Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهین هاشمی، فرماندار حمیدیه در تشریح مصوبه‌های جلسه شورای کشاورزی شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: تامین آب مورد نیاز کشت‌های تابستانه و جلوگیری از خسارت دیدن کشاورزان شهرستان ضرورت دارد، ضمن اینکه تامین آب مورد نیاز ماخار به منظور آماده سازی زمین برای آغاز کشت‌های پاییزه باید در دستورکار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه لایروبی انهار و کانال‌های آبرسانی و زهکش‌ها با همکاری سازمان آب و برق و شبکه‌های آبیاری کرخه و شاوور باید انجام شود، افزود: کشاورزان باید جهت عقد قرارداد آبیاری با سازمان آب برق خوزستان و شرکت کرخه و شاوور هر چه سریع‌تر در مدت مقرر اقدام کنند.

هاشمی بر تشکیل کمیته‌های زیرمجموعه شورای کشاورزی حمیدیه از سوی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و ارسال گزارش به فرمانداری شهرستان تاکید کرد و اظهار داشت: هماهنگی و همکاری اداره‌های مربوطه به منظور کشت تابستانه و رفع مشکلات کشاورزان الزامی است.

فرماندار حمیدیه درخصوص تامین نهاده مورد نیاز کشت‌های پاییزه شامل؛ کود شیمیایی، بذر گندم، کنسانتره و ... تصریح کرد: اداره جهاد کشاورزی و تعاون روستایی شهرستان نسبت به تامین نهاده مورد نیاز کشاورزان اقدام کنند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تامین آب کشت پاییزه کشت تابستانه کانال آبرسانی مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۲۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی

حسین برزگر مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با سفر استاندار به بخش ناغان شهرستان کیار، طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی به بهره برداری رسید.

وی افزود: طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای آبشاران علیا در سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شد و دارای یک ایستگاه پمپاژ و باشیوه آبگیری ثقلی، ۱۲۰ هکتار از اراضی این روستا را تحت پوشش قرار داده است.

بیشتر بخوانید

حمل و بارگیری دو دستگاه پست برق طرح انتقال آب اراضی دهکهنه

برزگر ادامه داد: میزان مجوز آب این طرح ۵۰ لیتر بر ثانیه بوده است و خط انتقال آن به میزان چهار هزار و ۴۰۰ متر لوله گذاری فولادی و با اختلاف ارتفاع ۲۱۳ متر از سطح رودخانه سرتنگ محمودی به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال ۸۰ نفر بصورت مستقیم فراهم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ درصدی رها سازی آب از سد زولاچای سلماس
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین
  • تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین