Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@05:45:28 GMT

راه‌اندازی ۱۰۶ مرکز مثبت زندگی در لرستان

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۱۴۲۱۷

راه‌اندازی ۱۰۶ مرکز مثبت زندگی در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل بهزیستی لرستان از شناسایی و ساماندهی ۵۸۸ کودک کار در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۰۶ مرکز مثبت زندگی در استان ارائه خدمت می‌دهند.

کرم یاری امروز ۲۳ شهریورماه، با اشاره به راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی، اظهار کرد: این مراکز در محلات مختلف و به فراخور نیاز جمعیتی آن منطقه راه‌اندازی می‌شوند این در حالی است که در حال حاضر ۱۰۶ مرکز مثبت زندگی در لرستان فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از شناسایی و ساماندهی ۵۸۸ کودک کار در لرستان خبر داد و با یادآوری اینکه طرح حمایت از کودکان کار و خیابانی از اواسط سال گذشته آغاز شد، ادامه داد: در طرح ساماندهی کودکان کار، اقداماتی از جمله حمایت‌های روانی از کودکان، حمایت‌های مادی و معیشتی، خدمات آموزش و ایجاد اشتغال برای یکی از اعضای خانواده که منجر به توانمندی کودک و خانواده آن‌ها شود، انجام می‌شود.

یاری با اشاره به اینکه براساس قوانین، متولی اصلی ساماندهی کودکان کار، سازمان بهزیستی است و در این مسیر دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری همیار این سازمان هستند، تصریح کرد: برای ۲۵۰ کودک کار در لرستان یارانه برقرار شده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات مسکن، ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول، پرداخت شهریه دانشگاه معلولان، ارائه رایگان مشاوره، و تأمین وسایل توانبخشی به مددجویان از دیگر خدماتی است که از سوی بهزیستی به جامعه هدف ارائه می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداری بهزیستی یارانه دانشگاه علوم پزشکی كودك كار مثبت زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۴۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی

ایسنا/هرمزگان رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس از جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان؛ امروز (هشتم اردیبهشت ماه) رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس گفت: عمل جراحی خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس با موفقیت انجام شد.

این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد. عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند