم پزشکی مراکز واکسیناسیون فردیس را افزایش دهد

علیرضا صیاد،معاون سیاسی امنیتی و انتظامی شهرستان فردیس، در حاشیه بازدید از مراکز واکسیناسیون شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس، ضمن ابراز رضایت از روند رو به رشد تزریق واکسن در روزهای اخیر، اظهار کرد: علیرغم کثرت جمعیت افرادی که در شهرستان در نوبت واکسیناسیون هستند، در روزهای اخیر انجام واکسیناسیون در فردیس از رشد و سرعت چشمگیری برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا کنون حدود ۱۰۹ هزار و ۴۰۰ نفر دُز اول واکسن و حدود ۶۶ هزار و ۶۰۰ نفر هم دُز دوم واکسن را دریافت کردند.

وی افزود: مجموعه شهرستان فردیس ۵حوزه  تجمیع  واکسن دارد و روزانه بیش از  ۲ تا ۳ هزار نفر واکسینه می شوند که امیدوارم در روزهای آتی بتوانیم ظرفبت بیشتری برای تزریق واکسن شهروندان در شهرستان ایجاد کنیم. 

معاون فرماندار فردیس ضمن اشاره به تراکم جمعیتی این شهرستان و لزوم افزایش ظرفیت واکسیناسیون، بیان کرد: اگرچه بر اساس استانداردها هر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت به یک مرکز تجمیعی واکسیناسیون نیاز دارد، اما با توجه به محدودیت وسعت و تراکم بالای جمعیتی در شهرستان فردیس، نیاز است که خارج از  استانداردها،  تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون در فردیس افزایش یابد و این امر  تقاضا و مطالبه جدی  ما از مدیران دانشگاه علوم پزشکی البرز است. 

فردیس ظرفیت راه‌اندازی مرکز شبانه روزی واکسیناسیون را دارد

وی همچنین در خصوص ایجاد مراکز شبانه روزی واکسیناسیون در شهرستان فردیس، گفت: شهرستان فردیس آمادگی و ظرفیت بازگشایی مراکز شبانه روزی واکسیناسیون را دارد. اما برای  ایجاد چنین مراکزی، مجوز دانشگاه علوم پزشکی نیاز است که در حال حاضر منتظر دریافت مجوزهای استانی هستیم. 

صیاد در ادامه با تایید ایجاد صفوف انتظار در مراکز تجمیعی واکسیناسیون فردیس، بیان کرد: در برخی موارد ایجاد  صفوف انتظار برای تزریق واکسن به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه را شاهد هستیم و گلایه‌مندی مردم بالاست که حق دارند. ما با بضاعت محدود تلاش می‌کنیم تا  نسبت به تسهیل در امور مردم قدم برداریم اما از شهروندان محترم نیز تقاضای سعه صدر و همکاری بیشتر با عوامل تزریق واکسن را دارم.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا دلتا البرز فردیس خبرگزاری فارس مرکز واکسیناسیون شهرستان فردیس تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۵۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش مراکز معاینه فنی خودرو در شهرستان‌ها

امیررضا یوسفیان در نشست آغاز به کار گارگاه آموزشی مراکز معاینه فنی خودرو‌ها استان با حضور کارشناسان ارشد حوزه راهداری وزارت کشور گفت: هم اکنون ۱۱ مرکز معاینه فنی خودرو‌های سبک با ۱۶ خط بررسی و معاینه خودرو تک سوز و دوگانه سوز در استان همدان فعال است.

او با بیان اینکه مشکلات مراکز معاینه فنی خودرو در استان در این کارگاه‌ها بررسی می‌شود گفت: در بحث آمد و شد‌های شهری و کم کردن چگالی ترافیک در راه‌های ارتباطی استان آنچه مهم است فرایندسازی صدور مجوز برای مراکز شهرستانی است که در این جلسه بررسی شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: مراکز غیرمجاز نصب مخازن گاز خودرو در سال‌های گذشته آسیب‌های جدی به خودرو‌ها و سرنشینان وارد کرده است که اکنون با نظارت‌های دقیق، مخازن پیاده، چک و دوباره تعبیه و در این راستا مراکز غیر استاندارد نصب مخزن گاز خودرو شناسایی می‌شود.

یوسفیان با اشاره به همکاری چشمگیر پلیس راه و راهور در راستای کم کردن کاهش فاکتور‌های تصادف در حوزه درون و برون شهری گفت: سلامت فنی خودروها، انسان و جاده سه عوامل تصادف هستند که در این نشست همه موارد با عنوان کارگاه‌های آموزشی بررسی می‌شود که امیدواریم خروجی مناسبی داشته باشد.

او گفت: تمام موضوعات و مشکلات مراکز معاینه فنی خودرو احصا، اعلام و بر اساس جمع بندی استان‌ها، آیین نامه‌ها به‌روز صادر می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: اگر همه وسایل نقلیه به طور کامل معاینه فنی شود آلودگی هوا به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد
  • ضرورت افزایش مراکز معاینه فنی خودرو در شهرستان‌ها
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد