Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@05:15:27 GMT

درس از اشتباهات گذشته!/ نباید منتظر اقدامات دیگران باشیم

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۲۰۶۹

درس از اشتباهات گذشته!/ نباید منتظر اقدامات دیگران باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فریدون بابایی اقدم با اشاره به ایجاد دفاتر تسهیل‌گری از سال ۹۹ با تفاهم شهرداری و استانداری  اظهار داشت: در بودجه سال ۹۹ با عنوان ساماندهی بافت فرسوده بودجه‌ای برای ایجاد دفاتر تسهیل گری در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه با وجود قوانین این مورد هنوز اجرایی نشده است، گفت: در بودجه سال جاری این مورد از ردیف بودجه حذف شده است که با وجود پیگیری های شورای پنجم در حوزه بافت فرسوده و حاشیه نشینی لازم است ایجاد چنین دفاتری در اولویت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بابایی اقدم با بیان اینکه لازم است با داشتن اطلاعات جامع نسبت به ساماندهی بافت حاشیه نشین اقدام کنیم، گفت: لازم است از اشتباهات گذشته درس بگیریم‌ و به درستی اقدامات را جلو بریم.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریزبا بیان اینکه چهار مرکز تسهیل گری در مناطق کم‌برخوردار تبریز از طرف استانداری در نظر گرفته شده است گفت: متاسفانه در سال‌های قبل همکاری مناسبی میان شورای شهر و شهرداری با این دفاتر نبوده است که این دفاتر در مقابل شورا و شهرداری همکاری مناسبی ندارند.

 

شهرداری دیدگاه خود را در خصوص مناطق حاشیه نشینی مشخص کند

روح الله رشیدی دیگر عضو کمیسیون نیز با اشاره به اینکه وقتی در سال ۹۵ شورای اجتماعی کشور تشکیل یافت از تاریخ ۹۵تا ۹۷ دو جلسه با حضور رهبر انقلاب تشکیل شد که مسائل و آمار بیان شده به شدت باعث تاثر رهبر انقلاب شده بود که به ارگان ها مسئول دستور پیگیری دادند اما از آن‌تاریخ به بعد به سمت اقدامات رویه‌ای حرکت کردند و دفاتر تسهیل گری در راستای رویکرد عدالت ترمیمی ایجاد شد.

وی با بیان‌اینکه این‌اقدام کاربردی نیست گفت: هیچ یک از این ها ساختاری نیست و نمی‌توانست رفع مشکل کند و این‌دفاتر تسهیل گری برخی اقدامات را انجام‌داد ولی این اقدامات نمی‌توانست درمان کننده باشد.

رشیدی افزود: در زمان ایجاد دفاتر تسهیل گری برخی جوانان که خواهان کمک در این‌زمینه بودند به این دفاتر رفتند اما این دفاتر نمی‌توانستند مشکلات ریشه‌‌ای و ساختاری را حل کنند.

این‌عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اقدامات خوب شهر مشهد در زمینه دفاتر تسهیل گری گفت: می‌توان از تجربیات مشهد استفاده کرد.

وی با بیان‌اینکه باید شهرداری دیدگاه و هدف خود را در خصوص مشکلات اجتماعی و شهرسازی مناطق حاشیه نشینی و بافت فرسوده مشخص کند، گفت: با این کار هم اقدامات انجام یافته هدفمند خواهد بود و هم‌نتایج اقدامات ملموس تر خواهد شد.

روح الله رشیدی با بیان‌اینکه با اقدامات زیباسازی نمی‌توان مشکلات بافت حاشیه‌ای را حل کرد گفت: باید با ایجاد ساختار به صورت اساسی مشکلات بافت حاشیه‌ای را پیگیری کنیم.

علیرضا نوای باغبان نیز با بیان اینکه این موضوع یک مسئله مهم و اساسی است، گفت: کمیسیون عمران، فرهنگی و بودجه باید در زمینه بافت حاشیه نشینی اقدامات اساسی انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه باید یک جلسه فوق العاده برای برنامه ریزی اساسی برای ۴ سال آینده در شورای شهر برگزار شود گفت: می‌توانیم ستاد ویژه‌ای برای پیگیری باز آفرینی و حاشیه نشینی ایجاد کنیم.

شهرداری و شورای شهر پای کار بیایند

علیرضا نوای باغبان عضو شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه باید شهرداری و شورای شهر پای کار بیایند گفت: می‌توان با سایر ارگان‌ها به خصوص استانداری و راه وشهرسازی نیز مذاکره کنیم‌ تا هر بخش به وظایف خود عمل کند اما باید توجه داشته باشیم در صورت عدم همکاری سایر ارگان ها شهرداری خود به تنهایی نیز می‌تواند اقدامات اساسی انجام دهد.

وی با بیان اینکه می‌توانیم قبل از زمان بودجه بندی برای ساماندهی حاشیه نشینی بودجه مورد نیاز را تدوین کنیم و در زمان بودجه نویسی ارائه کنیم گفت: باید شهرداری بودجه ویژه‌ای برای بافت حاشیه نشینی در نظر بگیرد.

 

نباید منتظر اقدامات دیگران باشیم 

حکیمه غفوری نیز با اشاره به اینکه اگر منتظر اقدامات دیگران باشیم نمی‌توانیم اهداف خود را به نتیحه برسانیم، گفت: باید یا توانمندی های داخل سازمانی شهرداری نسبت به ساماندهی بافت حاشیه نشینی اقدام کنیم.


مهمترین دغدغه اعضای شورای ششم

یاسین بجانی عضو شورای شهر تبریز نیز با بیان اینکه دفاتر تسهیلگری عمدتاً در زمینه مسائل اجتماعی فعالیت می‌کنند، گفت: دستاورد‌های خوبی نیز در زمینه  مسائل اجتماعی داشتند اما در مسائل سیاسی و انتخابات نیز از آنها استفاده شد‌.

وی با بیان اینکه مهمترین دغدغه اعضای شورای ششم ساماندهی بافت حاشیه نشینی است گفت: می‌توانیم دفاتری برای پیگیری مسائل حاشیه نشینی ایجاد کنیم‌ اما نباید از آمار و دستاوردهای دفاتر تسهیل گری غافل شویم.
 

انتهای پیام/60032

منبع: فارس

کلیدواژه: تبریز بافت فرسوده شهرداری تبریز شورای شهر تبریز حاشیه نشینی فریدون بابایی اقدم عضو شورای شهر تبریز زلزله تبریز ساماندهی حاشیه نشینی فارس تبریز راه و شهرسازی بافت حاشیه نشینی دفاتر تسهیل گری ساماندهی بافت شورای شهر عضو شورای شهر تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۲۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در حاشیه مراسم تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان که صبح امروز برگزار شد، گفت: لاین کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری استانداردسازی و سبب شده که حجم سنگین بار صبحگاهی ترافیک تقلیل یابد.

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور افزود: در دو سال گذشته شهرداری تهران اقدامات خوبی را در محور آزادگان انجام داده است. در زمستان سال گذشته در محدوده بزرگراه آزادگان در منطقه ۱۶ یک لاین کندروی جدید اضافه شد و سبب شد که بار ترافیک سنگین صبح و عصرگاهی که از قبل پل رجایی تا صنیع‌خانی ایجاد می‌شد تا حدودی رفع شده و تداخل بار ترافیکی نداشته باشیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره اجرای طرح ترافیک جدید در تهران نیز گفت:با توجه به افزایش تردد خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها باید طرح ترافیک بروزرسانی شود.

وی افزود:باید کارگروه مشترکی، مابین پلیس و شهرداری تشکیل شود تا به نظر واحدی درباره تغییرات طرح ترافیک برسیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح ترافیک جدید نیاز به اقدامات کارشناسی دارد گفت:طرح ترافیک جدید امسال اجرایی نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • برخی شهرهای استان مرکزی با پدیده حاشیه‌نشینی روبرو است
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • کمبود پارکینگ یکی از معضلات استان قم است
  • پس از ۳ ماه حاشیه؛ پای پژو پارس به شورای رقابت کشیده شد
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود
  • کشف بیش از ۴ هزار قبضه سلاح گرم در استان کرمان طی سال گذشته
  • متن و حاشیه فرهنگ و هنر در هفته گذشته
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • کنکور سراسری ۱۴۰۳ با آرامش برگزار شد