Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@07:06:27 GMT

مقاومت مردم لبنان مایه عزت ملت‌های منطقه است

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۲۰۹۹

مقاومت مردم لبنان مایه عزت ملت‌های منطقه است

وزیر امور خارجه کشورمان مقاومت عزتمندانه مردم لبنان در برابر دشمن صهیونیستی و تکفیری را مایه عزت و سربلندی همه ملت‌های منطقه و آزادی‌خواهان دانست.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت امور خارجه، «عبدالله صفی‌الدین» نماینده جنبش حزب‌الله لبنان در جمهوری اسلامی ایران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تبریک به ملت و دولت لبنان به مناسبت تشکیل دولت جدید در این کشور، ابراز امیدواری کرد، هرچه زودتر مشکلات مردم این کشور حل شد و آمال و آرزوهای مردم لبنان تحقق یابد.

امیر عبداللهیان تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران به ریاست حجت‌الاسلام رئیسی به حمایت از مقاومت توجه و تأکید دارد.

وزیر امور خارجه همچنین مقاومت عزتمندانه مردم لبنان در برابر دشمن صهیونیستی و تکفیری را مایه عزت و سربلندی همه ملت‌های منطقه و آزادی‌خواهان دانست.

امیرعبداللهیان بر گسترش هرچه بیشتر مناسبات بین ملت و دولت لبنان و جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و برای تأمین نیازهای لبنان در زمینه‌های مختلف توسط جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کرد.

«عبدالله صفی‌الدین» نماینده جنبش حزب‌الله لبنان در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار انتخاب امیرعبداللهیان به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

نماینده جنبش حزب‌الله لبنان افزود: مردم این کشور قدردان جمهوری اسلامی ایران به دلیل حمایت از لبنان در زمان سختی‌ها هستند.

«عبدالله صفی‌الدین» همچنین از جمهوری اسلامی ایران به واسطه فروش سوخت مورد نیاز مردم لبنان تشکر و قدردانی کرد.

نماینده جنبش حزب‌الله لبنان اظهار امیدواری کرد، جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها مراحل رشد و شکوفایی را طی کند و توسعه یابد.

کد خبر 522387

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه لبنان و ایران تحولات لبنان وزارت امورخارجه نماینده جنبش حزب الله لبنان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نماینده جنبش حزب الله لبنان جمهوری اسلامی ایران وزیر امور خارجه مردم لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۲۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کانال وزارت امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس، پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات #فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده ایم.

دیگر خبرها

  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند