Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-29@04:13:44 GMT

غذای مخصوص کرونایی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۱۴۸۴۰

 سوپ غذای مخصوص کرونایی‌ها است. غذاهایی مثل مرغ و گوشت آب پز هم غذای مخصوص کرونایی‌ها خواهد بود. در غذای مخصوص کرونایی‌ها آبمیوه ها هم گنجانده می شود. غذای مخصوص کرونایی‌ها باید مقوی باشد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مژگان تن ساز، استاد طب سنتی در پاسخ به این پرسش که «چه نوع مواد غذایی برای بیماران مبتلا به کرونا مفیدتر است؟»، ابراز داشت: مصرف غذاهایی برای درمان کرونا مناسب بوده و توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بوییدن گلاب، لیمو و اسطوخودوس مفید است، ادامه داد: در وعده صبحانه خوردن مربای به، سیب، بالنگ، هویج، ارده و شیره توصیه می‌شود؛ البته مصرف ارده و شیره هفته‌ای یک روز بهتر است.

این استاد طب سنتی با تأکید بر اینکه بیماران مبتلا به کرونا حتما در برنامه غذایی روزانه مصرف سوپ را قرار دهند و حداقل سه بار در هفته مصرف کنند،گفت:غذاهایی مثل مرغ آب پز، گوشت آب پز که در آن چند هویج یا کدو به صورت بخار پز باشد مفید خواهد بود.

این متخصص طب سنتی متذکر شد:غذاهای دیگر مانند نخود آب، زرشک پلو، چلوگشنیز، قاطی پلو مانند ماش با گوشت گوسفند و کشمش و خوردن سمنو به عنوان میان وعده موثر است. از مصرف سالاد، ترشی، ماست و دوغ همراه غذا خودداری شود.

تن ساز تصریح کرد:یک نوع سوپ مقوی ریه است که شامل بلغور گندم، هویج، سیر، پیاز و روغن زیتون است و اگر بخواهند می‌توانند لیموی امانی را نیز به آن اضافه کنید؛ این سوپ فوق العاده‌ برای ریه مفید است.

سلامت نیوز: «کرونایی‌ها»چه غذایی بخورند؟

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: سلامت طب مواد غذایی درمان صبحانه روغن زیتون روغن زیتون سلامت طب سنتی گوشت مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۴۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • موزه قجری در کاخ مخصوص
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • زخم کاری سیگارهای الکترونیک
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)
  • کشف غذای سگ و گربه قاچاق در خوی 
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا